Aanschaf betaalbare monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
Ik zoek een?
Monitor voor thuiswerken en casual gaming (wat oudere games, zoals GTA 4, Fallout 3, Diablo 3). 24", 1080p, in hoogte verstelbaar.

Wat is je budget?
Ik vraag niet veel van een monitor, dus bij voorkeur onder de 200 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Laptop met Ryzen 7 5700u, geen dedicated gpu, thuis op bureau.

De eerste monitor die mijn aandacht trekt is de beste betaalbare monitor onder 200 euro uit de BBG: Samsung LS24R650FDU. Voor thuiswerken lijkt mij deze uitermate geschikt. Gaming ben ik iets minder van overtuigd, wellicht kan iemand dat bevestigen?

Daarnaast kwam ik in mijn zoektocht de volgende tegen: Samsung S24E650PL. In Duitsland, waar ik op het moment woon, is deze 30 euro goedkoper, op zich wel de moeite. Deze heeft een PLS paneel. In een van de reviews lees ik dat dat vergelijkbaar is met IPS, klopt dat?

Kortom, mijn vraag is, voldoen deze monitoren voor voor thuiswerken en casual gaming en is de LS24R650FDU in zoverre beter dan de S24E650PL dat hij de meerprijs waard is? Ik sta ook open voor andere suggesties.

specs

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17:35
Ik heb onlangs deze monitor aangeschaft waar ik ook op game.

pricewatch: MSI Optix G241V E2 Zwart

Ben er zelf zeer te spreken over. En voor deze prijs al helemaal. Gebruik hem zelf met een PC zonder GPU en maak de gebruik van de iGPU van de Ryzen 5600G

Is alleen niet in hoogte verstelbaar. Maar voor 30 euro heb je een monitor arm voor aan je bureau van Amazon.

Wellicht is het voor een laptop beter om een scherm aan te schaffen met USB-C power delivery? Scheelt je weer een extra kabel op je bureau en kun je ondertussen opladen tijdens het gamen. (uitereraard moet je laptop dit wel ondersteunen.)

[ Voor 21% gewijzigd door Rotinomm op 27-07-2022 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 16:16
Hoe ga je de monitor aansluiten? Aangezien je een laptop gebruikt kan je overwegen om een monitor met USB-C aansluiting te nemen. Dan kan je de laptop met 1 stekker aansluiten en opladen.

De https://tweakers.net/pric...-xub2492hsn-b1-zwart.html ziet er dan wel interessant uit. Al heb ik er geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:41
Als je thuiswerkt met meerdere vensters open of Excel, zou ik eigenlijk een hogere resolutie dan 1080P aan willen raden.
Onder de 200 euro heb je dan al een 1440P 27 inch scherm: pricewatch: HP HC271 Wit

Moet je alleem bepalen of het ook aan je gamingbehoeften voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
Bedankt voor de reacties. USB-C had ik helemaal niet aan gedacht, aangezien de adapter van mijn laptop (Lenovo IdeaPad 5) geen USB-C is, maar na wat zoeken blijkt dat de USB-C poort ook kan worden gebruikt om op te laten. Dat is dan idd wel een interessante optie.

Hogere resolutie zie ik minder in, ik gebruik over het algemeen alle vensters full screen en switch met alt-tab. Ook zou dat betekenen dat ik de meeste games die ik speel niet meer op native resolutie kan spelen, ook niet ideaal.

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
Uiteindelijk is het de AOC 24P2C geworden.

Reden: usb-c is toch wel handig, de link van Ryan1981 raadt de AOC 24G2 aan, maar dan specifiek voor gaming, met hoge refresh rate, maar zonder usb-c. De BBG raadt als alternatief voor de Samsung die ik eerst op het oog had voor de mensen die usb-c willen hebben de AOC 24P2 aan. Voor rond de 200 euro klinkt dit als de beste optie voor mijn eisen.

specs

Pagina: 1