Zonnepanelen microcracks verzekeren in een woonverzekering ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-03 12:00
Ik wil een nieuwe woonverzekering afsluiten en gelijk daarmee aangeven dat de zonnepanelen (1,5 jaar oud) ook verzekerd moeten worden.
Echter wordt bij de ene verzekering microcracks in zonnepanelen wel gedekt en bij de ander niet.
Vraag is of dat wel verstandig is, of is dat niet meer nodig, omdat dat niet of weinig voorkomt ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onderling1987
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 07:59
Bij de meeste woonverzekeringen worden geen eisen gesteld aan de zonnepanelen, zolang ze maar vast zitten op het dak van je woning of schuur. Bij de verzekering waar ik werk worden daar geen eisen aan gesteld. Ik begrijp je vraag dan ook niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
Bij een aantal verzekeringen, worden de panelen die microcracks vertonen, NIET vergoed.
Dus is deze schade niet altijd gedekt.
Op poliswijzer, kan je zien welke maatschappijen ze wel of niet dekken.

[ Voor 28% gewijzigd door Dixie op 03-08-2022 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Valt dat dan niet gewoon onder garantie? Waar zouden die microcracks vandaan komen? Als dat een eigenschap is van het product (normale slijtage) dan zou ik dat niet gelijk onder verzekering scharen, maar aankloppen bij de fabrikant voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
Microcrack kunnen ontstaan bij o.a. hagelschade. Maar ook doordat de monteur per ongeluk er met zijn voet tegenaan stoot, of iets te hard op het dak neerlegde.
De cracks zie je niet, maar kunnen wel tot minder opbrengst leiden.
Schijnt dat folie tussen glas, daar beter tegen bestand is.