Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:55

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Ik ben bezig met een BuurtAED actie en met nog 13 dagen te gaan en het streef bedrag is op €80 na binnen dus dat moet lukken.

Alleen mag je die dingen niet in de zon hangen en met een voortuin op het westen wordt dat wel spannend.

Nu ben ik dus opzoek naar een idee/manier om hem in de voortuin te plaatsen, hij goed bereikbaar is én het nog een beetje smoelt…

Eisen:
- 130cm hoog
- Eenvoudig te bewerken
- Voldoende ruimte voor AED

Wie o wie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SFQpbiEStl5bz_LtCjN3GeDhEE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XwgmKFCZJguABrOZdfqrwIW0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 28-07-2022 17:18 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:54

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Toppe schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:13:
Ik ben bezig met een BuurtAED actie en met nog 13 dagen te gaan en het streef bedrag is op €80 na binnen dus dat moet lukken.

Alleen mag je die dingen niet in de zon hangen en met een voortuin op het westen wordt dat wel spannend.

Nu ben ik dus opzoek naar een idee/manier om hem in de voortuin te plaatsen, hij goed bereikbaar is én het nog een beetje smoelt…

Eisen:
- 130cm hoog
- Eenvoudig te bewerken

Wie o wie?
[Afbeelding]
Misschien te simpel, maar bij de buren in de schaduw ophangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
twain4me schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:30:
[...]

Misschien te simpel, maar bij de buren in de schaduw ophangen?
Alle woningen in de straat hebben de zon in de voortuin, AED zou dan zeker 100/150m verplaatst moeten worden met het nadeel dat hij dan niet meer in het midden van de wijk hangt.

Zagen zelf al een idee voorbij komen met een boomstam en heb een lokale bomen zager gebeld en die kunnen hem prima leveren voor €25 (130x50) dus dat klonk als de perfecte optie. Nadeel: 500 kilo…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01:02
Toppe schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:38:
[...]

Alle woningen in de straat hebben de zon in de voortuin, AED zou dan zeker 100/150m verplaatst moeten worden met het nadeel dat hij dan niet meer in het midden van de wijk hangt.

Zagen zelf al een idee voorbij komen met een boomstam en heb een lokale bomen zager gebeld en die kunnen hem prima leveren voor €25 (130x50) dus dat klonk als de perfecte optie. Nadeel: 500 kilo…
aan een nog levende boom hangen in de wijk?

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:13:

Eisen:
- 130cm hoog
- Eenvoudig te bewerken

Wie o wie?
[Afbeelding]
Een kast nemen die met actieve koeling wel (deels) in de zon kan hangen?

Zie https://www.aedvoordelig....s/aed-kast-zomertest.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Jampot007 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:39:
[...]

aan een nog levende boom hangen in de wijk?
Nieuwbouw wijk, geen bomen die groot genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Wolly schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:42:
[...]

Een kast nemen die met actieve koeling wel (deels) in de zon kan hangen?

Zie https://www.aedvoordelig....s/aed-kast-zomertest.html
De Avia 120 krijgen we er bij maar overal wordt gewaarschuwd: Hang hem niet in de volle zon. Vandaar dat ik opzoek ben naar een creatieve oplossing om hem een plekje te kunnen geven.

Kan natuurlijk een vogelhuis voor de helft dicht maken, maar dat is lang niet zo mooi ;)

Edit: het pakket wordt ‘compleet’ geleverd, enige wat je moet doen is hem ophangen en zorgen dat je 230V hebt. De rest van alle materialen moet je zelf aanschaffen.. deze kosten kan je niet mee nemen in de crowd funding dus komen echt voor mijn eigen rekening.

Overigens stap je bij ons zo de voortuin in, kan je voor de deur stoppen én hang ik er nog een extra bordje achter om duidelijk te maken dat er een AED hangt.

[ Voor 15% gewijzigd door Toppe op 28-07-2022 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Even een eigen draadje gegeven :)

Aan een paal met afdakje (eventueel een behuizing) hangen en dan naar de juiste richting is geen optie?

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
tweakduke schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:36:
Even een eigen draadje gegeven :)

Aan een paal met afdakje (eventueel een behuizing) hangen en dan naar de juiste richting is geen optie?
Zeker wel, maar was dus vooral benieuwd of er mensen zijn die zoiets al eerder hebben gedaan of die zoiets gezien hebben.

En het is natuurlijk niet alleen een afdakje maar moet ook rondom (in elk geval achterkant) dicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-05 13:10
Aan een zijgevel? Geen idee hoe je wijk er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Josk79 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:38:
Aan een zijgevel? Geen idee hoe je wijk er uit ziet.
Hangt hij nog steeds deels in de zon en daarmee beperk je het zicht op het apparaat omdat hij niet zichtbaar is vanaf de straat :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Wij hebben inmiddels al twee jaar dezelfde buurt-AED; gelukkig heeft een van de buren een muur op noord. Mid-zomer komt het avondzonnetje daar net op en dan begint hij snel te blazen. Zou hem dus inderdaad niet vol in de zon hangen.

Maar ik zou waarschijnlijk een laag muurtje dwars zetten en hem daar aan de noordkant hangen. En dan op ooghoogte een bordje met AED en een pijl ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
eamelink schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:44:
Wij hebben inmiddels al twee jaar dezelfde buurt-AED; gelukkig heeft een van de buren een muur op noord. Mid-zomer komt het avondzonnetje daar net op en dan begint hij snel te blazen. Zou hem dus inderdaad niet vol in de zon hangen.

Maar ik zou waarschijnlijk een laag muurtje dwars zetten en hem daar aan de noordkant hangen. En dan op ooghoogte een bordje met AED en een pijl ofzo.
Hm, inderdaad. Ideale hoogte is 130cm heb ik gelezen maar het is natuurlijk geen verplichte hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-05 12:57

TommyGun

Stik er maar in!

Niet gerelateerd aan je vraag; maar hoe regelen jullie dat met de code die je moet invoeren?

Klinkt namelijk als een vertragende factor...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
TommyGun schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:48:
Niet gerelateerd aan je vraag; maar hoe regelen jullie dat met de code die je moet invoeren?

Klinkt namelijk als een vertragende factor...
De 112-meldkamer alarmeert, naast de reguliere hulpdiensten, tegelijk alle burgerhulpverleners in de buurt. Deze krijgen de code van de buitenkast als deze is afgesloten. Zij halen de AED op en brengen deze naar het slachtoffer. Zij zijn opgeleid in reanimatie en het gebruik van de AED. Zij brengen de AED na afloop ook weer terug.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Kleine update:
Het bedrag is binnen. Ik ontvang de AED met 6 tot 8 weken (vind dit persoonlijk wel erg lang!) en moet zelf nog wat klein materiaal aanschaffen.

Heb een mail gestuurd naar de plaatselijke houthandel en ik mag langs komen om kosteloos wat hout uit te zoeken voor de buitenkant!

Pagina: 1