Waar kan ik nog glass side panels krijgen van Fractal Design

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• stephantb
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-03 14:06
Ik zoek een glazen side panel voor mijn Fractal Define S Kast
Ik heb een gesloten kast, maar wel wat RGB elementen die ik graag zou willen zien. Het probleem is dat ik online niets kan vinden. Worden ze nog wel ergens particulier verkocht?

Wat is je budget?
Ik heb er zo'n 40 tot 50 euro voor over.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het moet passen op een Fractal Design Define S - Towermodel - ATX - zwart - USB/Audio. Misschien dat er universele side panels zijn met magneten oid

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

[ Voor 24% gewijzigd door stephantb op 27-07-2022 14:41 ]

Beste antwoord (via stephantb op 27-07-2022 15:33)

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:27
Als je zoekt zie je dat een shop als Azerty hem bijv gewoon heeft gehad, maar het is niet meer voorradig bij de shop of leverancier. Ik gok dat deze ondertussen niet meer los gemaakt/geleverd worden voor een kast uit 2015, en dat je ze daarom bijna niet meer kan vinden ;)

De kans dat je hier iemand vindt die dit wel heeft gedaan is al klein naar mijn idee, maar de webshop waar deze dan vandaan komt heeft het waarschijnlijk ook al niet meer. Zou persoonlijk doen wat eerder al zei, of simpel weg een andere kast kopen. Eventueel is zelf zagen/slijpen en wat glas ofzo monteren is natuurlijk ook een optie, en wel zo Tweakers waardig natuurlijk :*)

Specs!

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:03

br00ky

Moderator Harde Waren
moet haast wel een fractal Define S zijn denk ik
dit is toch wel essentiële info. Zonder duidelijkheid krijg je in de reacties ook geen duidelijkheid.

• GoldenBatt
Als je even google gebruikt zie je snel genoeg dat er een prima pagina is van Fractal zelf over deze specifieke side panel, met een ean code en alles. Wellicht kan je daar met wat google werk nog een shop voor vinden die deze nog op voorraad heeft. Voor een oude kast (ding staat gelijk aan een R4, en ondertussen zijn we al bij de R7...) denk ik dat je goed moet gaan zoeken. Of 2de hands ergens wat moet vinden. Kan ook een R4 zijn dus met glas side panels, panels wisselen en die R4 dan zelf weer verkopen ofzo....

Maar wat @br00ky ook zegt, weet je zeker dat het een Define S is. Al lijk je daar in eerste stuk zeker van te zijn, het voorkeur stuk brengt aardig twijfel in dit verhaal...

Specs!

• stephantb
Sorry voor de verwarring.
Het is sws een Fractal Design Define S - Towermodel - ATX - zwart - USB/Audio
Maar het tweakers vraag-template vraagt me welk merk ik zoek als onderdeel. Daarom zei ik: ik denk dat het het zelfde merk moet zijn tenzij er meer schermen passen op mijn kast van een universeel merk.

Op de website kan je doorklikken naar een lijst van retailers, maar die hebben dan vervolgens vaak het paneel niet te koop. Via dit topic hoop ik iemand te vinden die de zoektocht ook eens gevoerd heeft.

Acties:
  • Beste antwoord

• GoldenBatt
Als je zoekt zie je dat een shop als Azerty hem bijv gewoon heeft gehad, maar het is niet meer voorradig bij de shop of leverancier. Ik gok dat deze ondertussen niet meer los gemaakt/geleverd worden voor een kast uit 2015, en dat je ze daarom bijna niet meer kan vinden ;)

De kans dat je hier iemand vindt die dit wel heeft gedaan is al klein naar mijn idee, maar de webshop waar deze dan vandaan komt heeft het waarschijnlijk ook al niet meer. Zou persoonlijk doen wat eerder al zei, of simpel weg een andere kast kopen. Eventueel is zelf zagen/slijpen en wat glas ofzo monteren is natuurlijk ook een optie, en wel zo Tweakers waardig natuurlijk :*)

Specs!

• stephantb
Ik denk dat het inderdaad een andere kast moet worden. Ik heb hem inderdaad in 2016 gekocht, confronterend. Helaas beschik ik niet over een Tweakers lair met gereedschappen om zelf te knutselen. :)

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Pagina: 1