Toon posts:

Radeon klok snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is nou eigenlijk de normaal te halen maximale kloksnelheid van de Radeon 64 MB DDR ViVo zonder aanpassingen???

Standaard is 165, ik heb hem nu op 180 MHz draaien, maar is de 190, 195 of misschien de 200 MHz wel te halen.

Wat zou een kleine aanpassing kunnen zijn om hem nog iets te kunnen verbeteren.

Ik heb namelijk een standaard draaiende kaart niet boven de 4580 marks in 2000 uit gekregen, en met de klok op 180 haal ik al 4970 dus ik wil eigenlijk wel wat hoger.

Als iemand een suggestie heeft hoor ik dat graag.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Groter koelblok op de core dumpen met een 60mm fan. Dan moet je nog wel een stukkie hoger kunne komen (210 ofzo)
Doe dan ook maar gelijk koelblokjes op je mem, kan je dat ook weer hoger klokken.

Verwijderd

als die standaard op 166MHz loopt dan heb jij de OEM versie. deze kan denk ik tot ongeveer 190MHz maximaal, misschien met een leuke koeling wat hoger maar dit durf ik niet te zeggen!

Verwijderd

Topicstarter
k heb hem net ff op 190 gezet, maar erg haperen, en niet boven de 65 fps uitgekomen. Ik heb nog wel wat andere instellingen die ik kan proberen.

Zou bijvoorbeeld fastwrite op 2x agp beter zijn als non fastwrite 4x AGP???

Wat 4588 Op 4x AGP met deze kaart is niet erg hoog had ik begrepen.

Verwijderd

agp 2x en agp 4x zit niet veel verschil in, en fast writes werkt niet op een radeon.

Verwijderd

Zie mijn specificaties. Heatsinks op de ddr modules en een Vantec koeler + heatsink op de GPU. Alles vastgezet met Artic Silver lijm. Ik gebruik dit tweak programmaatje:
http://hem.passagen.se/emiper/Radeon.html . Sukses
Pagina: 1