Toestel met abo in normale PW?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-06 13:40

jelle.

Product Owner
Dat klopt, we draaien momenteel een A/B-test met telecomproviders. Zoals aangegeven zijn deze toestellen alleen verkrijgbaar in combinatie met een abonnement.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dus de totaalprijs klopt niet, er komen immers nog abo kosten bij?
Als ie niet (los) te koop is voor 700 euro, moet je hem ook niet voor 700 euro in de PW zetten..

[ Voor 42% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-07-2022 11:23 ]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-06 16:57
Dit moet snel weg of achter een filter/tab, helemaal niet overzichtelijk zo. Een los toestel is prima, maar niet met een abonnement in de Pricewatch. 8)7

[ Voor 57% gewijzigd door WhySoSerious? op 28-07-2022 11:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 21:04
Nou, eigenlijk juist wel fijn. Als ik een nieuw toestel zoek, is m'n abonnement meestal ook vrij om te verlengen ergens. Vaak is je toestel goedkoper i.c.m. een abonnement, ook als je 'm meteen volledig betaalt.

Ik zie deze info graag in de PW, maar wellicht is het handig om een filter ervoor te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:44

D4NG3R

kiwi

:)

Ik denk toch echt dat dit vooral een losse filter moet zijn, het zou naar mijn mening sowieso niet in de titel van de (web)winkel moeten staan maar op een andere manier duidelijk worden gemaakt. Voorheen was dit toch een gescheiden categorie in de P/W?

Edit: En anders: waarom niet gewoon dit? :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3wlBDHIyNL281B4UElu4abeM0Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EdipyQ5L1y5CJrX8GHleJvpl.png?f=user_large

Inb4 dat is hoe een andere partij in de A/B test het ziet. :+

[ Voor 48% gewijzigd door D4NG3R op 28-07-2022 11:39 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Lol, nu gaat bij veel mensen de pricealert af om tot de conclusie te komen dat het met abo is. 8)7

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@jelle. Ik snap niet hoe een telefoon en een telefoon met abo nu als één product kunnen worden beschouwd. Dat is toch totaal onoverzichtelijk? Het wordt nu ook doodleuk als prijsdaling gepresenteerd, wat het natuurlijk helemaal niet is. Prijsalerts die ten onrechte afgaan. Dit is echt een bijzonder slecht idee imho.

Telefoons met abo zou gewoon een aparte categorie moeten zijn of zo (vroeger hadden we daar een apart onderdeel in de PW voor als ik het me goed herinner).

[ Voor 9% gewijzigd door Orion84 op 28-07-2022 11:38 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:07

Speedmaster

Make my day...

D4NG3R schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:35:
Ik denk toch echt dat dit vooral een losse filter moet zijn, het zou naar mijn mening sowieso niet in de titel van de (web)winkel moeten staan maar op een andere manier duidelijk worden gemaakt. Voorheen was dit toch een gescheiden categorie in de P/W?

Edit: En anders: waarom niet gewoon dit? :P
[Afbeelding]

Inb4 dat is hoe een andere partij in de A/B test het ziet. :+
Zie ik nu een typfout.....? of een fotoshopfout....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Orion84 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:38:
@jelle.Telefoons met abo zou gewoon een aparte categorie moeten zijn of zo (vroeger hadden we daar een apart onderdeel in de PW voor als ik het me goed herinner).
Is dat niet pricewatch: Apple iPhone 13, 128GB opslag Blauw ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Je zou in ieder geval kunnen overwegen om in de header nog een onderscheid te maken tussen met en zonder abonnement ;)

[ Voor 38% gewijzigd door crisp op 28-07-2022 11:46 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

crisp schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:41:
Je zou in ieder geval kunnen overwegen om in de header nog een onderscheid te maken tussen met en zonder abonnement ;)
Niet alleen in de header, maar ook in de productlijsten (waar de minimumprijs getoond word, wat nu dus allemaal abo prijzen zijn ipv. los toestel prijzen) en prijs alerts etc. etc.

Maakt de PW compleet onbruikbaar zo imo.

[ Voor 11% gewijzigd door crisp op 28-07-2022 11:47 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Orion84 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:43:
[...]

Niet alleen in de header, maar ook in de productlijsten (waar de minimumprijs getoond word, wat nu dus allemaal abo prijzen zijn ipv. los toestel prijzen) en prijs alerts etc. etc.

Maakt de PW compleet onbruikbaar zo imo.
Ja, dit dus.

Ik heb duidelijk de verkeerde dag gekozen om op toesteljacht te gaan :?

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Roozzz schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:48:
[...]

Ja, dit dus.

Ik heb duidelijk de verkeerde dag gekozen om op toesteljacht te gaan :?
Je kan die drie "met abonnement" shops in je shopfilter zetten, zodat je die niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Orion84 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:48:
[...]

Je kan die drie "met abonnement" shops in je shopfilter zetten, zodat je die niet ziet.
Ah, goede tip! Ik had ze zo snel niet in de filters zien staan _/-\o_

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Speedmaster schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:40:
[...]

Zie ik nu een typfout.....? of een fotoshopfout....
offtopic:
Tiepfoudt (van mij), ik schrijf het 9/10x met een dubbele b en enkele n. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Allereerst: dank allemaal voor de feedback, dat nemen we ook mee naast de kwantitatieve resultaten van de A/B-test. We zijn er ons ervan bewust dat dit mogelijk prijsalerts triggert en dat het wellicht op andere plekken duidelijker aangegeven moet worden. Vandaar dat we het ook eerst testen, zodat we data en feedback hebben om dit verder uit te werken en te verbeteren (of het juist niet te doen, afhankelijk van de resultaten).

Er is inderdaad een aparte tab voor abonnementen, maar dat is een vergelijker van een externe partij waar wij weinig tot geen controle over hebben. Vandaar dat we ook benieuwd zijn wat het doet als we telecomproviders in het prijsoverzicht meenemen.

Tot slot: de shopfilter werkt inderdaad ook voor deze partijen, evenals voor prijsalerts als je deze opnieuw instelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-05 06:15
jongens wat is dit nou weer
altijd herres kan nieteens normaal een telefoon uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
jelle. schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:52:
Vandaar dat we ook benieuwd zijn wat het doet als we telecomproviders in het prijsoverzicht meenemen.
Het is en blijft gewoon misleiding natuurlijk, zowel in de PW als van de telecomproviders. Een toestel met abo is een ander 'product' dan een los toestel en mag dus niet als hetzelfde product in de PW staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@jelle. is het misschien een keer tijd voor een opt-out van A/B testen, of op z'n minst de mogelijkheid je uit te schrijven van een A/B test welke op dat moment loopt?

In het verleden liep ik ook een keer tegen een (naar verhouding veel kleiner, kan me al niet eens meer herinneren wat het ook alweer was) probleem aan omdat ik onderdeel was van de testgroep, en dan kan je even niks..

Ik ben benieuwd hoe veel mensen een pricealert hebben ontvangen door deze test. :D

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 28-07-2022 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

D4NG3R schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:56:
@jelle. is het misschien een keer tijd voor een opt-out van A/B testen, of op z'n minst de mogelijkheid je uit te schrijven van een A/B test welke op dat moment loopt?

[...]
Staan ze tegenwoordig niet tussen https://tweakers.net/instellingen/betafeatures/ ?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat is wat anders dan a/b tests. En afmelden voor a/b tests (dat wordt vaker gevraagd) is natuurlijk ook niet echt wenselijk, want als een boel hard-core gebruikers dat doen, omdat er af en toe een a/b test langs komt die niet goed bevalt, dan krijg je uiteindelijk geen representatieve resultaten meer uit je tests.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Orion84 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:57:
[...]

Dat is wat anders dan a/b tests. En afmelden voor a/b tests (dat wordt vaker gevraagd) is natuurlijk ook niet echt wenselijk, want als een boel hard-core gebruikers dat doen, omdat er af en toe een a/b test langs komt die niet goed bevalt, dan krijg je uiteindelijk geen representatieve resultaten meer uit je tests.
Ik snap dat het letterlijk tegen het hele A/B test principe in gaat, maar dat dit problemen op ging leveren had intern allang gespot moeten zijn voordat het überhaupt uitrolde naar een groep (test) gebruikers.

Of ben je het met me oneens dat een incorrecte '17% daling!' van de ene op de andere dag bij een zeer populair product niet extreem opvallend is? ;)

A/B testen zijn naar mijn mening eigenlijk alleen maar nuttig voor (inzicht in) vragen als 'rood of groen?', '3 plaatjes naast elkaar of 4?' etc etc.
Dat is een paar dagen misschien visueel storend, nu heb je gewoon ronduit incorrecte data.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 28-07-2022 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

D4NG3R schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:03:
[...]

Ik snap dat het letterlijk tegen het hele A/B test principe in gaat, maar dat dit problemen op ging leveren had intern allang gespot moeten zijn voordat het überhaupt uitrolde naar een groep (test) gebruikers.

Of ben je het met me oneens dat een incorrecte '17% daling!' van de ene op de andere dag bij een zeer populair product niet extreem opvallend is? ;)

A/B testen zijn naar mijn mening eigenlijk alleen maar nuttig voor (inzicht in) vragen als 'rood of groen?', '3 plaatjes naast elkaar of 4?' etc etc.
Ik zeg ook nergens dat ik het een goed idee vond dat dit specifieke concept zo in een A/B test werd getest :)

Mijn reactie ging puur om het algemene principe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:22

ikt

jelle. schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:52:
Allereerst: dank allemaal voor de feedback, dat nemen we ook mee naast de kwantitatieve resultaten van de A/B-test. We zijn er ons ervan bewust dat dit mogelijk prijsalerts triggert en dat het wellicht op andere plekken duidelijker aangegeven moet worden. Vandaar dat we het ook eerst testen, zodat we data en feedback hebben om dit verder uit te werken en te verbeteren (of het juist niet te doen, afhankelijk van de resultaten).
Had dit niet in een eerder stadium afgeschoten moeten worden? Je hoeft toch geen A/B test te maken om te zien of gebruikers 'm flippen als er links en rechts prijsalerts af gaan voor non-prijszakkingen? Wat betekent een prijszakking überhaupt nog als er aan allerlei voorwaarden moet worden voldaan? Wat heb je überhaupt nog aan een prijsalert als er om de haverklap een verkoper besluit een "gratis" toestel aan te bieden? Voelt allemaal niet erg doordacht aan.

Mocht je feedback willen op wat ik van de test zelf vond:

Op volgorde, de eerste dingen die in me opkwamen:

- Hey, nice, de A52s is lekker gezakt, ik kan dus een een bestelling gaan plaatsen!
- Wacht eens even - met abbonement? We hebben hier toch al een tab voor?
- Wat is dit, een schimmige webshop die een verkeerde prijs plaatst?
- Neen, het is toch echt Vodafone.
- Wacht eens even, zit Vodafone hier de zaak te bedonderen? Hebben ze een stagiair aangenomen die even denkt snel clicks te kunnen genereren?
- Waar is die verdomde report-knop?
- Eens kijken of het forum hier al iets over te zeggen heeft.

Zodoende, met verbazing dit topic doorgescrold. Dacht toch echt dat Vodafone de zaak even zat op te lichten. Nooit gedacht dat het Tweakers zelf was.

---------

Aanvulling:
Dit voelt net zoals op gebruikte auto's zoeken en je door de "haha deze prijs is lease"-bos heen moet als je gewoon even een barrel van <1000 nodig hebt. Doe het alsjeblieft gewoon niet. Niemand die een 500 euro barrel voor een paar weken nodig heeft wil maar iets te maken hebben met een duur lease-plan, net zoals niemand die een telefoon op zich wil kopen op zoek is naar een abonnement.

[ Voor 10% gewijzigd door ikt op 28-07-2022 15:40 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:37
Bij mij zijn er nu onterecht pricealerts afgegaan.

Is dit het juiste feedback topic hiervoor?

Edit: blijkbaar is dit een bewuste keuze en moet ik zelf gaan filteren. Mijn inziens gaat dit tegen het idee van de pricewatch in. Worden koptelefoons straks ook op 0,- gezet als je deze gratis bij een nieuwe telefoon krijgt?

[ Voor 54% gewijzigd door pelt op 28-07-2022 15:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

@jelle. ik zie dat er (inmiddels?) ook een andere variant getest wordt waarbij de prijzen met abo onder een apart kopje staan. Dat maakt een en ander iets duidelijker. Maar je vervuilt op deze manier natuurlijk nog steeds de prijshistorie (want daar bepaalt de met-abo prijs nu het minimum prijs verloop) en op een pagina als https://tweakers.net/smar...-13_p1306442/vergelijken/ zijn een groot deel van de genoemde prijzen nu dus abo prijzen (wat totaal niet inzichtelijk is) incl. "prijsdaling" labels die nergens op slaan.

Dat is natuurlijk vooral nu een probleem, omdat gisteren (of net wat het referentiepunt is) die abo prijzen er niet in stonden en nu wel. Waardoor die grafiek een rare sprong maakt en die producten dat prijsdaling label krijgen. Op lange termijn ga je dus alleen prijsdalingen zien als de prijs met abo daalt. Wat uiteraard veel kans wel overeenkomt met trends in de zonder-abo prijs, maar ook zomaar voor extra ruis kan zorgen. Hoe dan ook geeft dat wat mij betreft eens te meer aan dat het gewoon een slecht idee is om met en zonder abo prijzen zo gelijk te behandelen puur alsof het verschillende aanbiedingen van hetzelfde product betreft. Dat is het gewoon niet.

Nog los van dat nergens inzichtelijk is om wat voor abo het überhaupt gaat. Waarmee het ook voor mensen die wel op zoek zijn naar een telefoon met abo het nog steeds niet heel bruikbaar lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

jdh009

FP ProMod
Of eventueel opsplitsen in twee tabellen, het kan naar mijn inziens namelijk voorkomen dat een bedrijf zowel met abonnement als zonder abonnement verkoopt:

Losse telefoon
Zaak 1 prijs x
Zaak 2 prijs y
Zaak 3 prijs z
Zaak 5 prijs c

Zo is het precies duidelijk welke smaken er zijn als je met of zonder wilt. Ik zou het niet onder een ander tabblad doen omdat dit het vergelijken wat lastiger maakt. En bij zoeken en in de pricewatch de prijs zonder abonnement leidend maken met hooguit een ster (*) erbij dat laat zien dat het goedkoper kan onder bepaalde voorwaarde. Transparantie lijkt mij in ieder geval een must en dat lagere prijs lokkertjes niet gebruikt worden om de prijs /ranking de pricewatch te beïnvloeden. Anders zie ik alweer van die MaxICT praktijken met goedkope lokprijzen om hoog te staan en traffic te genereren en enorm hoog bedrag aan abonnementskosten.

[ Voor 32% gewijzigd door jdh009 op 28-07-2022 16:04 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slenger
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-05 12:54
Ook ik voel mij blij gemaakt met een dode mus. Ik had op de Iphone 13 een prijsalert van 800 staan en zag de afgelopen weken de prijzen alleen maar stijgen, wat logisch is met de dollarkoers en de huidige levertijden op onderdelen.

Nu keek ik vanmorgen in de mail en zag een mailtje van Tweakers dat de telefoon gedaald was, toen ik de prijs zag had ik al een gevoel dat er iets niet kon kloppen. Vervolgens zag ik dat hij zelfs bij 3 aanbieders onder de 800 euro was gekomen.

Dat jullie testen uitvoeren is niet meer dan logisch maar wat mij wel verbaasd is dat er blijkbaar maar klakkeloos vanuit gegaan wordt dat mensen hun toestel altijd i.c.m. met een abonnement aanschaffen? Het is in ieder geval op geen enkele manier mogelijk voor iemand met sim-only om het toestel voor dat bedrag te kopen. Dus is het mijn inziens een onterechte prijs.

Het advies om dan maar de aanbieders in een filter te zetten is in mijn ogen ook niet de oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
jelle. schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:20:
Dat klopt, we draaien momenteel een A/B-test met telecomproviders. Zoals aangegeven zijn deze toestellen alleen verkrijgbaar in combinatie met een abonnement.
Wanneer worden deze bugs opgelost? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:56

kraats

Ik rol

Is al inzichtelijk wanneer de test eindigt? Ik moet mijn prijsnotificaties opnieuw gaan instellen omdat die nu op een irreëel niveau staan, maar als ik dat nu doe krijg ik telkens weer de prijs met abo doorgestuurd, ook al staat deze niet meer in de lijst. Als ik weet wanneer deze prijzen niet meer verschijnen kan ik weer de juiste waarde ingeven

Edit: Vodafone met abonnement verscheen nu wel weer in de lijst en heb ik nu kunnen kiezen bij uitsluiten winkels

Edit2: en die winkel verdwijnt telkens uit de lijst waardoor hij ook als filter in de pricewatch verdwijnt en de notificatie toch weer getriggerd wordt bij weer verschijnen in de lijst :(

[ Voor 31% gewijzigd door kraats op 29-07-2022 11:13 . Reden: Stond nu wel in de lijst ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nevalus
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-06 15:49
Voor de eerlijke vergelijking en concurrentie moeten dan ook maar alle abonnementsvormen van partijen als Belsimpel, Mobiel.nl en Mediamarkt er in. :+
  • Apple iPhone 13, 128GB opslag Blauw - Mobiel.nl met Ben
  • Apple iPhone 13, 128GB opslag Blauw - Belsimpel met Vodafone
  • Apple iPhone 13, 128GB opslag Blauw - Mobiel.nl met KPN
  • Apple iPhone 13, 128GB opslag Blauw - Belsimpel met T-Mobile
  • Apple iPhone 13, 128GB opslag Blauw - Belsimpel met KPN
  • Apple iPhone 13, 128GB opslag Blauw - Mobiel.nl met Vodafone
  • Apple iPhone 13, 128GB opslag Blauw - Mediamarkt met T-Mobile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Ja, ik snap deze move ook niet.
Het is namelijk de prijs van een toestel + abonnement, oftewel een koppelverkoop en niet los voor dat bedrag te verkrijgen en zou eigenlijk helemaal niet in de prijslijst moeten voorkomen op deze manier..
Als iemand nu zou zoeken waar kan ik het toestel het goedkoopst krijgen MET abbo, dan zou ik het nog snappen.
Of worden jullie opeens extra betaald door de providers voor deze " aanbevelingen ", op deze manier geeft het in ieder geval een compleet onrealistisch beeld van de pricewatch.
Neem als voorbeeld een S22, deze komt dan naar voren voor X bedrag bij een provider, er staat bij met abonnement, je ziet alleen niet bij welk abonnement, en zoals gebruikelijk scheelt het vaak nogal welk abonnement je neemt met de hoeveelheid korting die je vervolgens krijgt.
Daarom, compleet onbruikbaar en alleen maar vervuiling van de pricewatch op deze manier..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Only schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:29:
Of worden jullie opeens extra betaald door de providers voor deze " aanbevelingen ", op deze manier geeft het in ieder geval een compleet onrealistisch beeld van de pricewatch.
Denk niet dat dit een feature request was van een tweaker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoewel ik het idee erachter begrijp (hoe je rekent bij abbo's, er is altijd een 'fixed' price waar jij de sweetspot met eenmalig/toestel/abbo moet vinden), zo in geval van Vodafone op hun site:

De totale toestelprijs (€696,00) blijft altijd gelijk.

Maar zelfs de goedkoopste variant komt op 12x14,50 (174), wat met 870 euro totaal niet eens in de top 10 zou moeten staan. Als het om het punt gaat dat de abo-tab niet zelf beheerbaar is, dan zou je dus of een eigen tab moeten toevoegen (prijzen icm abo), of gewoon dat product z'n eigen 'entry' geven in de PW (Iphone 13 icm abbo).

Maar zoals het nu er bij staat, verneuk je niet alleen de PW an sich, maar je pricehistory en de algehele vergelijking (met andere telefoons die bv geen abo combinatie hebben), even buiten je huidige klantenbestand die geen abo-combinaties doen en op zo'n (oneerlijke) manier uit de goedkoopste prijzen worden geknikkerd.

(met nog grappige note dat de Mini dus ook voor diezelfde 696 euro staat... )

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:40
Ik vind het wel een makkelijke functie. Een telefoon koop ik ongeveer eens per 3 jaar en dan is overstappen van abonnement zonder bijkomende kosten mogelijk. Ik zie nu dat ik bij Vodafone zelfs goedkoper uit ben dan bij Tele2. Voor stroom en zo zijn er lange topics op Tweakers voor mensen die elk jaar overstappen dus het concept van overstappen voor prijsvoordeel is ook niet gek hier, lijkt me.
Een iPhone van €900 zou ik niet overwegen, maar door deze functie weet ik dat die er in principe is vanaf €700, ook al zijn er dan aanvullende voorwaarden.

Ik heb de functie vooralsnog als prettig ervaren. Met pc-onderdelen o.i.d. op een pagina uit komen waar dan blijkt dat je nog een abonnement moet afsluiten zou ik ook als erg onprettig ervaren, dus ik snap de ophef. Maar voor telefoons zou ik de functie ingeschakeld laten en waardeer ik het ook.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Ample Energy schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:25:
Ik vind het wel een makkelijke functie. Een telefoon koop ik ongeveer eens per 3 jaar en dan is overstappen van abonnement zonder bijkomende kosten mogelijk. Ik zie nu dat ik bij Vodafone zelfs goedkoper uit ben dan bij Tele2. Voor stroom en zo zijn er lange topics op Tweakers voor mensen die elk jaar overstappen dus het concept van overstappen voor prijsvoordeel is ook niet gek hier, lijkt me.
Een iPhone van €900 zou ik niet overwegen, maar door deze functie weet ik dat die er in principe is vanaf €700, ook al zijn er dan aanvullende voorwaarden.

Ik heb de functie vooralsnog als prettig ervaren. Met pc-onderdelen o.i.d. op een pagina uit komen waar dan blijkt dat je nog een abonnement moet afsluiten zou ik ook als erg onprettig ervaren, dus ik snap de ophef. Maar voor telefoons zou ik de functie ingeschakeld laten en waardeer ik het ook.
Voor telefoon is het in deze vorm ook totaal niet interessant, je vergeet namelijk dat de meeste providers bij de duurdere abbo's meer korting geven dan bij de goedkopere en soms krijg je op een andere site weer een extra korting voor diezelfde provider, of extra korting op het toestel. Dan zou je dat er ook per site er nog tussen moeten proppen om de vergelijking eerlijk te maken. En dan nog is het niet eerlijk want het blijft koppelverkoop, de vergelijking blijft altijd super scheef.
Stel je voor, je krijgt bij het afsluiten van een energiecontract " gratis " een telefoon erbij, dan hoort deze toch ook niet in de pricewatch thuis voor 0 euro? Wat dat is feitelijk wat er nu gebeurt in de pricewatch.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
kraats schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:58:
Is al inzichtelijk wanneer de test eindigt? Ik moet mijn prijsnotificaties opnieuw gaan instellen omdat die nu op een irreëel niveau staan, maar als ik dat nu doe krijg ik telkens weer de prijs met abo doorgestuurd, ook al staat deze niet meer in de lijst. Als ik weet wanneer deze prijzen niet meer verschijnen kan ik weer de juiste waarde ingeven
We willen eerst graag significante resultaten hebben. Ik kan niet voorspellen wanneer dat precies is, maar met de hoeveelheid verkeer in de Pricewatch is dat meer een kwestie van dagen dan weken :) Ik zal het dan ook even in dit topic melden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-06 17:35

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Nou, mijn telefoon is net stuk gegaan en ik moet echt snel op zoek naar iets dat binnen mijn budget valt, maar ook de specs en beoordelingen heeft die ik wil zien.

Op deze manier is de prijs natuurlijk niet meer te beoordelen. Deze verandering is echt super onhandig want ik wil strikt een losse telefoon en geen abonnement. Wat anders een simpele taak was geweest, houdt nu in dat ik alles in losse tabjes moet openen om te prijzen handmatig te vergelijken.

[ Voor 26% gewijzigd door Ohmarinus op 29-07-2022 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ohmarinus schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:46:
Nou, mijn telefoon is net stuk gegaan en ik moet echt snel op zoek naar iets dat binnen mijn budget valt, maar ook de specs en beoordelingen heeft die ik wil zien.

Op deze manier is de prijs natuurlijk niet meer te beoordelen. Deze verandering is echt super onhandig want ik wil strikt een losse telefoon en geen abonnement. Wat anders een simpele taak was geweest, houdt nu in dat ik alles in losse tabjes moet openen om te prijzen handmatig te vergelijken.
Je kan de betreffende ‘shops’ wegfilteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-06 17:35

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Orion84 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:55:
[...]
Je kan de betreffende ‘shops’ wegfilteren.
Thanks, was ik ook net zelf achter gekomen. Werkt prima dit, maar voor mensen die dit niet zo snel zelf uitvogelen, of niet op het forum of discord hangen is dit natuurlijk onbruikbaar. Ik hoop dat het snel weer verandert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ample Energy schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:25:
Maar voor telefoons zou ik de functie ingeschakeld laten en waardeer ik het ook.
Je begrijpt niet dat het voor anderen niet handig is?

Eigenlijk betaal je hier via het telefoon abo deels voor het toestel, net zoals vroeger met de gratis toestellen.. is dat tegenwoordig niet verboden?

[ Voor 22% gewijzigd door Olaf van der Spek op 29-07-2022 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 13:37
Als er straks nieuwe winkels bijkomen 'met abonnement' gaat er dus weer een pricealert af? En moet ik daarna zelf weer die extra winkel uitfilteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 20:40
Sowieso is de totaalprijs nu ook onjuist. Want 't goedkoopste abbonement is 174 voor een jaar.
totale prijs is dus bij vodafone € 878,83.

Sorry, iets te snel 't topic door gevlogen. Anderen waren me voor/met me eens.

Om toch wat contructiefs toe te voegen.
Upgrade dan de pricealert naar : pricealerts i.c.m. abbo. en price alert voor losse apparaten zonder abbo.

Ik bel met simkaart van m'n werkgever. Sluit dus in principe nooit een abbo af voor m'n 67e.

[ Voor 57% gewijzigd door PROnline op 29-07-2022 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wenslijst houdt ook geen rekening met winkelvoorkeuren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZYIoRD2Ny4oZMxP2ppjBlfTUsrQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WTow1KajWfdEevzXFVNSggTs.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperToine123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 27-04 21:27
Pricewatch lijkt ook niet te werken voor galaxy S22 en S22+ modellen, die geven rare prijzen weer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Bizar besluit. Bij totaalprijs had ik dan verwacht de toestelprijs + complete abokosten, zoals het er nu staat is gewoon pure misleiding imho.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
jelle. schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:22:
We willen eerst graag significante resultaten hebben.
Is de feedback in dit topic niet significant genoeg?

[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 30-07-2022 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hee, ik was aan het prijsvergelijken naar de Samsung S20 FE en de S21 FE.

In de eerste oogopslag lijken beiden bijna even goedkoop:

https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=S20+FE
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=S21+FE

Echter... Als je doorklikt op de S21 FE dan is die stiekem 120 euro duurder, omdat de eerste 3 opties opgenomen worden door abonnementsaanbiedingen: pricewatch: Samsung Galaxy S21 FE, 6GB ram, 128GB opslag, Grafiet

Ten eerste is dat dan niet de echte prijs omdat je het verschil via het abo terugbetaalt. Ten tweede heb ik geen interesse in abonnementen. Ik stop mijn werk sim erin (en prive prepay) en bovendien woon ik in het buitenland.

Zou het mogelijk zijn een insteloptie te maken dat je in de pricewatch nooit abonnementsaanbiedingen krijgt? Anders moet ik elke keer doorklikken naar de daadwerkelijke modellen om de werkelijke prijs te zien. Als ik het weg kan halen dan kan ik gewoon uitgaan van de prijs op de zoekpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

@GekkePrutser aangezien dit nog een test betreft heb ik je reactie vanuit Mooie Features even samengevoegd met het al lopende topic over dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:22

ikt

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 22:55:
[...]

Is de feedback in dit topic niet significant genoeg?
[aluhoedje]
Wat als wij de luide minderheid zijn, en de A/B testen + analytics laten zien dat het merendeel dat Pricewatch gebruikt het wel prima vindt? :X
[/aluhoedje]

Wijzigingen lijken teruggedraaid voor sommige producten - al lijken ze ook verdwenen te zijn van de sites van de abbo-aanbieders zelf...

Kreeg net ook een mailtje op mijn foutieve-prijsvermelding-report met context over de Pricewatch A/B test.

[ Voor 26% gewijzigd door ikt op 01-08-2022 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Orion84 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:48:
[...]

Dat helpt niet als je de zoekfunctie gebruikt zoals in mijn post..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:52
Wat ik een beetje jammer vind is dat de prijzen elders op de site geen rekening lijken te houden met de filters. BBG om maar iets te noemen (
offtopic:
het lijkt er sterk op dat de prijs bij publicatie soms gebaseerd is op een abo-prijs?
). Tevens werkt de 'hover over prijs' functie nu voor geen meter. Ook is de productprijs bovenaan een productpagina foutief indien je filters gebruikt.

Kan je dan überhaupt goede feedback ontvangen? Het frustreert wel aardig.

[ Voor 11% gewijzigd door eric.1 op 01-08-2022 14:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
De test is nu afgelopen. Nogmaals bedankt allemaal voor de feedback en suggesties hoe we deze prijzen (anders) zouden kunnen tonen, dit nemen we zeker mee in de evaluatie :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

jelle. schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:59:
De test is nu afgelopen. Nogmaals bedankt allemaal voor de feedback en suggesties hoe we deze prijzen (anders) zouden kunnen tonen, dit nemen we zeker mee in de evaluatie :)
Wordt de prijshistorie ook nog opgeschoond of zijn de dips in de grafieken (en bijbehorende "laagste prijs in 6 maanden" markering) blijvend?

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 26-08-2022 10:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Orion84 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:49:
[...]

Wordt de prijshistorie ook nog opgeschoond of zijn de dips in de grafieken (en bijbehorende "laagste prijs in 6 maanden" markering) blijvend?
We gaan even onderzoeken wat de mogelijkheden hiervoor zijn :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
De prijshistorie is vorige week hersteld en de “dips” van telecomproviders zijn nu dus niet meer zichtbaar :)
Pagina: 1