Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daapiedo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 16:40
Hallo Tweakers,

Inmiddels liggen mijn panelen al weer 10 jaar en zou graag de 195 wp panelen vervangen door 450wp+ exemplaren. Ik zou graag gebruik maken van dezelfde montagerails als reeds op mijn dak zijn gemonteerd. Helaas zijn de afmetingen van de panelen die nu worden aangeboden op de markt compleet anders dan de panelen die er nu liggen (165x80.8). Nu liggen er in de breedte 10 panelen en zou met nieuwe panelen in ieder geval 8 of 9 panelen over willen houden. Helaas is mijn dakrail slechts 8.20 breed en ben dus op zoek naar 1/1.5m dakrail.
Ik ben er helaas nog niet in geslaagd om te achterhalen wat het merk en type van de dakrail is dat nu op mijn dak ligt. Afmeting van de koker is 40mx40m.
Hopelijk herkend iemand deze rail en kan me op het juiste spoor zetten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zoQ9yTvkNQ6fa6DdzjWfV4Ef-v0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TlrS3Y1YNPvVjor4kJRPK4No.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door daapiedo op 27-07-2022 13:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:31
Ziet er uit als de oude variant van Clickfit? Clickfit Basic?

[ Voor 16% gewijzigd door Griffin2k op 27-07-2022 14:37 ]

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daapiedo
Bedankt voor de suggestie. Naar mijn idee is het geen clickfit basic. Hieronder een afbeelding van clickfitAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SciRyNHye9bA-hz4JTFRo1qk0EU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vuppQMstyvyXrkXN2KuWmqe0.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Griffin2k schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:34:
Ziet er uit als de oude variant van Clickfit? Clickfit Basic?
Clickfit heeft nooit van die schuifmoeren gebruikt. Solarstell wel, maar die hadden een andere onderkant aan de rails.

van der Valk
Schletter

welke merken heb je zelf al bekeken?

[ Voor 10% gewijzigd door No Hands op 27-07-2022 15:12 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daapiedo
Bijna teveel om op te noemen.
Ik heb voor mijn gevoel alle webshop en afbeeldingen in Nederland, Belgie en Duitsland inmiddels afgezocht.
Het enige wat ik tegen ben gekomen is onderstaande oude youtube filmpje. Ondanks dat het hier om een pannendak gaat lijkt er gebruik gemaakt te worden van dezelfde rails.
YouTube: Instructievideo: Monteren zonnepanelen schuin dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:12
Maar je wilt de huidige verlengen ivm ander formaat panelen.
Al eens er aan gedacht om waar nodig de bestaande in te korte en vanaf daar met een nieuw rail systeem verder te gaan?
De kans dat je dezelfde vind (qua naam) is al lastig genoeg en dan nog de vraag of deze leverbaar is.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:40

martijn v o

Certified by Enphase.

ligt het op een platdak?

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
The-Source schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 07:58:
Maar je wilt de huidige verlengen ivm ander formaat panelen.
Al eens er aan gedacht om waar nodig de bestaande in te korte en vanaf daar met een nieuw rail systeem verder te gaan?
De kans dat je dezelfde vind (qua naam) is al lastig genoeg en dan nog de vraag of deze leverbaar is.
Ik had deze reactie ook al klaar staan maar volgens mij zijn er niet zoveel rails die je van onderaf vastschroeft. Dan zijn er dus ook nieuwe dakhaken/stokschroeven nodig misschien.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daapiedo
Bedankt. Ze lijken inderdaad sprekend maar zijn het (net) niet :(
Ik denk dat ik het meest pragmatische is om een ander/gelijkend stuk rail te kopen.
Iedereen bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:23

ericplan

5180 Wp PV

daapiedo schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:32:
Bedankt. Ze lijken inderdaad sprekend maar zijn het (net) niet :(
Ik denk dat ik het meest pragmatische is om een ander/gelijkend stuk rail te kopen.
Iedereen bedankt voor het meedenken
Je kan de nieuwe rail middenin plaatsen op de plaats waar de huidige rail gekoppeld is. Koppelen met een stukje aluminium u-profiel met binnenmaat ≈ 40 mm.
Dan blijft het aanzicht vrijwel gelijk.

A'dam PVOutput

Pagina: 1