Beste koffiemachine klein kantoor (3 personen)

Pagina: 1
Acties:
  • 6.602 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noodboek1
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15-04 10:09
Mijn vraag
Wat is de beste koffiezetter (prijs/kwaliteit beide belangrijk) voor op een klein kantoor? Het liefst een volautomatische bonen machine. Wij zijn met 3 personen, en drinken denk ik ca. 10 kopjes koffie per dag. Koffie specialiteiten hoeft niet, mag wel.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zat zelf te kijken naar een SIEMENS EQ 9+ S400 TI924301RW, of een Saeco Aulika Evo Focus
Ook een lease constructie met een leverancier is interessant, maar dan weet ik niet of dat de moeite waard is met 3 personen.

Beste antwoord (via Noodboek1 op 28-07-2022 13:23)

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:35

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Ik zou voor een volautomaat gaan maar het melkgedeelte links laten liggen. Een losse melkopschuimer voor die ene klant lost dat op. Losse pakjes houdbare melk in de koelkast voorkomt dat om de 2 weken een geopend pak houdbare melk moet weggooien.

Kan je schoonmaken van de machine wellicht beleggen bij de schoonmaakploeg? Bijvoorbeeld tegen een meerprijs van 0,5 uur schoonmaak. Ik neem aan dat jullie niet zelf het stofzuigen en stoffen op je neemt?

Voor vullen van bonen en water e.d. is het simpel: als je het leeg aantreft, vul je het even. Als de lekbak vol is, leeg je die. Bij zo'n klein team zou dat geen problemen mogen opleveren.. Toch? :P

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05
Je kunt natuurlijk een goede machine kopen zoals bovengenoemde of bijv. een Jura waar veel mensen van gecharmeerd zijn. Ik zou als het niet hoeft niet met melkproducten gaan werken op een klein kantoor en zonder professioneel apparaat. Als dat niet goed wordt schoongemaakt krijg je allemaal vieze tafferelen.

En goed afspreken wie de machine dagelijks, wekelijks en maandelijks onderhoud! Die dingen moeten wel regelmatig schoongemaakt worden en vergen klein beetje onderhoud.

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 28-07-2022 09:10 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 14:49

Dido

heforshe

Noodboek1 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:01:
Koffie specialiteiten hoeft niet, mag wel.
Denk hier goed over na. een machine met melkmeuk aan/in het apparaat moet heel regelmatig heel goed schoongemaakt worden. Gezien de rants hier en elders over collega's die een afwasmachine al te ingewikkeld vinden op kantoor zou ik persoonlijk neigen naar geen melkmeuk.

Helaas is het nog best lastig om een volautomaat te vinden die die melktierelantijnen niet heeft, maar ze zijn er wel. Jura heeft bijvoorbeeld de E4. Die heeft als voornaamste nadeel tov de Siemens die je noemt dat ie een iets kleiner waterreservoir heeft (1,9 vs 2,3 liter), maar hij is een derde goedkoper. En je hebt een Jura.

Als iemand zo nu en dan een keer iets met melk wil doen kun je altijd een aparte oplossing overwegen om melk op te schuimen (of dat aan die persoon overlaten :P )

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:05
Dido schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:11:
[...]
Helaas is het nog best lastig om een volautomaat te vinden die die melktierelantijnen niet heeft,
Je kunt het natuurlijk ook gewoon niet aansluiten (of de onderdelen van het melksysteem wegleggen), dan is het ook niet te gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb thuis een pricewatch: Philips 2200-serie EP2224/40 Grijs/Zwart staan en die bevalt prima.
Niet zo goed als een Jura natuurlijk, maar daar is de prijs ook naar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Onderhoud is wel een dingetje in dit scenario. De eerste maand gaat alles goed, en daarna moet de boel schoongemaakt worden, wat niemand doet (of wil doen). En voor je het weet komt er op magische wijze champignonsoep uit de machine ;-)

Maak niet de fout om een peperdure machine te kopen en die vervolgens vol te gooien met Aldi-bonen uit de uitverkoop, daar krijg je sowieso geen goeie koffie van. Een duurdere machine maakt niet per definitie betere koffie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
Djordjo schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:20:
Ik heb thuis een pricewatch: Philips 2200-serie EP2224/40 Grijs/Zwart staan en die bevalt prima.
Zelfde hier, kan me niet voorstellen dat deze niet volstaat voor 3 personen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-05 20:59

Sharky

Skamn Dippy!

Noodboek1 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:01:
Mijn vraag
Wat is de beste koffiezetter (prijs/kwaliteit beide belangrijk) voor op een klein kantoor? Het liefst een volautomatische bonen machine. Wij zijn met 3 personen, en drinken denk ik ca. 10 kopjes koffie per dag. Koffie specialiteiten hoeft niet, mag wel.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zat zelf te kijken naar een SIEMENS EQ 9+ S400 TI924301RW, of een Saeco Aulika Evo Focus
Ook een lease constructie met een leverancier is interessant, maar dan weet ik niet of dat de moeite waard is met 3 personen.
10 kopjes p.p. of 10 in totaal? Een beetje een redelijk consumentenapparaat zou moeten volstaan, de EQ-serie is kwalitatief niet zo goed meer heb ik me laten vertellen. Ik heb een middenmodel EQ gehad en die was niet al te best. Als schoonmaken een issue is dan kun je een Jura kiezen, daar hoef je het binnenwerk niet handmatig schoon te maken. Af en toe ontkalken, een reinigingstablet en de lekbak in de vaatwasser is dan alles. Zijn prima machines.

This too shall pass

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:48
Kom voor mijn werk bij veel klanten en moet zeggen dat een filterkoffiezetapparaat veelal de beste koffie oplevert.

Een volautoamtische bonenmachine klinkt leuk, maar in mijn ervaring kost een paar keer per dag een nieuwe pot koffie zetten minder tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 14:49

Dido

heforshe

Emgeebee schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:24:
Zelfde hier, kan me niet voorstellen dat deze niet volstaat voor 3 personen.
Behalve dat ie volgens de reviews de neiging kan hebben nogal snel stuk te gaan en veel herrie maakt?

De herrie is sowieso iets om mee te nemen in je overweging, zeker in een kantoorsetting. Helaas is niet altijd bij elke machine een goede indicatie van de geluidsproductie te vinden, maar er zitten best grote verschillen tussen verschillende machines.
jongetje schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:14:
Je kunt het natuurlijk ook gewoon niet aansluiten (of de onderdelen van het melksysteem wegleggen), dan is het ook niet te gebruiken.
Klopt, maar dan zou ik mezelf afvragen waarom ik er wel geld voor betaal :)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Voor zakelijk zou ik ook naar een leaseconstructie kijken. Wij hadden destijds met een kantoor van 12 man ook een volautomaat, wel eentje met een wateraansluiting. En die werd om de week ook gereinigd door de koffieboer die kwam ook nieuwe bonen brengen en wat andere zooi wat in die regionen zat. Handig was het zeker en met een foutmelding/oid. kwam die beste man dezelfde dag ook al langs. Qua prijsstelling kan ik er niets over zeggen helaas.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:28
DVX73 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:29:
Kom voor mijn werk bij veel klanten en moet zeggen dat een filterkoffiezetapparaat veelal de beste koffie oplevert.

Een volautoamtische bonenmachine klinkt leuk, maar in mijn ervaring kost een paar keer per dag een nieuwe pot koffie zetten minder tijd.
Krijg je het oneindige gezeik met wie de pot zet, of de pot weer wordt gezet na het laatste kopje, gezeik over sterkte.

Wat betreft melkproducten, die Jura of vergelijkbare modellen hebben ze toch ook alleen met een stoompijpje?
Wij hadden destijds voor 30 man een Jura ding van rond 1500 euro.
Enig gezeik daarmee was wie de koffieprut leeg ging gooien en water ging bijvullen. Had je weer van die geintjes dat een enkeling 1 kop water ging gieten in het reservoir voor 1 kop koffie :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb een volautomaat gehad en wil er nooit meer één.
De ellende van schoonmaken, lekken, etc. etc. is het niet waard.
Ook de levensverwachting is kort en reparatie of nieuwe zetgroep erg duur.

Heb nu een Solis piston machine met losse maler (delonghi maakt ook goede) en die doet het al jaren goed met lekkere koffie.
Zelfs de Makro huismerk bonen (medium roast) komt er een prima bakkie uit.

En tip voor hete dagen:
  1. zet sterke espresso's
  2. Laat ze afkoelen en daarna in koelkast
  3. Na paar uur pak je vanille ijs, giet de koffie er over, dan wat caramel siroop, roeren en dan... 🥰

[ Voor 22% gewijzigd door DJMaze op 28-07-2022 10:03 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
DJMaze schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:00:
En tip voor hete dagen:
  1. zet sterke espresso's
  2. Laat ze afkoelen en daarna in koelkast
  3. Na paar uur pak je vanille ijs, giet de koffie er over, dan wat caramel siroop, roeren en dan... 🥰
offtopic:
+10kg upgrade! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:08

Fiets

A.K.A. Bambi

Nespresso Professional is ook best aardig. Kosten van de koffie iets hoger, onderhoud weer een stukje lager en vrijwel geen schoonmaak.

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:06

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Een "consumenten" volautomaat wil echt elke dag iets van je:
Water
Bak legen
Reinigen
Ontkalken
Bonen vullen
En geregeld zetgroep reinigen, doe je dat niet heb je schimmelbende.

Wil je er nog steeds een?
Kijk eens naar een nivona. Wordt net als siemens (en jura) gebouwd door eugster frismag.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Gewoon een Senseo misschien? Ik vind dat vaak lekkerder dan uit die bonenmachines en is een stuk makkelijker in onderhoud.

Beetje proberen met merken en soorten en er zit vast iets bij wat je lekker vind.

Acties:
  • +46 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:16
Ernemmer schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:18:
Gewoon een Senseo misschien? Ik vind dat vaak lekkerder dan uit die bonen machines
Said no one ever. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Laurensius88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-04 14:34
Djordjo schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:20:
Ik heb hem zelluf ook :+

Maar voor op kantoor zou ik toch voor een meer zakelijk apparaat gaan. Bij ons op kantoor drinken we wel iets meer koppen per dag (ik gok rond de 20).
Toen we nog met 4 man waren, hadden we filter koffie. Werd er een 2 a 3 keer per dag een pot gezet, was prima!

Ondertussen zijn we met een man of 15 waarvan we "hybride" thuiswerken. Gemiddeld mannetje of 6 op kantoor denk ik.

Wat een apparaat op kantoor moet hebben naar mijn ervaring:
  • Directe aansluiting op water, geen reservoirs. Levert alleen frustraties op en krengen zijn altijd leeg op het moment dat je even haast hebt (zijn net printers)
  • Grote "afval"bak waardoor je niet elke 7 bakken het ding moet legen
  • Ruim bonen reservoir
  • Geen melk producten, klinkt leuk, maar in de praktijk levert het teveel onderhoud op tov dat het gebruikt wordt
[edit] een gekeken, volgens mij hebben wij Baristi 100 van Gio, maar dan zonder het melk ding

[ Voor 6% gewijzigd door Laurensius88 op 28-07-2022 10:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:22
Eerlijk gezegd zou ik gewoon naar een professionele Nespresso kijken. Een setup met halfautomaat is lekkerder dan Nespresso, maar alleen als je de tijd en moeite neemt om er een goede kop uit te krijgen. Een volautomaat vind ik over het algemeen echt niet lekkerder dan Nespresso, maar is wel veel irritanter met reinigen van de zetgroep enz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christ1000
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:18
Wij zijn hier ook met 3/4/5 man met een Nespresso en een filterkoffie apparaat.
In de praktijk gebruiken we de Nespresso alleen voor klanten en als de filterkoffie op is (al dan niet icm een losse opschuimer voor cappuccino).
Degene die in de ochtend als eerste binnen is zet een kan koffie en mocht die op gaan dan komt er nieuwe.
Sterkte is sterk afhankelijk van de persoon die freestyle de koffie uit het pak in de filter gooit, jarenlange ervaring zorgt er voor dat die 9 van de 10 keer goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:44
Heb op een kantoor gewerkt wat in 5 jaar van 8 naar 20 man groeide. Heeft heel lang met eerst 1 en later 2 jura consumenten modelletjes gedaan (melkopschuimer gewoon zo'n pijpje). Dat ding bleef maar lopen. Ik was echt onder de indruk van de kwaliteit. Voor thuis zelf niet zo'n ding gekocht want te duur, maar ik geloof wel dat het daar zijn geld opgebracht heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

DVX73 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:29:

Ouwe filterkoffie op een warmhoudplaat? Man, ik ga al kokhalzen als ik er aan denk, gadverdamme.

Liever koop je een leuk Nespresso ding, iedereen blij.

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • +2 Henk 'm!

• Goudvis
  • Laatst online: 19:35

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Ik zou voor een volautomaat gaan maar het melkgedeelte links laten liggen. Een losse melkopschuimer voor die ene klant lost dat op. Losse pakjes houdbare melk in de koelkast voorkomt dat om de 2 weken een geopend pak houdbare melk moet weggooien.

Kan je schoonmaken van de machine wellicht beleggen bij de schoonmaakploeg? Bijvoorbeeld tegen een meerprijs van 0,5 uur schoonmaak. Ik neem aan dat jullie niet zelf het stofzuigen en stoffen op je neemt?

Voor vullen van bonen en water e.d. is het simpel: als je het leeg aantreft, vul je het even. Als de lekbak vol is, leeg je die. Bij zo'n klein team zou dat geen problemen mogen opleveren.. Toch? :P

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:56
Hier staat ook gewoon een SIEMENS EQ 9+ op kantoor (±5 man). Dat kan echt gewoon prima, ja je moet af en toe water bijvullen/reinigen/etc maar dat is echt zo gedaan. Vooral een Siemens is echt prima uit elkaar te halen om ook ff het binnenwerk schoon te maken.

En nee je hoeft al die melk meuk niet te gebruiken, het kan. Leasen zou ik persoonlijk niet doen, wat kost een koffiemachine nou voor een beetje kantoor?

MTB Trail Traffic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-04 19:33
Snuurtje schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:39:
Heb op een kantoor gewerkt wat in 5 jaar van 8 naar 20 man groeide. Heeft heel lang met eerst 1 en later 2 jura consumenten modelletjes gedaan (melkopschuimer gewoon zo'n pijpje). Dat ding bleef maar lopen. Ik was echt onder de indruk van de kwaliteit. Voor thuis zelf niet zo'n ding gekocht want te duur, maar ik geloof wel dat het daar zijn geld opgebracht heeft.
Zelf ook in zo'n situatie gezeten. Sindsdien overtuigd van het merk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Wat een gemiep over schoonmaak. Automaat gewoon hard aan het water hangen. Meteen een filter er tussen plaatsen.

De jura’s willen ergens een ontkalkingstablet hebben.

En ja, dan heb je dat de waterbak en koffiebak eens leegmoeten. Met drie man moet dat toch te cheffen zijn?

Ik hou erg van cappuccino, maar zonder lukt ook prima. En dan maar een losse opschuimer ernaast.

DiedX supports the Rolandâ„¢, Sound Blasterâ„¢ and Ad Libâ„¢ sound cards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

com2,1ghz schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:48:
[...]

Enig gezeik daarmee was wie de koffieprut leeg ging gooien en water ging bijvullen. Had je weer van die geintjes dat een enkeling 1 kop water ging gieten in het reservoir voor 1 kop koffie :X
Tegen dat soort idioterie is geen technologie opgewassen

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:22

Prx

Michael_OsGroot schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:07:
[...]

Tegen dat soort idioterie is geen technologie opgewassen
Oh jawel, een vaste wateraansluiting. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Prx schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:09:
[...]

Oh jawel, een vaste wateraansluiting. :)
En dan vindt die medewerker weer een ander onderdeel om op te trollen. Als je met kwaadwillenden werkt verandert de vraag substantieel

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 1777010 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:44:
[...]

Ouwe filterkoffie op een warmhoudplaat? Man, ik ga al kokhalzen als ik er aan denk, gadverdamme.
Mijn vader warmde vroeger soms de koffie van de avond ervoor op. Geen idee waarom want het kan niet lekker zijn en een verse pot zetten is nauwelijks meer werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

chup5528 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:20:
Eerlijk gezegd zou ik gewoon naar een professionele Nespresso kijken. Een setup met halfautomaat is lekkerder dan Nespresso, maar alleen als je de tijd en moeite neemt om er een goede kop uit te krijgen. Een volautomaat vind ik over het algemeen echt niet lekkerder dan Nespresso, maar is wel veel irritanter met reinigen van de zetgroep enz.
Ik heb thuis een halfautomaat, maar in een kantoor zou ik dat niet doen. Voor mezelf vind ik het niet zo erg en ben ik er zo mee klaar, maar om daarmee koffie te gaan zetten voor collega's (en eventueel klanten) dat kost veel te veel tijd. Ik heb zelfs een losse koffiepot erbij gekocht voor als er een groep mensen op visite komt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:39
Ik heb 2.5 jaar een De'Longhi Magnifica S ECAM20.110.B Volautomaat op kantoor gehad.
Dat ding is door 5 man compleet misbruikt 10~15 bakjes per dag, weinig schoongemaakt (alleen koffiebak legen) en misschien 2x ontkalkt in zijn leven. Gaf altijd prima koffie met de allerlei boon soorten. Doet het nu 4 jaar later nog steeds perfect bij een collega thuis.

https://www.bol.com/nl/nl...7tOaQlk2fj_EaAvuSEALw_wcB

Ik vraag me af wat er zoveel beter is aan een volautomaat van 1000+ euro? Iemand die daar wat over kan roepen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-04 20:16
downtime schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:17:
[...]

Mijn vader warmde vroeger soms de koffie van de avond ervoor op. Geen idee waarom want het kan niet lekker zijn en een verse pot zetten is nauwelijks meer werk.
Mijn opa deed dat ook altijd. Dat kwam voort uit zuinigheid. Misschien dat je vader van zijn vader ook zoiets heeft overgenomen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

com2,1ghz schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:48:
[...]

Krijg je het oneindige gezeik met wie de pot zet, of de pot weer wordt gezet na het laatste kopje, gezeik over sterkte.
In een kantoor met drie personen? Dat lijkt me sterk dat je dan zulke problemen krijgt.
wokkelz schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:20:
Ik vraag me af wat er zoveel beter is aan een volautomaat van 1000+ euro? Iemand die daar wat over kan roepen?
Ik gok het maalwerk, ik heb zelf een halfautomaat met zo'n losse maler met rvs maalschijven erin en na een aantal jaren gebruik proef je toch dat er minder smaak aan de koffie komt. Misschien dat ik hem een keer vervang, met blackfriday had ik al een nieuwe besteld maar die is nooit aangekomen en daarna was de prijs weer flink hoger.

[ Voor 45% gewijzigd door Marzman op 28-07-2022 12:24 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:28
Marzman schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:21:
[...]

In een kantoor met drie personen? Dat lijkt me sterk dat je dan zulke problemen krijgt.
Helaas heb ik hetzelfde probleem nu ik thuiswerk waarbij ik 1 collega, mijn vrouw over de werkvloer heb :P
In die geval dat de prutbakje weer vol is, bonen weer op of waterreservoir weer leeg :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Noodboek1
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15-04 10:09
Bedankt allemaal, uiteindelijk gaan we een volautomatische bonen machine kopen, en dan iets hoger segment (Jura of een top of the line Siemens). Dat is voor onze koffiebehoefte meer dan goed.

Voor de mensen die het zich afvragen, onze plaatselijke "koffieboer" voor zakelijke machines vraagt:

- Lease constructie voor 72 maanden ( €70 per maand)

OF

- aanschaf machine (€4000,-) excl. onderhoudscontracten (€299,- per jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-04 11:50
Heb thuis een Jura D4 en op het werk een Jura E8. Top toestellen die weinig onderhoud nodig hebben, maar de kwaliteit van je koffie hangt natuurlijk grotendeels af van je bonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:10
Ik heb 2.5 jaar een De'Longhi Magnifica S ECAM20.110.B Volautomaat op kantoor gehad.
Dat ding is door 5 man compleet misbruikt 10~15 bakjes per dag, weinig schoongemaakt (alleen koffiebak legen) en misschien 2x ontkalkt in zijn leven. Gaf altijd prima koffie met de allerlei boon soorten. Doet het nu 4 jaar later nog steeds perfect bij een collega thuis.
Hier een n=2 (bij m'n ouders thuis en ik heb er later ook een gekocht). Prima ding, ik kan hem van harte aanbevelen. Werkt bij mij al ruim 2.5 jaar probleemloos (thuiswerken, veel koffie!), bij m'n ouders weet ik het niet precies maar ruim 6 jaar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:10
Melk niet aan beginnen inderdaad. Zit enorm snel schimmel in het apparaat dan. Moest elke dag reiniging gedaan worden. We zijn er nu maar gestopt met melk want nu mensen nog steeds deeltijd thuiswerken gebeurde dat niet altijd meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:40
Nespresso.

Ik zou tot voor kort volmondig Jura hebben aangeraden, maar met mijn nieuwe ENA 8 zodanig veel ellende gehad dat ik niet meer achter het merk sta. Te duur, te plastic, pretentieus.

Nespresso apparaatjes zijn kinderlijk eenvoudig schoon te houden, geen gezeur met een zetgroep reinigen.

En als je dan eens een cappuccino maken wil zet je er gewoon een eenvoudige melkopschuimer naast.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wij hebben op kantoor een Krups machine, en dat werkt toch wel echt perfect. De eerste die binnenkomt vervangt het water en laat het apparaat een keer doorspoelen (zonder cupje erin), daarna is het een kwestie van water vullen en bakje met lege cupjes een keer omkiepen boven de prullenbak.

Ga dan wel voor echte cupjes van Nespresso of desnoods die van Douwe Egberts. Die huismerk cupjes van de Jumbo e.d. zijn niet te drinken.
We hebben een collega die wel eens een melkopschuimer meeneemt en ook zelf dus schoonmaakt, het stoompijpje in het apparaat gebruiken we niet.

Ik zou wel echt voor cupjes gaan, en niet pads (zoals die van Senseo), want dan heb je veel minder controle over hoe sterk je koffie is en krijg je van die slappe rommel. Met cups kun je gewoon 5-6 verschillende sterktes neerzetten en heb je alles van een grote kop slappe koffie tot een echte espresso afgevangen.

Ik heb zelf thuis een volautomaat van Philips met bonen erin, echt een geweldig apparaat en ik ben blij dat ik daar toentertijd de ~700 euro aan heb uitgegeven om mijn Krups apparaat te vervangen, maar ik ben ook blij dat we die op kantoor niet hebben. Het afvoerbakje gaat snel schimmelen omdat de pucks die eruit komen een lekkere voedzame bodem vormen, en tenzij je er netjes iedere keer een kopje onder zet betekent het spoelen bij aan/uit zetten (ook als hij na 2 uur automatisch uit gaat) dat je opvangbak voor water ook snel vol loopt. Daarnaast maken bonen echt een teringherrie, wat op een klein kantoor waarschijnlijk niet wenselijk is iedere keer als iemand koffie zet.
Ik merk dat ik het hele melkgedeelte eigenlijk nooit gebruik, in het geval van mijn Philips apparaat zit er een los bakje bij waar je melk in doet en die klik je dan op het stukje waar stoom uit komt. Zet een prima cappuccino, maar die drink ik zelf niet, en tenzij iemand er specifiek om vraagt vind ik het de moeite ook niet echt waard. Je gooit dan iedere keer een half kopje melk weg, en je moet 'm weer helemaal door laten spoelen om het bakje schoon te maken. Vind het wel fijn dat daar dus gewoon schoon water uit komt uit een losse uitgang, dus als ik een keer thee of cup a soup wil zetten en het koffiezetapparaat al aan staat hoef ik niet eerst de waterkoker op te warmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:09

BCC

Gewoon een normaal apparaat met een thermoskan. We hadden hier op het kleine kantoor ook een bonen machine - je kan niet normaal praten / videobellen als iemand koffie pakt. En schoonmaken is ook iets wat vaak vergeten wordt 😬

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:29
Vier koffiedrinkers bij ons op kantoor, de rest thee of water. Wij hebben gewoon een filterkoffie-apparaat met thermoskan en automatische afslag. Twee of drie potten per dag, geen probleem met schoonhouden en goede koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-05 11:15
Leuke topic, ik zoek precies hetzelfde. Wij zijn ook met 3 soms 4 man op kantoor. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een Jura, ik twijfel alleen nog met of zonder melk. E/S8 is top, zonder melk wordt het denk ik de D/E4. Heb je al een keuze gemaakt? @Noodboek1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:51

https://www.bol.com/nl/nl...7tOaQlk2fj_EaAvuSEALw_wcB

+1 gebruiken dit model al jaren op een werkplek waar het apparaat vrijwel 24/7 per dag aanstaat en er tientallen koppen koffie per dag gemaakt worden, 50 is geen uitzonder denk ik. Gek genoeg houden ze het heel lang uit, en dat voor 300 euro. Thuis staat ie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carl.91
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-11-2022
*spam*

[ Voor 95% gewijzigd door Standeman op 07-11-2022 08:49 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.