HEOS 1 Go accu vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Opgelost

Ik wil de lege (niet opladende) accu vervangen van mijn HEOS 1.
Echter kan ik nergens het juiste formaat 4ICR19/65 14,8v 2600mAh vinden.

Iemand een idee waar ik ze kan bestellen of dat iemand/zelf de cellen kan vervangen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xPi952w3hsP09arPp0oaNaSqBoo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ofr4JzE37OHv9koSJwAR10K.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door DJMaze op 11-08-2022 22:02 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Beste antwoord (via rens-br op 19-07-2024 08:23)

• DJMaze
  • Niet online
https://www.accu-reparatie.nl/ heeft goed werk geleverd.
De nieuwe cellen doen hun werk.
De cellen waren voor 50% opgeladen.
Opladen naar 100% werkt prima en de speaker gebruiken via de accu werkt ook.

Mijn probleem is hierbij opgelost.
Kan alleen mijn eigen antwoord niet als "beste antwoord" markeren.

[ Voor 12% gewijzigd door DJMaze op 11-08-2022 22:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Trek die zwarte lap er eens af, dan kunnen we misschien zien hoe de accu er echt uit ziet. Je kijkt nu tegen een beschermfolie oid aan :)
En als ik het goed zie gaan er ook flatcables onder terwijl ik alleen voedingskabels zou verwachten. Heel eerlijk denk ik dat de accu wel eens aan de andere kant van de print zou kunnen zitten als ik dat zo zie. Onder die zwarte lap lijkt me sterk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@The Eagle de zwarte lap is een stikker waaronder de flatcable dubbelgevouwen zit, en daaronder de 4 cellen accu.
Verder niks inderdaad.

Om te zien hoe de cellen werkelijk zitten (met chips) moet ik de accu lostrekken (gelijmd/geplakt op bodem) en het krimpfolie wegsnijden.

De voedingskabel heeft 5 aders.

[ Voor 5% gewijzigd door DJMaze op 27-07-2022 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als je een service manual kunt vinden staat daar meestal het partnumber wel in..anders even audioservice in Elst contacten, da's de officiële Denon reparateur, die moeten het zo kunnen zeggen en wellicht ook leveren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Dank, ik zal die eens bellen.

Kwam wel een B&W accu tegen die er op lijkt maar 11v.
Zag daar dat de tekst op de andere kant staat, dus misschien toch even loswrikken en kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Over het algemeen zijn die accu's allemaal uit een stuk of 4 cellen opgebouwd die ze dan in serie zetten. Alleen de vormfactor verschilt. Van een blok zou je ook iets plaats kunnen maken als je met krimpfolie om kunt gaan.
Verder vind ik op typenummer 4ICR19/65 al behoorlijk veel wat aan jouw eis qua voltage en mAh voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:59:
anders even audioservice in Elst contacten
Gebeld en het antwoord is "helaas".
D&M Holdings/Sound United levert de accu's niet los en het is dan "complete vervanging".
Aangezien het product EOL is, geeft het wel weer aan waarom accu producten (in welke vorm dan ook) best slecht zijn.

Ik heb wel een bedrijf gevonden in Montfoort die accu's repareert.
Ga daar een HEOS 1 Go accu heen brengen en zij gaan de mogelijkheden uitzoeken.

Update:
ik heb de batterij specificaties gekregen van D&M Holdings (echt super hoe zij reageren).
De accu en de specificaties zijn nu bij Accu Reparatie in Montfoort.
Als het lukt wil D&M Holdings de kosten weten zodat zij eventueel dit soort reparaties daar kunnen laten doen omdat Audio Service heel veel kan, maar helaas niet dit specifieke werk.

Stay tuned!

[ Voor 25% gewijzigd door DJMaze op 28-07-2022 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Update: bedrijf kan de cellen vervangen in 2900 mAh.
Ik heb akkoord gegeven en zal wel weer een update geven zodra het hier in huis is.

[ Voor 8% gewijzigd door DJMaze op 11-08-2022 21:57 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
https://www.accu-reparatie.nl/ heeft goed werk geleverd.
De nieuwe cellen doen hun werk.
De cellen waren voor 50% opgeladen.
Opladen naar 100% werkt prima en de speaker gebruiken via de accu werkt ook.

Mijn probleem is hierbij opgelost.
Kan alleen mijn eigen antwoord niet als "beste antwoord" markeren.

[ Voor 12% gewijzigd door DJMaze op 11-08-2022 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizkoze
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-08-2024
zit hier ook met zo'n accupack die nog maar over zijn halve capaciteit beschikt.
Zou je eens kunnen vertellen hoe je dat pack hebt opengekregen? ik ben bang om iets stuk te maken en hem helemaal naar de knoppen te doen.
Zijn er vijzen of is alles geklipt? waar moet je juist je schroevendraaier inschuiven bvb?
tnx voor de referenties van die accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
vizkoze schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:34:
Zou je eens kunnen vertellen hoe je dat pack hebt open gekregen?
Gewoon schroeven (bij de witte waren de 6 schroefgaten goed te zien onder het transparante rubber).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjudoi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 14:36
Mijn Heos GO pack heeft ook opeens kuren. Als je hem connect met de speaker waar de oplader in zit zie je keurig 4 blauwe lampjes. Maar zodra je de oplader lostrekt stopt hij ermee. Is dit ook wat jullie ervaarden toen de accu pack defect was?

Ik zou hem graag laten repareren, dus ga contact opnemen met het door jou genoemde bedrijf. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
bjudoi schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:19:
Maar zodra je de oplader lostrekt stopt hij ermee.
Als je de accu los trekt en je drukt op de aan/uit knop, hoeveel lampjes branden er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjudoi
Als hij aan de speaker vastgeklikt zit en niet verbonden is met netstroom doet hij niets. Geen lampjes.

Als hij aan de speaker vastgeklikt zit en WEL verbonden is met netstroom branden 3 lampjes constant en de 4e knippert.

Als hij los van de speaker is ook geen lampjes.

[ Voor 19% gewijzigd door bjudoi op 01-08-2024 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjudoi
Eindelijk contact gehad met Accu-Reparatie. Ik ga hem opsturen en hoop dat het hiermee opgelost kan worden :)

[ Voor 189% gewijzigd door bjudoi op 01-08-2024 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-08-2024
Heb 't zelfde probleem met 1 van de 2 go packs.
Denon is niet thuis.
Na wat speurwerk heb ik deze cellen gevonden:

https://nl.aliexpress.com...jDn4&gatewayAdapt=glo2nld

Heb ze er nog niet in zitten... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjudoi
Accu Reparatie heeft in 3 dagen tijd de klus geklaard. Perfecte service, echt een aanrader!

Nieuwe batterij pack erin (ook direct gekozen voor een iets groter vermogen). Alles bij elkaar 83 euro.

Heel blij mee!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:24
Caantje schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:57:
Heb 't zelfde probleem met 1 van de 2 go packs.
Denon is niet thuis.
Na wat speurwerk heb ik deze cellen gevonden:

https://nl.aliexpress.com...jDn4&gatewayAdapt=glo2nld

Heb ze er nog niet in zitten... 8)7
Is het gelukt ze erin te zetten? Ik kan de pack ook naar accu reparatie sturen maar wel een verschil in prijs…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:24
Ik heb er één uit elkaar gehaald om te kijken hoe lastig dit zal zijn... Vier in serie (duh) maar ook een aansluiting op 7,4V. Het printplaat heeft 5 draden uit. Zou op zichzelf niet al te lastig moeten zijn om na te maken met losse cellen lijkt me, als je de goede houders hebt met soldeerstrips. Het zijn INR18650M26 cellen.

Het probleem bij mijn devices is dat bij mij maar één lampje knippert tijdens het laden (en als ik de knop induw). Zodra de batterij los is doet hij niets meer...

Onderstaand de foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQW4XRbfjBGTiYNwXw1AITbUhOI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lbOtNnFK9UZeKcelkFX1Dw1J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tp37R2Mcc7vGJhrsB1Cjzjkh7j8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w4iZQokcs1KvrCpksEMLL3SE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3w7mhHV7T8W2oklKIk1w9iUnMM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GUBH1VRf0Z9b3k4FYlRSOf0i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibgbDrnxOQ8S8G3I7uoNLhhFs14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kjwdyc3wBUsgkHqLeJ9YDh5U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KSXc0HmbQban31uGi_JprFx02hY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qo1jr4b0rMbOr3Cqq4VaxdOn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CsVy7qC57G_x8_rt6_TA9KWopic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GkwM8D9rALabeSoQSqrvLqoG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door bvdbos op 24-08-2024 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@bvdbos is niet moeilijk.
Maar ik zie een zwarte.
Ik had er daar 2 van die eigenlijk via een terugroepactie terug moesten ivm brand/ontplof gevaar.
Check dus even het serienummer voordat je binnen er aan sleutelt en de brandweer moet bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:24
DJMaze schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 23:18:
@bvdbos is niet moeilijk.
Maar ik zie een zwarte.
Ik had er daar 2 van die eigenlijk via een terugroepactie terug moesten ivm brand/ontplof gevaar.
Check dus even het serienummer voordat je binnen er aan sleutelt en de brandweer moet bellen
Dat had ik natuurlijk al gedaan, vielen niet in de recall. Ga komende week eens proberen een nieuw pack te maken.

Gelukkig zijn er meer cellen met (nagenoeg) dezelfde eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tyNLujwguNemn26qP0gXdkJmrSw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MszWoe7J1cNusSRrsMmlV2Sm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door bvdbos op 25-08-2024 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@bvdbos ik heb het elektrische schema gekregen van Denon.
Heb jij die nodig ter referentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyp123
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22-09-2024
Hallo allemaal
Ik heb ook een probleem met de batterij en heb me hier speciaal om deze reden geregistreerd.
@DJMaze zou u zo vriendelijk willen zijn mij het bedradingsschema te geven?
Dank u en vriendelijke groeten.
Patrick
PS: neem me niet kwalijk, maar Nederlands is niet mijn moedertaal, dus ik zou Google translator moeten gebruiken

• STeed
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 22:43
@DJMaze hallo, heb met interesse je ervaringen gelezen. Ben zelf ook aan het repareren geweest.
Cellen waren flakey en 1 schotky defect. Alles vervangen maar nu blijven na een reset van de accupacl er twee ledjes branden en gaan na een aantal seconden weer uit.
Lijkt niet te willen laden of ontladen.
Enig idee?
Of kun je mij ander misschien een copy van het schema sturen? Mogelijk kan ik daar nog iets mee.

[ Voor 13% gewijzigd door STeed op 25-09-2024 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• integro
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:22
DJMaze schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:01:
@bvdbos ik heb het elektrische schema gekregen van Denon.
Heb jij die nodig ter referentie?
Hi, ik heb hetzelfde probleem en wil het zelf zien te fixen met aliexpress batterijen. Heb jij voor mij dat elektrische schema?

Daarnaast, heeft iemand het al werkende gekregen?
Pagina: 1