Mijn pc gaat constant power cycle’n, wat moet ik doen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florijs
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 29-07-2022
Ik ging laatst de hardware van mijn pc schoonmaken, ook ging de kabels organiseren. Vervolgens heb ik mijn gpu nog van pci-slot verwisselt zodat er meer airflow zou zijn. Nadat allemaal gedaan te hebben zette ik mijn pc weer aan alleen hij gaat constant meteen weer uit. Ik heb inmiddels al veel dingen geprobeerd. Zoals componenten (fans, gpu, ram, ssd) los koppelen en dan kijken of de pc het deed, maar geen resultaat. Ik heb niet mijn moederbord of mijn psu getest omdat ik daar geen werkende vervanger voor heb.
Ik denk zelf dat een van die twee dus ook kapot is. Maar zeker weet ik het niet. Dus wat zou het kunnen zijn?

Mijn specs zijn:
Gpu = GTX 1660 super gaming x
Psu= EVGA 500 BQ
Moederbord = ASUS ROG STRIX B450-F GAMING II
CPU = amd 5 3600
Ram = CORSAIR VENGEANCE 16gb 3200Mhz
Ssd= Kingston A2000 512gb nvme en Samsung 860 evo 1tb

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2nG0S4zZ0-iR_9s6HRlgPFJ16vg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zfK4rdQYODUjU4bZ54oVvGkg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2WB9GZ7wf8afWt8uGiNpXad66w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xY580yiBTYq28i1Bhp4S79hb.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Heb je schoongemaakt met de spanning er nog op? Dat is gevaarlijk omdat stof statische electriciteit kan overbrengen. Schoonmaken kan het best met zuivere alcohol.

Zijn de power switch en reset switch goed aangesloten?

Is het moederbord los geweest? Ik kan zo niet zien of er afstandhouders aanwezig zijn op de juiste plekken tussen het moederbord en de metalen kast.

Als de afstandhouders in orde zijn:

Gaan de ventilatoren draaien? Welke lampjes gaan branden? Hoor je piepjes? Verschijnt er iets op het scherm?

Kun je van dichtbij scherpe opnamen maken in hoge resolutie van de randen van het moederbord en alle voedingsaansluitingen en front side aansluitingen? Vooral van de zijkant.

Ook van het PCIe slot van beide zijkanten als het kan.

Werkt het wel met de grafische kaart in de originele positie? Als het dan nog niet werkt kun je het systeem helemaal loshalen en opnieuw opbouwen. Probeer te starten met een minimum aan onderdelen (met een van de DIMM's, zonder SSD's). Als het dan wel werkt, weet je dat het ergens in de andere onderdelen zit.

Heb je een multimeter in huis of kun je die lenen? Daarmee kun de spanning meten van de voeding en van kabels.