Toon posts:

D200 DSG Service

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Van de week contact opgenomen met DSG dokters voor een service van de DSG, ik neem aan dat dit inhoudt: olie vervangen, filters pakking rondom? hierbij gaven ze aan dat ik de dsg moest laten optimaliseren omdat dit beter zou zijn voor het weggedrag en het bak zelf, prijs zou circa 580 euro zijn in totaliteit.

Vandaag stuurt een andere toko dat er bij een DQ200 geen service uitgevoerd kan worden omdat het een droog koppeling is, wordt ik nou voor het gek gehouden of?

Verder ben ik tegen chippen van het blok, maar wel het fijn tunen van het DSG aangezien dit zou helpen.

Onderstaande bericht vannuit een andere toko;

Bedankt voor uw bericht. De DQ200 heeft verder geen onderhoud nodig, dit is een droge DSG koppeling.
Dit type versnellingsbak kent inderdaad wel wat kwalen. Meest voorkomende is een koppeling welke vrij vlot verslijt.
Daarnaast wil ook de mechatronic wel eens defect raken. Hieraan is helaas niets te doen.
Een stage 2 DSG tuning wil wel helpen in het verbeteren van de levensduur van de DSG koppeling.
De schakelmomenten worden een stuk aangenamer en levendiger gemaakt, waardoor de DSG koppeling minder te verduren krijgt.
Losstaand kost de stage 2 DSG tuning 399,- euro incl. BTW.

In de meeste gevallen combineren wij de stage 1 motor tuning, samen met een stage 2 DSG tuning. Hierbij de prijzen:
Stage 1 motor tuning 319,- euro (actieprijs) naar 145pk en 320Nm
Stage 2 DSG tuning 299,- euro (meerprijs)

Alle reacties

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:45
Weet je zeker dat je DQ200 hebt dan? Welke wagen gaat het om?

Ik heb zeker goede ervaringen met de DSG Dokter, ik heb hem bak door ook laten optimaliseren en dat maakt echt enorm verschil! :) Ik heb ook mijn blok laten chippen bij hun van 200PK naar 260PK, daar rij ik nu al 200k km probleemloos mee!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-11 14:29
De koppeling zal droog draaien, maar de tandwielen hebben gewoon olie nodig.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:41
Mijn DQ200 heeft de aangepaste software van de DSG dokter, belangrijkste verschillen die ik merkte:
- Altijd wegrijden in enkel één om slijtage aan de koppelingen te voorkomen
- Schakelt iets minder extreem vroeg op, dat voorkomt brommen omdat je geen ~62/63 meer in zijn 7 rijd
- Auto voelt iets soepeler/vlotter (waarschijnlijk door bovenstaand)

(Betreft een 2013 Seat Leon 5F 1.2TSI met nu 225dkm op de teller)

Volgens mij is meerprijs van de service niet heel veel meer dan het aanpassen van de software...Volgens mij was dat enkele jaren terug ook al 400/500 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Danielson schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:55:
Weet je zeker dat je DQ200 hebt dan? Welke wagen gaat het om?

Ik heb zeker goede ervaringen met de DSG Dokter, ik heb hem bak door ook laten optimaliseren en dat maakt echt enorm verschil! :) Ik heb ook mijn blok laten chippen bij hun van 200PK naar 260PK, daar rij ik nu al 200k km probleemloos mee!
Het is een A3 1.6 TDI 2017 met een DQ200 bak, met nu nog 90k KM op de teller.
burnoutpc schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:58:
De koppeling zal droog draaien, maar de tandwielen hebben gewoon olie nodig.
Dat snap ik, maar als vagtechniek aangeeft dat het geen service nodig heeft en DSG dokters geeft aan dat een dsg service 120 euro kost dan raak ik in de war met; of een dq200 nou wel een service kan krijgen ofniet?

Online lees ik namelijk dat een DQ200 een droog koppeling heeft.
nooberke schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:05:
Mijn DQ200 heeft de aangepaste software van de DSG dokter, belangrijkste verschillen die ik merkte:
- Altijd wegrijden in enkel één om slijtage aan de koppelingen te voorkomen
- Schakelt iets minder extreem vroeg op, dat voorkomt brommen omdat je geen ~62/63 meer in zijn 7 rijd
- Auto voelt iets soepeler/vlotter (waarschijnlijk door bovenstaand)

(Betreft een 2013 Seat Leon 5F 1.2TSI met nu 225dkm op de teller)

Volgens mij is meerprijs van de service niet heel veel meer dan het aanpassen van de software...Volgens mij was dat enkele jaren terug ook al 400/500 euro.
De DSG service koste 120 euro en de aanpassing van de software 450 ongeveer wat ik begreep. Vagtechniek vroeg alleen 400 euro voor het aanpassen van de dsg met een chiptuning naar 145pk zou dit 600 euro kosten.