Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-02 22:22
Ik zoek een?
4G dumb phone om soms offline, maar toch bereikbaar te kunnen zijn. Ik heb al veel dingen van m'n smartphone gehaald, maar wil toch een stap verder gaan.

Wat is je budget?
Ongeveer 80 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Overal mee te kunnen nemen als ik even tot rust wil komen. Geen whatsapp, facebook of wat dan ook. Alleen bellen, SMSen en een camera van enkele megapixels is voldoende.

Wat heb je zelf al gevonden?
Er is veel keuze waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie.

Alcatel 30.80. Ziet eruit als een goede allrounder, maar ik kan 'm alleen icm abonnement vinden.

Nokia 6300 4G. Prijs aan de hoge kant en camera niet fantastisch.

Nokia 225 4G. Goede prijs en compleet. Heeft wel Facebook vooraf geïnstalleerd en ik weet niet of dat te verwijderen is. Ook schijnt de accu niet zo goed te zijn.

Doro 5860. Prijs eigenlijk wat te hoog, maar ook compleet. Helaas whatsapp en Facebook vooraf geïnstalleerd terwijl ik dat niet wil.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:26
De Alcatel is in de Pricewatch te koop:
pricewatch: Alcatel 30.80 SS Zwart zonder abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:20
Mark22 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 00:01:
Ik zoek een?
4G dumb phone om soms offline, maar toch bereikbaar te kunnen zijn. Ik heb al veel dingen van m'n smartphone gehaald, maar wil toch een stap verder gaan.

Wat is je budget?
Ongeveer 80 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Overal mee te kunnen nemen als ik even tot rust wil komen. Geen whatsapp, facebook of wat dan ook. Alleen bellen, SMSen en een camera van enkele megapixels is voldoende.

Wat heb je zelf al gevonden?
Er is veel keuze waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie.

Alcatel 30.80. Ziet eruit als een goede allrounder, maar ik kan 'm alleen icm abonnement vinden.

Nokia 6300 4G. Prijs aan de hoge kant en camera niet fantastisch.

Nokia 225 4G. Goede prijs en compleet. Heeft wel Facebook vooraf geïnstalleerd en ik weet niet of dat te verwijderen is. Ook schijnt de accu niet zo goed te zijn.

Doro 5860. Prijs eigenlijk wat te hoog, maar ook compleet. Helaas whatsapp en Facebook vooraf geïnstalleerd terwijl ik dat niet wil.
Wat is het geworden?
Zit ook te twijfelen tussen Nokia 225 4G en Alcatel 3080 4G. Alcatel is ook los te koop bij T-mobile voor €44,83.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:02
@Wenzel

Ik heb de Alcatel 3080 nu ongeveer een maand in gebruik. Ik had een Nokia 3310 3G, maar helaas verloren.

Review in een notendop:

Pluspunten t.o.v. de Nokia:
- helemaal geen spelletjes en andere vervuiling
- mooi helder scherm
- beter te bedienen knoppen

nadelen t.o.v. de Nokia:
- accu bij standby veel sneller leeg
- er zit geen timer (kookwekker) en stopwatch op. Wel een wekker voor meerdere tijdstippen.
- de telefoon blijft niet gekoppeld aan mijn autoradio via Bluetooth

Koppelen wilde in eerste instantie helemaal niet en Bluetooth was op een gegeven moment helemaal weg op de telefoon. Na helemaal uitzetten en weer inschakelen was het weer terug.

Telefoon is Bluetooth versie 4.1 en de radio (Travelpilot FX) 3.0
Maar je zou denken dat Bluetooth downwards compatible is.

Als ik de bluetooth niet opgelost krijg, dan ga ik wel op zoek naar een gebruikte Nokia 3310 en hopen dat T-Mobile nog lang doorgaat met 3G.

Camera is maar 1280x960 en ook nog tamelijk slecht beeld, maar daar deed ik met de Nokia ook niets mee, dus telt voor mij niet mee.

[ Voor 7% gewijzigd door JukeboxBill op 09-08-2022 21:04 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:20
@JukeboxBill Dank voor je review.
Toevallig heb ik gisteren de Nokia 6300 4G besteld. Die is wel wat duurder, maar heeft WiFi. Kan wel handig zijn voor de update's. Verder is het eigenlijk vergelijkbaar met je Alcatel, maar met beter stand-bij van de batterij zegt de Nokia. Als goed is komt die morgen binnen. Gekocht bij Conrad voor 68 euro na aftrek van Cashback en tegoedbon.
Voor mij is het bedoeld als reserve mobiel en alleen om te bellen.