Nintendo Switch Minecraft hoe aanmelden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb voor mijn kinderen een Nintendo switch gekocht met o.a. Minecraft erbij.

Ik zit zelf in de ICT maar ik ben al een uur aan het klooien met Microsoft accounts, family instellingen etc etc maar ik krijg het gewoonweg niet voor elkaar.

In Minecraft is zijn account aangemeld, maar zodra ik naar de servers wil gaan zie ik de volgende melding staan: "Je kunt zonder een Microsoft-account en Nintendo Switch-account niet met platformoverschrijdende spellen meedoen. Meld je aan met beide accounts om je bij servers te kunnen aansluiten."

Ik ben aan het googelen geweest maar ik kan er niets over vinden en kom er gewoon niet uit. Ik heb ook een Nintendo account aangemaakt en aangemeld, maar ook dit lijkt niet voldoende te zijn.

In Minecraft zie ik links in beeld zijn accountnaam in ieder geval wel staan.

Als ik nog verder ga kom ik in de e-shop, maar dan worden er maandelijkse bedragen e.d. gevraagd en dat was juist niet de bedoeling en dat was volgens de verkoper ook helemaal niet aan de orde dat je voor Minecraft moest betalen.

Kan iemand mij een zetje geven in de juiste richting?

[ Voor 3% gewijzigd door Fairy op 28-07-2022 10:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-07 16:58
Heb je niet een Nintendo Online abonnement nodig? Ik heb ook Minecraft op de Switch voor mijn zoontje (en stiekem zelf ook) en dat werkt prima. Wij hebben echter wel een Online abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-07 12:38
Fairy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:24:
ls ik nog verder ga kom ik in de e-shop, maar dan worden er maandelijkse bedragen e.d. gevraagd en dat was juist niet de bedoeling en dat was volgens de verkoper ook helemaal niet aan de orde dat je voor Minecraft moest betalen.
Helaas is de verkoper fout. Op elke console moet een abonnement afgesloten worden om online te gamen, ook op de Switch. Dit staat los van Minecraft zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door Matomatisch op 28-07-2022 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodewikus
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11-10-2022
Fairy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:24:
Ik heb voor mijn kinderen een Nintendo switch gekocht met o.a. Minecraft erbij.

Ik zit zelf in de ICT maar ik ben al een uur aan het klooien met Microsoft accounts, family instellingen etc etc maar ik krijg het gewoonweg niet voor elkaar.

In Minecraft is zijn account aangemeld, maar zodra ik naar de servers wil gaan zie ik de volgende melding staan: "Je kunt zonder een Microsoft-account en Nintendo Switch-account niet met platformoverschrijdende spellen meedoen. Meld je aan met beide accounts om je bij servers te kunnen aansluiten."

Ik ben aan het googelen geweest maar ik kan er niets over vinden en kom er gewoon niet uit. Ik heb ook een Nintendo account aangemaakt en aangemeld, maar ook dit lijkt niet voldoende te zijn.

In Minecraft zie ik links in beeld zijn accountnaam in ieder geval wel staan.

Als ik nog verder ga kom ik in de e-shop, maar dan worden er maandelijkse bedragen e.d. gevraagd en dat was juist niet de bedoeling en dat was volgens de verkoper ook helemaal niet aan de orde dat je voor Minecraft moest betalen.

Kan iemand mij een zetje geven in de juiste richting?
Hi, ik vroeg me af of je verder bent gekomen? Ik lees ergens dat servers niet allemaal via online abo hoeven te lopen. Hoor graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-07 08:21
Correct, zoals letterlijk in de eShop wordt aangegeven - om Minecraft online te kunnen spelen, heb je een (betaald) NSO abonnement nodig. Om offline te spelen volstaat een Microsoft en een Nintendo account.

Er hangen nogal wat voorwaarden aan als ik dat zo zie:

https://www.nintendo.nl/G...es/Minecraft-1386505.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-10-2024
een oud topic, met een beetje gelijkaardig probleem, maar anders.
Ik heb voor mijn zoon (9 jaar) minecraft gekocht, nintendo switch oled en nu wil hij spelen, multiplayer. Maar krijg de melding dat hij geen online multiplayerspelle kan spelen vanwege de instellingen van microsoft account.

Eerst was het account voor mezelf bij nintendo, dan voor hem. Dat ging vrij vlot, maar voor Minecraft plots ook een microsoft account nodig, terug 1 voor mij, 1 voor hem. Dat lukt nog (zie screenshot, heb mailadres zoon wel onzichtbaar gemaakt)), maar dan loopt het vast. ik weet niet hoe ik kan instellen dat hij multiplayer kan spelen in minecraft. Iemand die kan helpen? Desnoods via PM ofzo met wat screenshots ofzo.

Kreeg ook nog deze link, maar daar werken meer dan de helft van de links niet die vermeld staan:
http://aka.ms/accountsettings

Ik was het zo beu, dacht, ga zijn geboortedatum gewoon veranderen van 2014 naar 2000 dat ik van al dat ouderlijk toezicht gedoe van af ben, maar dat gaat ook niet meer.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zVrHbs4Z/Microbrol.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Lan1980 op 01-12-2023 21:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lan1980
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-10-2024
Edit: Ik heb het gevonden: Gewoon de Xbox Family Setting app downloaden op gsm, daar was het gemakkelijk aan te passen.
Pagina: 1