Informatie verwijderd
[ Voor 97% gewijzigd door ImmortalSoul op 02-10-2025 21:06 . Reden: Informatie verwijderd ]
[ Voor 97% gewijzigd door ImmortalSoul op 02-10-2025 21:06 . Reden: Informatie verwijderd ]
"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)
@AtomicWing Dat is inderdaad al in gang gezet.AtomicWing schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:40:
Cilinders zijn snel te vervangen. Eerst vervangen en dan met het bonnetje naar hen toe. Kun je zelf doen, is 1 schroef per slot. Een keer los en vast om te meten, daarna om te vervangen.
Dat eerste wist ik natuurlijk wel, het ging me dan ook vooral over de vraag en de onderbouwing over het tweede.RocketKoen schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:43:
Een zorgverlener gaat jouw sloten niet vervangen. Heel simpel. Daar hebben ze geen personeel voor.
Jij kan jouw slot (laten) vervangen en dan de zorgverlener aansprakelijk stellen voor de kosten.
Of ze dat gaan betalen is een tweede...
[ Voor 27% gewijzigd door ImmortalSoul op 28-07-2022 18:13 ]
"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)
Een onderdeel van 'zorgvuldig' lijkt me dat je een sleutel nevernooit van een adres voorziet. Hooguit een nummer of kleur, waarmee op een apart bewaarde lijst na te gaan is welke het is.fopjurist schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:44:
Ik denk dat je deze schade zelf moet dragen tenzij er onzorgvuldig met de sleutel is omgesprongen of er andersluidende afspraken zijn gemaakt. Er is geen bewaarnemingsovereenkomst voor de sleutel want dan moet de sleutel wel terug. Er is een overeenkomst voor huishoudelijke hulp en ter uitvoering daarvan heeft de hulp de beschikking gekregen over de sleutel. De enige verplichting is dat hulp zorgvuldig met de sleutel moet omgaan. Zolang die verplichting wordt nagekomen is de hulp niet aansprakelijk voor verlies. Dat je ergens zorgvuldig mee omgaat betekent niet dat je dat niet kunt verliezen. Ongelukjes kunnen nou eenmaal gebeuren.
Misschien dat je inboedelverzekering soelaas biedt.
Zo scherp als een voetbal!
Ik zie echter niet gesteld door TS dat de huishoudster dit gedaan heeft, als al gesteld kan worden dat dit inderdaad onzorgvuldig gebruik is, wat natuurlijk nog altijd de vraag zal zijn wil je dit voorleggen aan bijv. een rechtbank.Reptile209 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:53:
[...]
Een onderdeel van 'zorgvuldig' lijkt me dat je een sleutel nevernooit van een adres voorziet. Hooguit een nummer of kleur, waarmee op een apart bewaarde lijst na te gaan is welke het is.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq