Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
Ik ben op zoek naar een rugzak waarin ik mijn camera en 1 max 2 lenzen kan meenemen EN hem kan gebruiken als dagrugzak. Liefst met 2 vakken zodat ik mijn zut goed kan scheiden .

Ik heb een Fuji XT-3 voor de beeldvorming qua camera. Ik neem extra mee een accu en meer niet.. statief kan meestal aan buitenzijde ergens aan vast.

Ik ben nogal fors van boven (vrouw) en merk dat de meeste rugzakken niet goed passen

Heeft er iemand toevallig ervaring met een goede rugzak ?

Ik had een peak design maar die is niet fijn als je fors bent en mijn grote rugzak is te groot ..

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Beste antwoord (via mevrouwKees_1 op 27-07-2022 15:21)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 17:10

Chiron

Moderator Discord
Frogmen schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:40:
@mevrouwKees_1 Mijn tip is zeker als je al een rugzak hebt die goed bevalt deze gewoon gebruiken en je camera en lenzen in handdoek rollen en erin doen.
Voordeel goed passende rugzak geen opvallende kijk ik heb een camera tas en er past van alles bij. Doe dat al jaren. Het is ook een beetje een mindset ik vindt fotograferen erg leuk maar mijn camera etc zijn vooral gebruiksvoorwerpen, ga er wel zuinig mee om maar een krasje op de body accepteer ik.
Overigens als je een nieuwe rugzak wilt kan ik je aanraden naar de Zwerfkei in Woerden te gaan zijn hebben echt een groot assortiment en zelfs ook een paar voor de camera.
Handdoek rollen kan, maar blijft een gehannes.

Dan lijkt me een insert/case als de Lowepro Creator Box https://www.lowepro.com/g...ag-organizer-lp37348-pww/ een stuk beter.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.lowepro.com/media/catalog/product/cache/1e774dca205198565016e92bdb88ad55/c/a/camera-case-lowepro-gearup-camera-box-l-ii-lp37348-pww-canon-stuffed-tot.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn.lowepro.com/media/catalog/product/cache/1e774dca205198565016e92bdb88ad55/c/a/camera-case-lowepro-gearup-camera-box-l-ii-lp37348-pww.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn.lowepro.com/media/catalog/product/cache/1e774dca205198565016e92bdb88ad55/c/a/camera-case-lowepro-gearup-camera-box-l-ii-lp37348-pww-backpack.jpg

Kan je er daarnaast op je gemak een willekeurige dagrugzak bij zoeken die wel comfortabel zit/past :)

Kijk voor dagrugzakken eens bij rugzakken van het merk Osprey, en dan specifiek de damesmodellen.
De schouderbanden daarvan zijn anders vormgegeven zodat deze fijner zitten. (Dames hebben over het algemeen ook smallere schouders bijvoorbeeld).

Uitleg: https://www.ospreyeurope....uide/womens-specific-fit/

[ Voor 9% gewijzigd door Chiron op 27-07-2022 15:11 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-09 14:03
Ik heb een LowePro Flipside Trek 350aw welke een apart camerastuk en gewoon dag-stuk heeft. Voldoende voor body + enkele lenzen, en ook lunch/drinken voor overdag.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.videndummediasolutions.com/fileadmin/Lowepro/Global/Contents/Products/FlipsideTrek/Flipside-Trek-350-pack-for-your-needs.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door MrSenne op 27-07-2022 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
mijn grote rugzak is van shimoda overigens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@mevrouwKees_1 Vanaf een website/plaatje zoiets bestellen is natuurlijk altijd lastig.

En als vooral het pasgemak een grote rol speelt... dan ontkom je er eigenlijk niet aan om zoiets als een rugzak irl te proberen.

Ik weet dat b.v. cameranu op Urk, een grote collectie fysieke tassen/rugzakken heeft hangen in hun winkel. Die kun je allemaal proberen en kijken/voelen of het prettig zit.
Maar wellicht dat andere fotozaken/vestigingen ook dit soort spullen in de winkels hebben?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
ik ben al bij Camera nu geweest, maar die hebben min of meer unisex rugzakken en ik ben nu eenmaal vrouw dus heb een "voorgevel" ;) en dat maakt het lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 09:14
Die LowePro Trek 350aw is wel een hele fijne rugzak. Die heb ik ook in gebruik. Voordeel is dat je al die vakken eruit kan halen en dan heb je een standaard rugzak (met 1 groot vak). Er kunnen genoeg andere dingen in naast je camera waarvoor voldoende vakjes voorzien zijn. Deze kan ook mee als handbagage op internationale vluchten.
Er is ook een kleinere versie beschikbaar, de Flipside Trek BP 250 AW

[ Voor 3% gewijzigd door rvrbtcpt op 27-07-2022 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hier al eens gekeken:

https://www.hiking-for-her.com/backpack.html
https://happiestoutdoors....-gear-for-your-body-type/

https://www.bergzeit.de/magazin/rucksack-groesse-volumen/
Rucksäcke & Größen für Frauen

Bei allen Rucksacktypen heißt es immer häufiger: Ladies first! Hersteller haben erkannt, dass Frauen andere Anforderungen an die Konstruktion von Rucksäcken stellen als Männer. Deuter war einer der ersten – inzwischen haben aber auch andere Hersteller nachgezogen. Ob Osprey, Vaude oder Gregory – immer mehr Firmen bieten Rucksäcke an, die speziell an die weibliche Anatomie angepasst sind.

https://www.ospreyeurope....ies/sizing-fit-for-women/

[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 27-07-2022 14:36 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@mevrouwKees_1 Mijn tip is zeker als je al een rugzak hebt die goed bevalt deze gewoon gebruiken en je camera en lenzen in handdoek rollen en erin doen.
Voordeel goed passende rugzak geen opvallende kijk ik heb een camera tas en er past van alles bij. Doe dat al jaren. Het is ook een beetje een mindset ik vindt fotograferen erg leuk maar mijn camera etc zijn vooral gebruiksvoorwerpen, ga er wel zuinig mee om maar een krasje op de body accepteer ik.
Overigens als je een nieuwe rugzak wilt kan ik je aanraden naar de Zwerfkei in Woerden te gaan zijn hebben echt een groot assortiment en zelfs ook een paar voor de camera.

[ Voor 15% gewijzigd door Frogmen op 27-07-2022 14:41 ]

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
dat heb ik ook hoor.. ik gebruik die dingen dus krasjes etc. horen erbij.. ik ben er netjes mee maar meer ook niet.. Ik zoek ook niet perse een fototas, maar meer een tas waar de hele handel in kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dan kan ik zeker Zwerfkei aanraden die heeft echt een hele grote collectie rugzakken van klein tot heel groot en alles ertussen in.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Handdoek rollen kan, maar blijft een gehannes.

Dan lijkt me een insert/case als de Lowepro Creator Box https://www.lowepro.com/g...ag-organizer-lp37348-pww/ een stuk beter.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.lowepro.com/media/catalog/product/cache/1e774dca205198565016e92bdb88ad55/c/a/camera-case-lowepro-gearup-camera-box-l-ii-lp37348-pww-canon-stuffed-tot.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn.lowepro.com/media/catalog/product/cache/1e774dca205198565016e92bdb88ad55/c/a/camera-case-lowepro-gearup-camera-box-l-ii-lp37348-pww.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn.lowepro.com/media/catalog/product/cache/1e774dca205198565016e92bdb88ad55/c/a/camera-case-lowepro-gearup-camera-box-l-ii-lp37348-pww-backpack.jpg

Kan je er daarnaast op je gemak een willekeurige dagrugzak bij zoeken die wel comfortabel zit/past :)

Kijk voor dagrugzakken eens bij rugzakken van het merk Osprey, en dan specifiek de damesmodellen.
De schouderbanden daarvan zijn anders vormgegeven zodat deze fijner zitten. (Dames hebben over het algemeen ook smallere schouders bijvoorbeeld).

Uitleg: https://www.ospreyeurope....uide/womens-specific-fit/

[ Voor 9% gewijzigd door Chiron op 27-07-2022 15:11 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Frogmen schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:58:
Dan kan ik zeker Zwerfkei aanraden die heeft echt een hele grote collectie rugzakken van klein tot heel groot en alles ertussen in.
dan wordt het een tripje woerden :) Die ken ik van mijn wandelschoenen.. die koop ik daar altijd.. Mijn grote backpack is van Osprey overigens.. herenmodel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
overigens pas ik zelden in dames rugzakken.. Ik ben groot (lang) en fors van boven.. al die dames modellen hebben korte rug en smalle banden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:02

sapphire

Die-hard pruts0r

In het verlengde van de Lowepro Creator Box zou je ook naar de Tenba BYOB's kunnen kijken.

Zelfde principe, een insert voor in een fijne rugtas :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
mevrouwKees_1 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:23:
overigens pas ik zelden in dames rugzakken.. Ik ben groot (lang) en fors van boven.. al die dames modellen hebben korte rug en smalle banden..
Oh dan wordt het vooral IRL passen vrees ik.
Zo'n standaard dames model heeft smalle banden die wat eerder 'opzij' curven vanwege de voorgevel. Maar als je wat langer bent, en dus een langere torso hebt, dan zijn de meeste specifieke fototassen al 'te kort'.

Ik heb het zelf ook met de Lowepro Protactic 450AW en de Lowepro Flipside 400AW daarvoor die van mij nog net ff iets 'hoger' had gemogen. Opzich kan je dan wel je eigen torso lengte opmeten, en matchen met de buitenafmetingen (hoogte) van de tassen die je op het oog hebt.

En dan zit je daarnaast nog met de afmetingen van je schouders. 'Normale' dames hebben over het algemeen kleine schouders, en daar zijn die schouderbanden dan ook voor ontworpen. Als je daarentegen dus wel wat grotere schouders hebt zijn de schouderbanden al snel te kort, zeker bij de damesmodellen. Dat merk je dan vooral aan het borstbandje, wat dan ergens in je strot zit :+

Ik heb vorige week nog een Mystery Ranch 2DAP gekocht met een L/XL harnas, specifiek om die reden (ik ben geen vrouw, maar ook geen ecto qua lichaamsbouw). Standaard is het harnas S/M en dat is net even te klein voor mij. Het fantastische aan MR is dat die schouderbanden verstelbaar zijn en uitwisselbaar.
En voor de fotospullen heb ik dus die Lowepro Creator Box erbij maatje L. Ideaal voor mijn Z6, en 2 extra lenzen en nog wat spul (blaasbalgje, microvezel doekje etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
sapphire schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:27:
In het verlengde van de Lowepro Creator Box zou je ook naar de Tenba BYOB's kunnen kijken.

Zelfde principe, een insert voor in een fijne rugtas :)
die tenba heb ik .. maar die is net te krap voor camera en 2 lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_JE
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09 19:59
Het ligt er aan wat je budget is, maar een poosje terug waren mijn vrouwen en ik ook een zoektocht begonnen naar een nieuwe camera rugtas. Onder andere omdat we deze zomer gaan wandelen met onze klein man in Oostenrijk. De kleine zit zelf in een kinderdrager. En dan heb je 1 rug minder, in een kinderdrager passen bijna geen spullen maar je moet dan wel voor 3 personen meenemen en je hebt maar 1 rug ter beschikking.

De nieuwe tas moest voldoen aan een paar eisen:

- Budget max €300.
- Apart vak voor de camera spullen en een apart vak voor eten en drinken en overige.
- Ruimte voor 1 DSLR (Canon D6m2) + 2 lenzen (24/70 en 70-200).
- Ventilerend rug deel
- Verstelbare Buikband en schouderbanden
- Apart laptop vak

Veel eisen zoals je ziet en na veel zoeken tot de conclusie gekomen dat een budget van €300 euro niet voldoende was.
De tassen die we gezien en gepast hebben waren het allemaal net niet. Omdat de tas echt nodig was hebben we besloten het budget los te laten, maar ook daarmee was het heel lastig iets te vinden wat voldeed.

Na veel heel veel zoeken uiteindelijk uitkomen bij de Wandrd Fernweh M/L Tan + Essential Deep Camera Cube bij CameraNu. Het is een hele dure tas maar we hebben er paar keer mee gewandeld en hebben er nog geen spijt van.

Mocht je er budget voor hebben dan zou ik deze zeker meenemen als optie.
Pagina: 1