Toon posts:

Gamen via Netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
PC1: AMD 1Ghz, 1024MB RAM, 10Mbit BNC netwerkkaart, Win2k.
PC2: PIII 500Mhz, 256MB RAM, 10Mbit BNC netwerkkaart, WinME.

DirectX8

Game: Command & Conquer Red Alert 2

Pc's zien elkaar, pc2 kan ook via pc1 het internet op.
Je kunt ook een game joinen, een van de twee host dan.
Spel wordt dan geladen, vervolgens gebeurd er dus niks...
Je ziet de status van beide pc's oplopen, PC2 laad volledig, PC1 komt tot de helft en blijft daar op hangen. Kan wel nog worden afgesloten.

Netwerkprotocollen die zijn geinstalleerd:

TCP/IP
NETBIOS
NETBEUI
IPX/SPX

Zowel onder ME als 2000.

Waarom kan ik niet gamen?????

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Misschien moet je op PC1 ook WinME zetten

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

hmmm is even nadenken............

:Z

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 21:36 schreef GambitRS het volgende:
Misschien moet je op PC1 ook WinME zetten
Nee dat is het probleem niet

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Aan NetBeui, NetBios en IPX/SPX heb je helemaal niets - alles kan ook prima via TCP/IP. Bovendien heb ik de ervaring dat het WIndows NetBeui protocol bijzonder instabiel kan zijn...Die 3 eerst wegflikkeren, je hebt ze niet nodig.

Dan nog eens proberen :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 21:40 schreef Knakker het volgende:
Aan NetBeui, NetBios en IPX/SPX heb je helemaal niets - alles kan ook prima via TCP/IP. Bovendien heb ik de ervaring dat het WIndows NetBeui protocol bijzonder instabiel kan zijn...Die 3 eerst wegflikkeren, je hebt ze niet nodig.

Dit is niet helemaal waar, sommige spellen vereisen WEL het ipx/spx protocol.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
Op zondag 26 augustus 2001 21:40 schreef Knakker het volgende:

lekker slim Ra2 werkt met IPX.
Dus IPX niet weghalen. Netbeui kan wel weg.

Verder staat het ook een beetje vreemd dat je een 1Ghz met 1 Gig aan ram heb en er dan een BNC 10mbit in hebt zitten.

upgraden naar een 100mbit netwerkje kan ook geen kwaad. (kost niets meer)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
red alert heeft ipx/spx nodig

edit:
iemand was me voor :P

Verwijderd

RA2 heeft IPX/SPX nodig.
Het kan zijn dat je protocol stack verrot is weghalen en opnieuw toevoegen kan de oplossing zijn. Ook even kijken of hij aan de netwerkkaart gebonden is!Verder kan Netbeui wel handig zijn in kleine netwerken bij grotere netwerken niet want netbeui zoekt de machine waar het bericht voor is via een broadcast.

Verwijderd

Topicstarter
Upgraden naar 100Mbit kost me nu teveel, moet ik ook nieuwe netwerkkaarten gaan kopen, zo'n 180 meter aan kabel, een hub. En dat voor totaal 3 pc's aan elkaar te knopen.

RA2 heeft IPX/SPX nodig dus die blijft. Onder Win2k is dat 1 protocol NWLink IPX/SPX NetBIOS. Win2k blijft fijn op PC1, gaat echt geen ME op. Klote OS. NetBEUI kan dan weg oke, prima, maar maakt geen verschil. Overigens doet mijn pc er wel erg lang over om ook een normale skirmish game te starten, langer dan die andere pc. :?
Waar zou het aan kunnen liggen, zit nu eigenlijk minder aan het netwerk te denken maar meer aan de games zelf. Iets niet goed in de config?
Zou DirectX opnieuw installen helpen? Of de Game op PC1, de units ontploften ook net al toen ik na lang wachen in een skirmish game zat. Dunno why that happend.
Heb op beide pc's al de protocollen al opnieuw geinstalleerd. No effect... :(

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 22:02 schreef awraeven het volgende:
Upgraden naar 100Mbit kost me nu teveel, moet ik ook nieuwe netwerkkaarten gaan kopen, zo'n 180 meter aan kabel, een hub. En dat voor totaal 3 pc's aan elkaar te knopen.
180 meter? Heela-hola!!

Als je Coax hebt, dan is dat heel collision gevoelig! bovendien is het een grote hoeveelheid kabel, binnen de specs, maar toch veel.

Als je UTP hebt, dan is het onzin, want je kunt eigenlijk alleen nog cat5 kopen. Alleen meer dan 30m mag je volgens de standaard niet tussen je pc's hebben.
Dus je kabels mag je van mij laten liggen!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 14:34

markvt

Peppi Cola

hebben beide RA2 pc's hetzelfde serienummer voor het spel, indien dat eentje aanpassen.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

UTP kan zonder een versterker 100 meter tussen twee pc's hub's of wat dan ook hebben weet niet waar je die 30meter vandaan haal?? Ik denk dat er een protocol stack verrot is gooi ipx/spx eens een keer weg boot opnieuw voeg ze weer toe en draai daarna SP2 nog een keer.Met RA2 kan je op één serienummer tegen elkaar spelen

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 22:08 schreef Masta-T het volgende:

[..]

180 meter? Heela-hola!!

Als je Coax hebt, dan is dat heel collision gevoelig! bovendien is het een grote hoeveelheid kabel, binnen de specs, maar toch veel.

Als je UTP hebt, dan is het onzin, want je kunt eigenlijk alleen nog cat5 kopen. Alleen meer dan 30m mag je volgens de standaard niet tussen je pc's hebben.
Dus je kabels mag je van mij laten liggen!
Dat is de totale lengte van de kabels denk ik hier in huis tussen de drie pc's. En dat gaat door 2 plafons, 4 muren en door diverse kabelgoten. Heb niet zoveel zin om al die meuk weer opnieuw te gaan aanleggen, ligt er net 2 jaar. En like... het gaat prefect 600KB/sec.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 22:14 schreef Smokert het volgende:
UTP kan zonder een versterker 100 meter tussen twee pc's hub's of wat dan ook hebben weet niet waar je die 30meter vandaan haal?? Ik denk dat er een protocol stack verrot is gooi ipx/spx eens een keer weg boot opnieuw voeg ze weer toe en draai daarna SP2 nog een keer.Met RA2 kan je op één serienummer tegen elkaar spelen
Maar de pc's zien elkaar wel in de game, je kunt ook een nieuwe game starten + joinen, tijdens het laden gaat het ook goed, je ziet de indicators oplopen, die van PC1 blijft daarna hangen op 50%, die van PC2 is klaar.
Zou dat dan echt helpen al die protocollen weg slopen en daarna rebooten, opnieuw toevoegen en SP2 nog eens installen?

Verwijderd

Je moet ff bij Bij Network options gaan. Daar krijg je 3 adressen te zien, zorg dat je bij beide PC's het zelfde (1ste, 2de, 3de) adres aanklikt.

Verwijderd

Het moet of de game zijn of de protocollen. ALs de pc's elkaar zien werken de protocollen het kan alleen zijn dat doordat je protocollen of één protocol op een machine corrupt is veel collision krijg waardoor het spel niet start!protocollen opnieuw toevoegen is niet zoveel werk en kan weinig kwaad. Anders moet je de game opnieuw installeren.

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 22:14 schreef awraeven het volgende:

[..]

Dat is de totale lengte van de kabels denk ik hier in huis tussen de drie pc's. En dat gaat door 2 plafons, 4 muren en door diverse kabelgoten. Heb niet zoveel zin om al die meuk weer opnieuw te gaan aanleggen, ligt er net 2 jaar. En like... het gaat prefect 600KB/sec.
Als je mijn post leest dan zie je dat ik zeg dat je je kabels helemaal niet hoeft te vervangen i.m.h.o.

Maar jouw probleem: RA en Ra2 hebben op onze lans NOOIT gedraait, joinen, legertje opbouwen, out of sync.
Hij ramt gewoon teveel traffic op het netwerk voor 10Mb.
Zelfs met een crosscable en 3com geen resultaat op 10M, 100M geen probs.

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Op zondag 26 augustus 2001 21:30 schreef awraeven het volgende:
PC1: AMD 1Ghz, 1024MB RAM, 10Mbit BNC netwerkkaart, Win2k.
PC2: PIII 500Mhz, 256MB RAM, 10Mbit BNC netwerkkaart, WinME.

DirectX8

Game: Command & Conquer Red Alert 2

Pc's zien elkaar, pc2 kan ook via pc1 het internet op.
Je kunt ook een game joinen, een van de twee host dan.
Spel wordt dan geladen, vervolgens gebeurd er dus niks...
Je ziet de status van beide pc's oplopen, PC2 laad volledig, PC1 komt tot de helft en blijft daar op hangen. Kan wel nog worden afgesloten.

Netwerkprotocollen die zijn geinstalleerd:

TCP/IP
NETBIOS
NETBEUI
IPX/SPX

Zowel onder ME als 2000.

Waarom kan ik niet gamen?????
Nou heb je 2 power PC's staan met leuke specs. werk je met BNC :? waarm niet met UPT gaat toch veel beter....

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 23:23 schreef dhm00 het volgende:

[..]

Nou heb je 2 power PC's staan met leuke specs. werk je met BNC :? waarm niet met UPT gaat toch veel beter....
Heb dat 2 jaar geleden laten aanleggen, was toen de goedkoopste en makkelijkste oplossing. Was toen nog tussen maar 2 pc's en later is er een 3e bij gekomen en was makkelijker om toen gewoon het kabeltje te verlengen.

Verwijderd

Als ik het goed begrijp heb je 10Mbit kaarten. Die moet je zowieso upgraden naar 100Mbit. Altijd beter...

- Red Alert2 vereist IPX
- In het hoofdmenu van RA2 --> options --> network, kan het zijn dat je meerdere MAC-adressen tegenkomt. Probeer het eens op een ander MAC adres. Het kan zijn dat je MAC adres niet helemaal overeenkomen.
- Je moet allemaal met origineel spelen, of allemaal met Crack. Origineel en Crack door elkaar wil ook wel eens problemen geven, is mijn ervaring.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het ondertussen al wel, maar het laden duurt gewoon erg lang. Dunno why. En like.. wrom upgraden naar 100Mbit, je speel zo'n game toch ook over internet? Net of dat 100Mbit is.
Maar goed, snap dus niet waarom het bijna 2 min duurt voordat die game geladen is. PC2 is sneller klaar.
Pagina: 1