Vraag

• JR_tweak
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-08 15:35
Mijn vraag

Onlangs heb ik een Ubiquiti UniFi Switch Flex Mini gekocht voor op zolder. In mijn meterkast gebruik ik een Ubiquiti Lite 8 PoE die helemaal vol zit. Ik voed de Ubiquiti UniFi Switch Flex Mini vanuit de Lite 8 met PoE (waarbij ik port 2 van de Lite 8 heb verbonden met port 1 van de Flex Mini). Dat werkt prima. Als ik echter een AP UniFi 6 Lite op de Flex Mini (op prot 2) aansluit heb ik onvoldoende power. Dit terwijl de Lite 8 wel PoE+ is.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
UniFi Controller applicatie op Windows 10.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ik de Flex Mini met een adapter voed, dan heb ik wel voldoende power om het AP, de UniFi 6 Lite, te laten werken. Ik vermoed dat ik via de UniFi Controller applicatie m.n. port 2 van de Lite 8 PoE apart moet configureren om voldoende power te genereren. Of moet ik dat juist op de Flex Mini doen? Of heb ik alsnog (?1) een aparte injector nodig? bv. deze? => pricewatch: Ubiquiti POE Injector, 24V, 0.5A

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Niet uit persoonlijke ervaring, ik ben mezelf toevallig aan het oriënteren om over te gaan op Unifi.

Maar die Flex Mini kun je volgens mij alleen maar voeden via POE.

Het AP kun je niet voeden vanuit de Flex Mini, daar zul je een injector voor moeten gebruiken. Of kiezen voor een andere switch.

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-11 10:05
Je hebt 2 modellen die 5 porten en gevoed kunnen worden met de PoE. Je moet de dure van ~€100,- per stuk hebben. Om dit te laten werken? Heb je die?

pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Flex Mini (per stuk)

pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch USW-Flex (per stuk)

Edit: WoW ze zijn bijn 25% duurder dan ik me kon herinneren 8)7

[Voor 55% gewijzigd door ewoutw op 27-07-2022 18:44. Reden: Links toegevoegd]

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 18:29
Weet niet of het bij de mini kan, maar bij mijn USW-FLEX moest ik zelf aangeven welke specs de voeding heeft op de PoE in poort. Anders kon ik er geen camera, buitenlamp en AP tegelijk mee voeden. Misschien jij ook?

Hier wat inspiratie. Kan dus niet op de mini?:
https://blog.linitx.com/h...sing-poe-50-60w-injector/

Lekker!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:26

nelizmastr

Goed wies kapot

De Flex Mini is niet bedoeld om PoE door te geven, alleen om zelf zonder de externe USB-C voeding gevoed te worden.

Als je een PoE device wil achter de Flex Mini moet je daar nog een PoE switch voor in de plaats zetten.

I reject your reality and substitute my own

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-11 15:12
Napsju schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:44:
Weet niet of het bij de mini kan, maar bij mijn USW-FLEX moest ik zelf aangeven welke specs de voeding heeft op de PoE in poort. Anders kon ik er geen camera, buitenlamp en AP tegelijk mee voeden. Misschien jij ook?
De Flex Mini heeft geen PoE uitgaande poorten dus dat is het niet. Zoals @ewoutw aangeeft de USW Flex wel (heb er hier zelf een paar draaien die gevoed worden vanuit een andere switch). Dat verklaart ook deels het gigantische prijsverschil. Dus wat de TS wil kan niet met deze appatuur. Dat je zelf wat moest instellen kan ook aan je injector liggen. Normaal gesproken wordt bij PoE een handshake gedaan en bepaald in welke PoE modus er geleverd wordt. Misschien dat dat met jouw specifieke injector niet goed werkt.

[Voor 17% gewijzigd door captain007 op 28-07-2022 12:59]

• JR_tweak
D vd V schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:31:
Niet uit persoonlijke ervaring, ik ben mezelf toevallig aan het oriënteren om over te gaan op Unifi.

Maar die Flex Mini kun je volgens mij alleen maar voeden via POE.

Het AP kun je niet voeden vanuit de Flex Mini, daar zul je een injector voor moeten gebruiken. Of kiezen voor een andere switch.
Dank voor je reactie. N.a.v. deze link => https://community.ui.com/...c6-4ba5-867c-1a5196e5e82f dacht ik juist wel dat de Flex mini voldoende voeding kon leveren aan het AP.

Ik ga inderdaad een injector kopen om het probleem op te lossen.

• JR_tweak
Beste mensen, bedankt voor jullie adviezen!
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee