Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranciscusK
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-06 13:39
Mijn Samsung Galaxy Tab A 10.5 staat in veilige modus en ik ben het patroon om het apparaat te ontgrendelen vergeten. Instructies om uit veilige modus te komen beginnen met het uitzetten van het apparaat, maar dat lukt me niet. Ik kan het wel herstarten, en dan kom ik weer terug in veilige modus, waarbij het enige dat ik lijk te kunnen doen het invoeren van een patroon is dat ik niet ken. Weet iemand hoe ik uit deze situatie kan komen?

Beste antwoord (via rens-br op 13-08-2022 21:08)

• FranciscusK
Toevallig is er een reparatiewinkel van Samsung vlak bij mij in de buurt. Daar heb ik kunnen zien hoe het apparaat teruggezet kon worden op fabrieksinstellingen: de startknop en de knop voor het verhogen van het geluidsvolume tegelijkertijd indrukken voor een aantal seconden, terwijl de USB-voeding is aangesloten. Van dat laatste detail was ik niet op de hoogte. Zonder stroom wordt het apparaat alleen maar herstart.

Hoe dan ook, het probleem is opgelost.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:35
Inloggen op je account bij Samsung en online apparaat reset commando geven al geprobeerd?

En anders, blijven proberen tot je er wel inkomt en volgende keer je inlogmethode ergens opschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranciscusK
Bedankt swhnld. Inmiddels ben ik op vakantie, met alleen haperend Internet via mijn zaktelefoon. Ik krijg geen verbinding met Samsung. Dat idee moet wachten op wifi, denk ik.
k heb wel geprobeerd een reactie aan het tablet te ontlokken door steeds maar patroontjes te proberen. Ik heb dertig pogingen gedaan. Best saai, want de wachttijd tussen pogingen loopt op van 30 seconden naar 4 minuten. Ik lees dat na een aantal pogingen je een dialoog zou moeten krijgen van de beveiliging van Google (vragen beantwoorden), maar dat is in mijn geval nog niet gebeurd. Ik kan nergens vinden hoeveel pogingen je moet doen om die beveiligingsvragen te krijgen.
Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranciscusK
Via https://findmymobile.samsung.com/ kan je in theorie je apparaat ontgrendelen of terugzetten naar fabrieksinstellingen. In mijn geval werkt dat niet doordat het tablet geen internetverbinding heeft. Dat komt misschien doordat ik niet kan inloggen, of door de veilige modus, of door een combinatie daarvan. Volgens Samsung, waar ik net mee heb gebeld, is de enige optie het apparaat te laten repareren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FranciscusK
Toevallig is er een reparatiewinkel van Samsung vlak bij mij in de buurt. Daar heb ik kunnen zien hoe het apparaat teruggezet kon worden op fabrieksinstellingen: de startknop en de knop voor het verhogen van het geluidsvolume tegelijkertijd indrukken voor een aantal seconden, terwijl de USB-voeding is aangesloten. Van dat laatste detail was ik niet op de hoogte. Zonder stroom wordt het apparaat alleen maar herstart.

Hoe dan ook, het probleem is opgelost.