Toon posts:

5.1 + DTT2200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De Creative SBLIVE 5.1 + DTT2200 speakers? Goede combinatie? Ik zoek een goede kwaliteit muziek/gaming geluid instalatie voor + - 500 gulden.

Ik wil echt kunnen horen uit welke richting ze komen voor gaming en mooie volle muziek.

Aanraders?

Verwijderd

Mooie volle muziek ? Die krijg je niet uit computerspeakers.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:49

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mag ik de reden horen waarom je voor 5.1 gaat bij muziek en Gamen?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Oke volle muziek is mischien een beetje overdreven.

Maar ik ben een echte game verslaafde en speel zo proffesioneel mogelijk optimale muis keyboard maar ik zit nog met 2x 50 watt boxjes :).

Nou van wat ik gehoord had met nieuwe 5.1 geluidsinstalaties kan je precies horen waar ze vandaan komen. En dat zou nou echt een voordeel zijn.

En ja als er genoeg bass en geluid uit komt voor mijn mp3'tjes dan ben ik blij.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ja, met een SBLive 5.1 en een DTT2200 kan je horen waar iemand zit dmv het geluid. Maar de 5.1 kan je dit ook al laten horen mbv een goede koptelefoon.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Das mooi, maar "zo'n" koptelefoon betaal je al gauw 200 + gulden voor :(

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57

Jag

Nou, dat 5.1 moet je meteen vergeten. Dat heeft helemaal niets met kunnen horen waar iemand vandaan komt te maken. 5.1 slaat op het aantal kanalen dat je beschikbaar hebt. En 5.1 is bedoeld voor de weergave van films.

Wat jij bedoelt is four point surround. Zeg maar dubbel stereo, quadraphonisch geluid. Maar daarvoor heb je geen 5.1 set nodig, sterker nog, er zijn genoeg 5.1 sets die je niet eens voor four point surround kan gebruiken.
Komt nog eens bij dat de DTT2200 ook nog eens een niet al te beste set is.

Maar wat dan wel? Nou, ik weet niet wat voor geluidskaart je nu hebt, maar als je een SB Live hebt, dan zit je goed. Dan hoef je namelijk geen nieuwe te kopen. Anders wel, en dan is de SB Live 5.1 wel een optie als je four point surround wilt hebben, maar misschien zijn er wel goedkopere alternatieven.

De keuze van het speakersetje is wat ingewikkelder. Ik zou geen Creative labs kopen, maar eerder iets van Labtec, Philips, Klipsch, Boston, Yamaha, zoiets. Die maken heel wat betere spullen, en voor 500,- kan je dan wel aardig geluid krijgen.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
JE vergeet Altec Lansing, terwijl die nog steeds voor F500,- de beste set verkopen die je kunt wensen...

Grootste zwaartste diepste woofer die je kunt krijgen voor een pc subset voor F500,- Het is een 4.1 set. Zelf kan ik (met optische ingang op de woofer) bv. in Unreal tournament horen of players van voor of achter komen. (wel mono achter, want UT ondersteund enkel Dolby Surround, das in mijn ogen zelfde princiepe als DolbyPrologic, dus mono achterkanaal).

Te koop bij www.regenboog.net F499,- incl btw. excl. verzendkosten. http://www.alteclansing.com/webapp/commerce/command/ProductDisplay?prrfnbr=17793&prmenbr=9490&from=

Voor plaatje (monitor krijg je er niet bij :0) De woofer is dezelfde als die van de ADA885, alleen dan met een maximaal RMS vermogen van 60Watt (houdt in dat je je volume knop minder ver open hoeft te draaien, verder maakt het geen verschil).

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Er is een setje verkrijgbaar met de Live 5.1 en de DTT2200. Gaat goed hard :9

LinkedIn WoT Cash Converter

• Psychoot
  • Laatst online: 23-06 14:06

Psychoot

1337n00b^

Niet luisteren naar die audiofielen :9
Ik heb ook de Sb-Live player 5.1 + DTT2200 en ben er dik tevreden mee. Bij CS hoor je iig waar ze vandaan komen etc. Voorheen gebruikte ik een koptelefoon daarvoor, maar als je EAX en een beetje hard aanzet hoor je ze ook goed aankomen. Dus kopen die hap, superset voor niet alteveel geld. (audiofielen niet reageren aub :) )

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:49

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 27 augustus 2001 13:29 schreef Psychoot het volgende:
Niet luisteren naar die audiofielen :9
Ik heb ook de Sb-Live player 5.1 + DTT2200 en ben er dik tevreden mee. Bij CS hoor je iig waar ze vandaan komen etc. Voorheen gebruikte ik een koptelefoon daarvoor, maar als je EAX en een beetje hard aanzet hoor je ze ook goed aankomen. Dus kopen die hap, superset voor niet alteveel geld. (audiofielen niet reageren aub :) )
Muziekliefhebbers, niet luisteren naar deze positioneelaudio/5.1-O-fiel aub. Zou je aub ook niet willen reageren? :?

ALs je perse 4 point geluid wil hebben, koop dan een apx4620 van labtec met nog twee sattelietjes (spin70 oid) en een sblive5.1. Dan heb je tenminste nog enigszins aanvaardbare geluidskwaliteit (apxje is erg goed te doen!) en 4.1 geluid.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel 500 GULDEN MET EEN GELUIDSKAART :D dus ik kan maar boxen van 250 gulden nemen als ik die SB LIVE 5.1 neem. Zou ik btw wel een live nemen als ik een amd 1,3 systeem heb?

Verwijderd

Topicstarter
Maar zoals jullie zeggen 5.1 is aleen voor films.. maar 5.1 is 6 kanaals en four point is 4 (duh ;)) maar uh de meer kanaals dus te meer richtingen je kan horen of gebruikt hij dan helemaal niet die 2 andere kanalen met eax of a3d?

En ja als ik nou is ene keer dvd aanschaf dan heb ik mischien spijt dat ik niet 5.1 had aangeschaft.

Dus ja.. Maar zoals ik al zij ik ben een echte hardcore gamer. Dus het geluid van games (bijvoorbeeld uit welke richting) is mijn eerste prioriteit (weet ik veel hoe je dat schrijft :D)

Dus wat raden jullie mij aan? Voor 500 gulden welke boxen + welke geluidskaart. Gewoon wat kan ik het beste voor dat geld kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik was trouwens wel van plan om de SB LIVE 5.1 te nemen maar moet ik dan bulk of retail hebben? 48 gulden minder voor bulk..

Wat is het verschil? En kan ik die dingen ook dl?

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

scheelt een doos, misschien een paar games gewoon stuk simpeler die goedkopere wel zelfde kwaliteit. Heb bij se sb live 5.1 er geen ervaring mee maar dat is normaal gezien het verschil tussen retail & oem

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:38
ik heb een dt2500 kasje op de kop getikt..
gewoon in combo met sb!live player #1024 en dan allemaal andere boxen aangesloten (actieve subwoofer 200 watt + stereo + ingebouwde versterker 40 watt achterboxen + centerspeaker (50 watt))

dit gaat echt superhard, en klinkt beter dan de dt2500 met die orginele boxen :)

probeer ook zoiets voorelkaar te krijgen zou ik zeggen

• xpander
  • Laatst online: 26-10-2024
Heb hiero SB live 5.1 met DTT2200, perfect geluidje!!
Hoor redelijk goed waar de geluidseffecten vandaan komen ben er dik tevrede mee (had ook eerst maar 50WATT boxies dis wel wat anders) gewoon doen voor die 500ballen. Krijg je geloof ik nog 5tienen terug (actie van creative in combi met sb live en DTT2200 dus)

SUCCES

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57

Jag

Oh, mijn god, laat die rotzooi toch staan. Je kan voor 600,- ofzo echt best mooi geluid krijgen, maar dan moet je je zuurverdiende centjes wel iets verstandiger uitgeven.

Vergeet die 5.1 ellende. Dat is interessant als je veel geld hebt EN veel films kijkt, dan is het helemaal geweldig, en anders niet.

Als je veel games speelt zoals jij doet kan je in mijn ogen voor drie opties gaan:
- HiFi speakers met een oude versterker als front speakers, met goedkope comp speakers als rear speakers voor het four point surround effect in games.
- de betere 2.1 comp speakers set als front speakers met goedkope comp speakers als rear
- een 4.1 comp speakers set kopen

De eerste optie zal te duur zijn voor jou als je voor 500,- ook nog een geluidskaart moet kopen. Ik zou dan denk ik voor de tweede optie gaan.
Pagina: 1