Elektronische ballast TL

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nielsdcf
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20-10-2023
Goeiedag,

Ik zou een enkele ballast moeten vervangen. Oude magnetische eruit en een nieuwe elektronische erin.

Maar ik snap het schema niet zo goed. Daarop lijkt het alsof er 1 punt van de 2 fittingen niet moet worden aangesloten.

1 en 2 gaan volgens mij naar 1 fitting en 3 naar 1 punt van de andere fitting?

Kan iemand me hiermee helpen aub?
Alvast bedankt!
...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g3MhXGp8uqFyeX4WD1R44TNVVtE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/smftFDNhROk1CnTBospQcJ8M.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:17
Om wat voor lamp gaat het?
Voor zover ik weet kan je niet zomaar even een eVSA plaatsen.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• nielsdcf
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20-10-2023
Tl lamp 36W840. Die magnetische vsa's kunnen vervangen worden door elektronische. (Dan moet de starter er wel uit) Maar normaal heb ik 4 aansluitingen op een evsa en nu 3 dus daar kan ik even niet goed aan uit :)

• OverTheTop
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Volgens het schema blijft er inderdaad 1 aansluiting 'los'. Dit kan omdat een electronische starten anders werkt dan de 'ouderwetse'
Let wel goed op welke aansluiting je los laat, anders werkt het niet goed. (er zit nml een gloeidraad over de lengte in de tl-buis)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-12 18:25
Een EVSA heeft in principe de gloeidraadjes helemaal niet nodig, zou met 2 draden ook volstaan. Dus die ene open laten (wellicht is die aansluiting op andere EVSA's gewoon niet aangesloten intern).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.