Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• casperb71
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:22
Sinds maart heb ik zonnepanelen liggen en lever terug aan het net. Mijn energiemaatschappij is Eneco.
Nu moet ik komende maand mijn contract vernieuwen en het aanbod is zeer onduidelijk. Zoals ik het lees ga ik ruim 2 x betalen. Ik heb met Eneco gebeld en ze gaven aan dat dit pas duidelijk is als de jaarnota is opgemaakt. Dat is raar want dat gebeurd pas 15 dagen NA het nieuwe contract. Op zich geen probleem want is per maand opzegbaar.

Wat ik aanhaalde was de vraag wat zij nu per Kwh betalen voor de teruglevering. Ik had in de media vernomen dat energiemaatschappijen hier zeer wisselend mee omgaan.
Nu heb ik een app van Eneco waar ik naast het verbruik ook kan zien welke tarieven er in mijn huidige contract staan. Daarbij viel het mij op Eneco €0,09 per Kwh betalen. Dat lijkt mij erg laag omdat op de site van de consumentenbond staat dat dit €0,476 is. Onder staat een link over teruglevering van alle energiemaatschappijen. Ik heb Eneco gebeld en over het tarief van teruglevering vonden zij dit ook vreemd en zouden mij terugbellen. Wanneer is niet gezegd…

Mijn vraag aan jullie is of iemand mij kan zeggen wat Eneco betaald voor teruglevering van 1Kwh?

De link https://cloudfront.consum...ng---update-juli-2022.pdf