Meerdere Tabbladen onder 1 tabblad

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-05 10:11
Ik hou in excel dagelijks data bij. Ik heb elke maand onder een apart tabblad staan. Nu wil ik meerdere jaren gewoon in het zelfde bestand gaan bijhouden dus ik wil eigenlijk alle tabbladen van alle maanden van het jaar onder een apart tabblad van het jaar zetten. Dus als ik op 2021 druk dat ik alle aparte tabbladen van de maanden van dat jaar te zien krijg.2022 visa versa

Gebruik recente versie van excel.

Ik heb al het één en ander gegoogled maar niet gevonden wat ik zoek...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Excel kan geen tabbladen groeperen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
Is er een andere optie om het zelfde doel te bereiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-05 20:03
Gewoon een inhoudsopgave maken en via interne linkjes met snelkoppelingen heen en terug springen

https://www.ablebits.com/...5/excel-insert-hyperlink/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-05 18:23

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

picardo schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 03:08:
Is er een andere optie om het zelfde doel te bereiken?
Power Query.

Het heeft wel de nodige leercurve, echter - er van uitgaand dat de 'opbouw' van je tabbladen identiek zijn (qua headers) - is het per tabblad een paar keer klikken (Gegevens => Van Tabel/Bereik, dan kom je in de Power Query editor => Sluiten & laden als Alleen Verbinding). Heb je dat gedaan voor het hele jaar, dan kan je al die die queries in 1 keer samenvoegen tot een jaar (in de Powerquery editor => Query's toevoegen (als nieuw) => Drie of meer tabellen => Selecteer al je maandqueries van dat jaar en die laad je in als tabel (bijvoorbeeld nieuw tabblad).

Er zijn meer wegen naar Rome (bijvoorbeeld):
Blijf werken zoals je nu doet, dus een "dagboek"-bestand. Maak ook een los "consolideer-per-jaar"-bestand. Maak verbinding met je 'dagboek' en als je dan ook nog patroonmatig je tabbladen hebt genoemd, bijvoorbeeld 2022-01, 2022-02. Kan je daar ook gebruik maken en daar op laten filteren en per jaar een tabel produceren

Maar eerlijkheidshalve, bijna een online cursus afgerond, dus als iemand mij bovenstaande als antwoord had gegeven 2 maanden geleden, dan had het ook in Cyrillisch schrift geschreven kunnen worden. Hoewel je met mijn eerste uitleg redelijk ver zou moeten kunnen komen.

[ Voor 0% gewijzigd door GRDavies75 op 28-07-2022 09:32 . Reden: Menu opties ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Niet helemaal hetzelfde.
Maar je kunt met wat vba tabbladen verbergen en tonen, en zo alleen het jaar laten zien wat je wil

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
Bedankt voor de tips tot nu .. Ik ga er de komende tijd is eens induiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 17:26
Algemene regel is dat data gegroepeerd moet staan per type. tabbladen per maand/jaar zijn zelden een goed idee.

Idealiter zet je een datum mee in de rij waar de datum op gaat en filter je op de data die je nodig hebt.
Als je rapportages moet maken over verschillende maanden/jaren maak je je het op die manier een stuk makkelijker.
Pagina: 1