Overstapdruk internet Tele2 naar duur(?) glasT-mobile

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Ik heb momenteel internet only 20Mbit ADSL van Tele2. Ik heb geen behoefte dat te veranderen.
1. Tele2 is overgenomen door T-mobile.
2. Er is hier glasvezel tot in de meterkast aangelegd.

Ik wordt momenteel bestookt met mail: "Glasvezel is klaar voor jou" en "Bekijk de deal".
Als ik de link klick krijg ik geen concreet aanbod, maar moet ik inloggen en naar de deal vragen.
Waarom zo geheimzinnig?
Ik wil namelijk helemaal niet gaan zeuren naar glasvezelinternet, want het is vast veel duurder.
Laat ze maar openlijk komen met iets concreets.
Als ADSL het niet meer doet moeten ze het zelf maar oplossen: verder met glasvezel voor dezelfde prijs.

Ik ben benieuwd wie wel "Bekijk de deal" doorgeworsteld heeft.
En wat de deal behelst, dus wat glas internet only dan gaat kosten.
En voor hoe lang je zeker bent van dat tarief, want meestal is het na 6 maanden fors duurder.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:53
Over je vetgedrukte kreet, een provider is niet verplicht jou eeuwig als klant te behouden he. De kans is best groot dat T-Mobile je op een gegeven moment gaat benaderen met een bericht dat je huidig product binnenkort niet meer geleverd wordt. Doorgaans inclusief aangepast aanbod, hoogstwaarschijnlijk op glasvezel of optie om kosteloos een andere aanbieder te zoeken. Je kunt er sowieso vanuit gaan dat DSL op termijn uitgeschakeld gaat worden dus de hakken in het zand zetten gaat je niet verder helpen.

Voor nu zou ik het in jouw geval gewoon afwachten en niet al te veel van het bericht aantrekken. Maar er gaat een moment komen dat het DSL product gaat stoppen, dat geef ik je op een briefje :) .

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik lees dat je vooral heel negatief bent. Dat helpt niet echt.

Gewoon lekker op ADSL blijven tot je geen internet meer hebt, als je er zo weinig interesse in hebt.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:34

heuveltje

KoelkastFilosoof

Geen idee wat je nu precies wilt van ons ?

Alles wat je tot nu toe hebt is gewoon reclame. geen intresse, dan gewoon negeren.
Wil je wel kijken wat glasvezel kost. https://www.internetten.nl/ kun je zo lopende acties opvragen.

Op een gegeven moment gaat die adsl opgeheven worden, hoeveel jaren dat nog duurt weet men nu nog niet.
En of/wat voor alternatief ze dan aanbieden ook niet, maar wie dan leeft die dan zorgt.

[ Voor 12% gewijzigd door heuveltje op 27-07-2022 16:09 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:03
Bruin Poeper schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:57:
Ik heb momenteel internet only 20Mbit ADSL van Tele2. Ik heb geen behoefte dat te veranderen.
1. Tele2 is overgenomen door T-mobile.
2. Er is hier glasvezel tot in de meterkast aangelegd.

Ik wordt momenteel bestookt met mail: "Glasvezel is klaar voor jou" en "Bekijk de deal".
Als ik de link klick krijg ik geen concreet aanbod, maar moet ik inloggen en naar de deal vragen.
Waarom zo geheimzinnig?
Ik wil namelijk helemaal niet gaan zeuren naar glasvezelinternet, want het is vast veel duurder.
Laat ze maar openlijk komen met iets concreets.
Als ADSL het niet meer doet moeten ze het zelf maar oplossen: verder met glasvezel voor dezelfde prijs.

Ik ben benieuwd wie wel "Bekijk de deal" doorgeworsteld heeft.
En wat de deal behelst, dus wat glas internet only dan gaat kosten.
En voor hoe lang je zeker bent van dat tarief, want meestal is het na 6 maanden fors duurder.
Aangezien je moet aanloggen zal de deal waarschijnlijk persoonlijk zijn. Dus dan heb je niets aan wat anderen zeggen wat de deal inhoudt. Wat gebeurt er precies als je aanlogt ? Dat is toch niet meteen automatisch een akkoord voor een nieuwe aansluiting ? (en mocht dat wel zo zijn dan heb je waarschijnlijk wel 2 weken bedenktijd)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:06

nelizmastr

Goed wies kapot

Houdt er rekening mee dat je DSL over maximaal 2 jaar niet meer werkt.
Tegen die tijd mag je alsnog over naar glasvezel. De provider mag dit ook gewoon doen.

Zeker omdat T-mobile geen eigen DSL infra heeft maar dat allemaal van de PTT, nu KPN, is
en zij die beslissing uiteindelijk nemen.

Kijk hiervoor op:
https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/

Daar staat wanneer je kopernetwerk uitgezet gaat worden. Daarna heb je geen internet meer en mag je zelf op eigen initiatief op zoek naar een werkende glasvezel verbinding met bijbehorende kosten.

Reken voor een instap glasvezel internet only van 50Mbps op zo'n 30 euro per maand zonder combi kortingen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
heuveltje schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:40:
Geen idee wat je nu precies wilt van ons ?
Dat staat in de laatste regels van mijn openingspost:
"Ik ben benieuwd wie wel "Bekijk de deal" doorgeworsteld heeft.
En wat de deal behelst, dus wat glas internet only dan gaat kosten."

Voor de duidelijkheid: ik wil om tactische redenen niet ingaan op hun suggestie te informeren wanneer ik nou eindelijk eens een glasaansluiting kan krijgen. Omdat het geheid duurder wordt. Ze zullen het me echt door de strot moeten drukken.
En als het voor mij tóch niet duurder wordt? Dan zal Tele2, c.q. T-mobile, mij dat heus wel persoonlijk mailen als ze het exclusieve voordeeltje niet aan de grote klok willen hangen.

@nelizmastr
Op https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/ staat dat mijn kopernetwerk al over 11 maanden wordt uitgezet.
Dat is enigszins een verrassing voor mij, al wist ik dat het ooit komt.
Ik vind het de taak van mijn provider Tele2, c.q. T-mobile, om mij daarover te informeren. Ik ben geen klant van KPN.
Omdat ik van mijn provider nog niets gehoord heb denk ik dat het 'nog wat langer' duurt. En dat ze een klant daar ook niet mee zullen verrassen zonder een overduidelijk aantrekkelijk blijf-bij-ons-aanbod. Ze zullen wel moeten, want een weggejaagde klant terugwinnen kost ze héél veel geld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@Bruin Poeper
Met alle respect maar ik vind dat je jezelf wel iets te significant voorstelt. In de basis wil elke provider zijn klanten houden maar niet tegen elke prijs. De meeste mensen zullen graag overstappen naar glasvezel en het verschil in prijs voor lief nemen. Mogelijk krijg je nog een mooie deal maar in de basis krijg je over een aantal maanden een brief dat het contract voor ADSL eenzijdig beëindigd wordt. Het lijkt me verstandig daar nu al op te acteren in plaats van af te wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Jay-B schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 20:15:
@Bruin Poeper
De meeste mensen zullen graag overstappen naar glasvezel en het verschil in prijs voor lief nemen. .
Dat denk jij (misschien omdat je als Tweaker denkt). "De meeste mensen" hebben het al omdat ze het graag wilden.
Maar ik heb vele meningen gehoord van tevreden ADSL gebruikers die totaal geen nut zien in duurder glas.
Ik durf de stelling wel aan dat dit nu geldt voor de meeste mensen die nog geen glas hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-05 23:39
in 2020 is door kpn bekend gemaakt waar glasvezel ligt of vanaf de aanleg 3jaar later het kopernet uit gaat op adres nivo.
https://www.kpn-wholesale...iensten-gefaseerd-uit.htm

tmobile heeft zelf afgelopen jaar een rechtzaak nog aangespannen om die datum te laten verlengen maar is afgewezen.

en ja de ene provider is sneller met hen klant informeren dan de andere provider.
er zijn providers die volop al klanten aan het omzetten zijn van koper na glas in die gebieden.
en je echt niet over wilt zal uiteindelijk door de provider/kpn de dienst verlening stop gezet worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
hier kan je soms ook al meer info vinden
https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:59

Jimbolino

troep.com

Bruin Poeper schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 20:28:
[...]
Maar ik heb vele meningen gehoord van tevreden ADSL gebruikers die totaal geen nut zien in duurder glas.
Ik durf de stelling wel aan dat dit nu geldt voor de meeste mensen die nog geen glas hebben.
Hoeveel betaal je nu per maand?

ps. meestal zijn de links die je in emails krijgt niet erg "persoonlijk". De link in de email zelf wel, (marketing afdeling registreert graag het click percentage), maar de landingpage waar je naar toe ge-redirect wordt is meestal gewoon algemeen. Die link kun je hier gerust delen.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Bruin Poeper schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:59:

@nelizmastr
Op https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/ staat dat mijn kopernetwerk al over 11 maanden wordt uitgezet.
Dat is enigszins een verrassing voor mij, al wist ik dat het ooit komt.
Ik vind het de taak van mijn provider Tele2, c.q. T-mobile, om mij daarover te informeren. Ik ben geen klant van KPN.
Het netwerk is geen eigendom van Tele2 en T-Mobile. Het kopernetwerk is volledig eigendom van KPN. Zij sluiten eenzijdig alle lijnen af, daar hebben Tele2 en T-Mobile dus niets over te zeggen. Zij moeten je dan ook eenzijdig afsluiten als je niet tijdig overstapt op een alternatief.

En ja, je mag erop rekenen dat je €30 per maand voor je internet gaat betalen, daar gaan ze niet onder zitten omdat jij zo belangrijk bent. Je levert ze nu al nauwelijks geld op. Zo denken grote bedrijven ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
nelizmastr schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:10:
[...]
En ja, je mag erop rekenen dat je €30 per maand voor je internet gaat betalen, daar gaan ze niet onder zitten omdat jij zo belangrijk bent. Je levert ze nu al nauwelijks geld op. Zo denken grote bedrijven ook.
Natuurlijk ben ik niet hun enige ADSL-klant die aan het glas moet.
Omdat Tele2 de goedkoopste was zullen zij veel (en veel is wel belangrijk) klanten moeten overzetten, of verliezen...
Tegen de tijd dat het begint te dringen zullen andere aanbieders mogelijk voor de dag komen met goedkopere glasvezel.

PS: Het goedkoopst wat ik nu kan vinden is na 6mnd €35/mnd. Komt nog bij extra stroom van €2/mnd. En de inflatiecorrectie.
Mijn Tele2 abo is amper 5j geleden afgesloten à €20/mnd met de plechtige belofte dat het niet duurder zou worden, ook niet na 1 jaar. Ze hebben 4-kant gelogen, want na 1 jaar werd het €22, en inmiddels zit ik op €25,50. Dat ik nergens goedkoper kan is geen reden om een belofte te breken.

[ Voor 27% gewijzigd door Bruin Poeper op 28-07-2022 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:44

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Bruin Poeper schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:22:
[...]

Omdat Tele2 de goedkoopste was zullen zij veel (en veel is wel belangrijk) klanten moeten overzetten, of verliezen...
Tegen de tijd dat het begint te dringen zullen andere aanbieders mogelijk voor de dag komen met goedkopere glasvezel.

PS: Het goedkoopst35e wat ik nu kan vinden is na 6mnd €35/mnd. Komt nog bij extra stroom van €2/mnd. En de inflatiecorrectie.
Mijn Tele2 abo is amper 5j geleden afgesloten à €20/mnd met de plechtige belofte dat het niet duurder zou worden, ook niet na 1 jaar. Ze hebben 4-kant gelogen, want na 1 jaar werd het €22, en inmiddels zit ik op €25,50. Dat ik nergens goedkoper kan is geen reden om een belofte te breken.
Yep, niemand die jou verplicht om bij Tele2/T-Mobile te blijven. Je klinkt nu al niet als een tevreden klant, gezien je rant en "ze zullen het me door mijn strot moeten duwen". Ga op je gemak op zoek naar een goedkopere glasprovider die op jouw adres kan leveren. Je hebt blijkbaar nog een maand of 11 om er een te vinden.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
@FooLsKi
Ik ben relatief nog voordelig uit. Maar ik ben niet tevreden over hun verkoper die loog.
En verder is overstappen naar een andere provider (of nu: netwerk) altijd een heel gedoe. Ik stel het ook daarom zo lang mogelijk uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1785350

Ik snap je wel een beetje. Jij lijkt het allemaal wel erg hoog op te nemen, take is easy...

Ik heb ook voldoende aan het meest basic internet. Had ook een cheap ADSL abonnementje lopen bij de provder Online. Na een verhuizing bleek dat op mijn nieuwe adres het kopernetwerk is uitgeschakeld. Wel glasvezel en kabel beschikbaar. Heb nu Ziggo Basis Internet voor €35,- per maand (50/20Mbit) met de eerste zes maanden €10 korting. Effectief dus €30 per maand. Na één jaar verleng ik wel weer als er een interessante korting is of ik stap over naar de dan goedkoopste optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bruin Poeper schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:46:
@FooLsKi
En verder is overstappen naar een andere provider (of nu: netwerk) altijd een heel gedoe. Ik stel het ook daarom zo lang mogelijk uit.
De jaren 90 zijn voorbij. Overstappen van energie, zorgverzekering en een internet provider is tegenwoordig prima geregeld. Er zijn maar weinig bedrijven die belang hebben om de drempel voor de klant zo hoog mogelijk te maken. Behalve op dit moment de energieleveranciers, wegens het reeds ingekochte gas en de huidige prijzen daarvoor.

Dus voordat je zo uitzettend loopt te roeptoeteren eerst eens even gedegen onderzoek doen naar de alternatieven. Bel ook even met T-mobile voor een echt persoonlijk aanbod. Aan de telefoon kunnen ze betere afspraken met je maken dan online. Zo kun je aan de telefoon veel makkelijker voor elkaar krijgen bijvoorbeeld het eerste jaar voor hetzelfde tarief te krijgen als wat je nu betaalt. Ik hoop alleen wel dat je aan de telefoon een andere houding/toon afneemt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 21:16

Speedmaster

Make my day...

Bij KPN kan je de “drager” laten wijzigen, wat betekend dat je van ADSL overgezet wordt naar glasvezel ZONDER dat je abonnementskosten omhoog gaan. Je moet het wel expliciet op deze manier vragen anders wordt je een nieuw abonnement aangesmeerd met hogere kosten. Wellicht dat je dit bij Tele2/T-Mobile ook op deze wijzen kan regelen. Bellen en vragen kan altijd…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

[...]

Je kunt het liegen noemen, maar dat is gewoon indexering en/of compensatie n.a.v. prijsverhogingen in hun inkoop. Je kunt niet verwachten dat je abonnement 10 jaar lang hetzelfde kost. Er zal over het algemeen elk jaar een paar procent bij komen.

En €25,50 is echt niet goedkoop voor 20Mbit, dus leuk dat je er zo blij mee bent, maar waar voor je geld is het echt niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andros
[...]

PS: Het goedkoopst wat ik nu kan vinden is na 6mnd €35/mnd. Komt nog bij extra stroom van €2/mnd. En de inflatiecorrectie.
Heb je die belofte ergens op papier staan? Of komt dit van een telefonische medewerker die iets roept om zijn/haar verkooptargets te halen? Als je een contract zou hebben waarin een bepaalde prijs beloofd wordt en die wordt zomaar ineens verandert dan had je al eerder aan de bel moeten trekken bij ze. Zoals meerderen hier al aangeven, je houding en toon belemmeren je enorm in het zoeken naar een oplossing. Je bent duidelijk op zoek naar het allergoedkoopste internet, de rest (service, snelheid, techniek) zal je worst wezen.

Dat is een manier om een dergelijke dienstverlening te krijgen maar blijf wel realistisch. De markt verandert, DSL gaat er hoe dan ook uit en providers gaan geen klanten behouden met een oud product waar ze geen winst op maken, dan komt de opzegbrief vanzelf. Het is een vrije markt voor zowel de klanten als de providers. Als je huidige provider aan gaat geven dat je abonnement gaat stoppen kun je jezelf daar kwaad over gaan maken maar daar heb je alleen maar jezelf mee. Benader je provider op een normale constructieve vriendelijke manier welk aanbod ze kunnen bieden in de plaats. Kijk ook eens rond, wellicht biedt een andere provider een beter aanbod en het staat je dan volledig vrij wat je gaat doen. Stop alleen wel met het verwende prinsje uit te hangen, je maakt het onnodig moeilijk voor jezelf en bereikt er niets mee. Gewoon een stukje goedbedoeld advies, het is aan jou wat je er mee doet :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
nelizmastr schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 06:57:
[...]
...
En €25,50 is echt niet goedkoop voor 20Mbit, dus leuk dat je er zo blij mee bent, maar waar voor je geld is het echt niet.
Als er geen goedkoper abonnement is waar je ook tevreden mee bent is het net wel "waar voor je geld". Dat er abonnementen zijn die een beetje duurder zijn terwijl je er veel meer voor krijgt boeit @Bruin Poeper terecht niet. Hij heeft voldoende aan zijn huidige abonnement en bij een glasvezel abonnement verwacht hij meer dan genoeg te krijgen en daar wil hij niet voor betalen. (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Andros schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 07:42:
[...]

Heb je die belofte ergens op papier staan? Of komt dit van een telefonische medewerker die iets roept om zijn/haar verkooptargets te halen?
Die belofte (prijs wordt niet verhoogd, ook niet na 1 jaar) staat helder op een bandje (bij Tele2, als het goed is).
En komt dus van een telefonische medewerker. En volgens mij was hij (o.a. gezien die belofte en de verlaagde prijs) de hoogste van de afdeling.

Ik heb destijds wel een keer of 5 een aanmelding bij Tele2 geannuleerd, omdat ik in het contract dingen las die me niet bevielen.
Het laatste aanbod a €20/mnd plus hun spontane toezegging dat die prijs niet verhoogd zou worden heb ik geäccepteerd.

Toen die verhoging direct na 1 jaar toch kwam heb ik niet gereageerd, omdat het teveel moeite zou hebben gekost. Tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit een groot gat...
Maar ik heb er van geleerd dat geleuter aan de telefoon bij Tele2, nu T-mobile, weinig waard is.
Ik wacht nu dus totdat ze uit zichzelf to the point komen in hun email.

[ Voor 5% gewijzigd door Bruin Poeper op 29-07-2022 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 09:46
Misschien (om het wel interessanter te maken) is dat je internet en mobiel vandaag de dag kan combineren bij providers wat weer resulteert in kortingen en extra data (mobiel), bij T-Mobile, KPN en Ziggo (vodafone) kan dit sowieso..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
Bruin Poeper schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:24:
[...]

Die belofte (prijs wordt niet verhoogd, ook niet na 1 jaar) staat helder op een bandje (bij Tele2, als het goed is).
En komt dus van een telefonische medewerker. En volgens mij was hij (o.a. gezien die belofte en de verlaagde prijs) de hoogste van de afdeling.
Met andere woorden, jij hebt geen enkele bevestiging van die "belofte" dus die kun je inderdaad vergeten. Zoals ik al zei, er wordt vanalles geroepen om targets te halen. Niet alleen bij Tele2/T-Mobile maar overal waar iets wordt verkocht is dat zo. Verkopers zijn leuk om mee te onderhandelen maar zorg altijd voor een (liefst schriftelijke) bevestiging van toezeggingen anders sta je gewoon helemaal nergens. Grote kans dat dat bandje ergens bij een of ander callcenter op de server staat maar daar ga jij als consument niet bij kunnen. Zie het als een levenslesje :) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

W1ck1e schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 07:59:
[...]
Als er geen goedkoper abonnement is waar je ook tevreden mee bent is het net wel "waar voor je geld". Dat er abonnementen zijn die een beetje duurder zijn terwijl je er veel meer voor krijgt boeit @Bruin Poeper terecht niet. Hij heeft voldoende aan zijn huidige abonnement en bij een glasvezel abonnement verwacht hij meer dan genoeg te krijgen en daar wil hij niet voor betalen. (denk ik).
Dan leeft de beste persoon in een sprookjeswereld, maar dat is een andere discussie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 15:30
Principes zijn heel mooi, je koopt er alleen weinig voor. Dus over 10 maanden zit je zonder abonnement.

Ikzelf heb 3 jaar geleden Internet Only glasvezel bij T-Mobile genomen, 29,95 per maand. Is nu 30,95 per maand. 50 mBit is voor mij voldoende, doe de rest met streaming diensten.

Een nette verhoging in 3 jaar. Maar ja, wel bij je huidige, leugenachtige provider...

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:13

Honesty

kattenneus!

Hier al sinds het begin glasvezel is volgens mij 5 euro per maand duurder maar sinds jaren geen storing meer gehad en de upload snelheid is bij glasvezel ook sneller.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
MacIsCool schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:00:
Ikzelf heb 3 jaar geleden Internet Only glasvezel bij T-Mobile genomen, 29,95 per maand. Is nu 30,95 per maand. 50 mBit is voor mij voldoende, doe de rest met streaming diensten.

Een nette verhoging in 3 jaar. Maar ja, wel bij je huidige, leugenachtige provider...
Is dat echt internet only?
Ik vermoed dat je ook nog een mobiel abo of anders iets bij dezelfde provider hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 15:30
Bruin Poeper schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:12:
[...]

Ik vermoed dat je ook nog een mobiel abo of anders iets bij dezelfde provider hebt.
Echt Internet Only, Ik heb zelf geen mobiel abonnement. Doe alles via de telefoon vd Baas. Bellen doe ik niet zoveel, en data is onbeperkt :-)

Note zie wel dat mijn 50 mBit niet meer op de site staat, is nu 100 mBit voor 35/mnd ( zonder beginnerskorting ) Maar ik hoefde die extra snelheid niet in het streaming tijdperk.

[ Voor 19% gewijzigd door MacIsCool op 29-07-2022 10:21 ]

Runs everything...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Andros
[...]

Ik merk dat je veel ongefundeerde aannames doet en daar op je keuzes baseert. Waarom eigenlijk? Er is zoveel informatie voorhanden van de providers, hun abonnementen en voorwaarden en er zijn zelfs hele vergelijkingssites waarbij je na ingeven van postcode en huisnummer direct weet wie wat op jou adres kan aanbieden. Begin eens met een stukje onderzoek wat er mogelijk is en steek geen tijd in vermoedens of andere hersenspinsels. Kom je veel verder mee :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
[...]

Je betaald nu 305 euro per jaar voor internet, en met het goedkoopste glasabonnement (Youfone) zit je op 310 euro per jaar. Wel elk jaar even overstappen dan, maar dat doe je voor energie en zorgverzekering toch ook al, want daar kan je pas de echte euro's korting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:06

SomerenV

It's something!

[...]

Het kan nog mooier. 25 euro voor 1Gbit O-) Overigens wel in combinatie met een volledig onbeperkt mobiel abonnement, wat ook 25 euro kost.

De goedkoopste optie die T-Mobile nu biedt is 100Mbit voor 35 euro. Dat is zonder eventuele kortingen voor bestaande klanten. Goedkoper internet ga je nergens anders krijgen waarschijnlijk. Of je blijft for the time being bij wat je nu hebt en stapt aan het einde van de rit over.

Edit: Ik zie dat je bij Youfone 50mbit krijgt voor 32 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door SomerenV op 29-07-2022 10:39 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
nelizmastr schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:26:
[...]

Dan leeft de beste persoon in een sprookjeswereld, maar dat is een andere discussie :+
Ik bedoelde dat hij niet meer wil gaan betalen door/voor iets terwijl hij dat toch niet nodig heeft. (denk ik)
Niet dat hij verwacht dat hij dat nieuwe abonnement krijgt tegen zijn huidige prijjs. Dat zou naief zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:06

SomerenV

It's something!

W1ck1e schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:28:
[...]

Ik bedoelde dat hij niet meer wil gaan betalen door/voor iets terwijl hij dat toch niet nodig heeft. (denk ik)
Niet dat hij verwacht dat hij dat nieuwe abonnement krijgt tegen zijn huidige prijjs. Dat zou naief zijn ;)
Dat is ergens wel te begrijpen, maar naïef tegenwoordig. De meeste mensen zullen 100Mbit niet nodig hebben maar het is nou eenmaal vaak het laagste wat geboden wordt qua glas. Je kunt naar een Ziggo gaan of ADSL nemen maar dan ben je vaak duurder uit.

[ Voor 7% gewijzigd door SomerenV op 29-07-2022 10:30 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@SomerenV Dan is er dus te weinig concurrentie aan de onderkant van de prijzen/pakketten.
btw: binnenkort kan ik aangesloten worden op glasvezel, Het goedkoopste abonnement 100/100 zou 60 euro kosten. De goedkoopste optie bij ziggo kost volgens mij wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

SomerenV schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:29:
[...]

of ADSL nemen maar dan ben je vaak duurder uit.
Dat is nou net het punt van het topic. xDSL wordt over 11 maanden bij TS uitgezet omdat het glasvezeltje al bij hem binnen is, dan gaat KPN je DSL afsluiten en kun je daar geen diensten meer over krijgen.

Ziggo begint bij €32,50 voor 50/20, redelijk vergelijkbaar met de meeste glasaanbieders rond de 30-35 euro voor hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
W1ck1e schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:37:
@SomerenV Dan is er dus te weinig concurrentie aan de onderkant van de prijzen/pakketten.
btw: binnenkort kan ik aangesloten worden op glasvezel, Het goedkoopste abonnement 100/100 zou 60 euro kosten. De goedkoopste optie bij ziggo kost volgens mij wel minder.
Volgens mij zijn er wel goedkopere internet only opties op bijna alle plekken in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:45

Nullifiel

╞═══════╡

Ik heb al jaren een 50Mb abonnementje bij Tele2. Ik wordt (nog?) niet bestookt met glasvezelaanbiedingen van T-mobile. Maar dat komt waarschijnlijk omdat we nog geen glasvezel hebben liggen. :+

Goed om hier te vernemen dat KPN de koperdiensten gaat uitfaseren, daar waar glasvezel ligt.
Dat had ik ook nog niet eerder gehoord!!! 8)7

Is een goed extra argument voor mij om tóch nu al voor de glasvezelhuisaansluiting te gaan, waar DeltaFiberNetwerk hier in de regio flink (maar rommelig) mee aan het pushen is. :)

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1802258

Bij ons is delta ook aan het pushen voor glas. In april contact gehad met KPNnetwerk of ze tzt op het delta netwerk glas gaan aanbieden. Er wordt gezegd dat KPN een eigen netwerk gaat aanleggen, wanneer is nog niets over bekend voor ons dorp.
Op dit moment hebben we nog niet meer informatie dan dat er met de gemeente wordt gesproken. Wij leggen onze eigen kabel aan. Zodra er meer nieuws en een planning is wordt dit gepubliceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
Nullifiel schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:56:
Ik heb al jaren een 50Mb abonnementje bij Tele2. Ik wordt (nog?) niet bestookt met glasvezelaanbiedingen van T-mobile. Maar dat komt waarschijnlijk omdat we nog geen glasvezel hebben liggen. :+

Goed om hier te vernemen dat KPN de koperdiensten gaat uitfaseren, daar waar glasvezel ligt.
Dat had ik ook nog niet eerder gehoord!!! 8)7

Is een goed extra argument voor mij om tóch nu al voor de glasvezelhuisaansluiting te gaan, waar DeltaFiberNetwerk hier in de regio flink (maar rommelig) mee aan het pushen is. :)
KPN faseert koper uit waar ze zelf glasvezel hebben liggen. Ze blijven gewoon hun diensten op koper aanbieden als een andere partij glasvezel uit rolt voor zover ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
Andros schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:19:
[...]

KPN faseert koper uit waar ze zelf glasvezel hebben liggen. Ze blijven gewoon hun diensten op koper aanbieden als een andere partij glasvezel uit rolt voor zover ik weet.
ook waar glaspoort/digitale-stad ligt maar ook op de netwerken van 3e partijen waar kpn op levert. gaat koper uit

zoals delta netwerk/efiber en nog aantal andere levert kpn niet op daar blijft koper gewoon actief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:45

Nullifiel

╞═══════╡

Andros schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:19:
[...]

Hmm, ja aan die optie heb ik ook gedacht.
Maar KPN zou ook kunnen beslissen toch uit te faseren als kosten voor de upkeep niet opwegen tegen opbrengsten van abonnementen in bepaalde regio's. Als ze dat überhaupt mogen. Geen idee eigenlijk.
Dus maar gewoon kiezen voor de glasaansluiting (geen abo) en dan maar zien waar het schip strand.

@TS Misschien moet je er niet zoveel energie in stoppen. Jij bent gewoon een '1' in een heeel groot getal. Jij stelt voor hun niets voor. Ze gaan echt niet met een geweldig aanbod op de knieën voor je.

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 20:55
Ik proef dat je weinig internetsnelheid nodig hebt en er weinig voor wilt/kunt betalen.

Is het een optie om je mobiele dataabonnement te upgraden? Voor de 25 euro die je nu betaalt, krijg je enorme databundels als je dat bovenop je basisabonnement legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:12

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Zwartoog schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:55:
Ik proef dat je weinig internetsnelheid nodig hebt en er weinig voor wilt/kunt betalen.

Is het een optie om je mobiele dataabonnement te upgraden? Voor de 25 euro die je nu betaalt, krijg je enorme databundels als je dat bovenop je basisabonnement legt.
Hotspot aan en je kunt het in (bijna) heel Nederland en soms Europa gebruiken....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Laatst online: 11:26
Hier leggen ze ook glasvezel aan, maar ik had verwacht dat partijen zoals KPN, Delta, T-mobile, etc zich kon inschrijven om deze "lijn" te leasen.. zoals bijv een energie maatschappij dit ook doet.

Moet ik het zo zien, dat iedere firma een eigen glasvezel leiding gaat leggen?

Lijkt hier erop dat Tmobile & Delta gaan vechten wie als eerste mag beginnen met graven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1802258

DaYwaLkUr schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:48:
Moet ik het zo zien, dat iedere firma een eigen glasvezel leiding gaat leggen?
Daar gaat het idd op lijken. delta is hier begonnen met graven. In april heb ik aan KPNnetwerk gevraagd of hun tzt via de glasvezel van delta internet gingen aanbieden. Antwoord : nee wij leggen onze eigen kabels .

In april stond er op de site van KPNnetwerk dat ze in gesprek waren met de gemeente, nu staat er alleen dat er geen glasvezel mogelijk is op mijn adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Zwartoog schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:55:

Dat is tegen die tijd zeker een optie! Over 1 jaar loopt mijn mobiele abo af.
Mijn TV en radio hangen nu (bedraad) aan het internet. Daar gebruik ik weinig data voor, dus kwa bandbreedte zou dat wel kunnen denk ik. Ik gebruik hoofdzakelijk ether/satelliet TV.
Of/hoe het zou kunnen dat je meerdere apparaten over 1 mobiel-abo laat lopen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:12

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Bruin Poeper schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:54:
[...]

Dat is tegen die tijd zeker een optie! Over 1 jaar loopt mijn mobiele abo af.
Mijn TV en radio hangen nu (bedraad) aan het internet. Daar gebruik ik weinig data voor, dus kwa bandbreedte zou dat wel kunnen denk ik. Ik gebruik hoofdzakelijk ether/satelliet TV.
Of/hoe het zou kunnen dat je meerdere apparaten over 1 mobiel-abo laat lopen weet ik niet.
Kan gewoon via je gsm. Pas als de apparaten ook onderling contact moeten hebben (draadloze printer e.d.) dan https://www.mobielverbind...ortBy=price&direction=ASC een vereiste.

En als over 1 jaar je contract afloopt kun je vaak al over 7 a 8 maanden gunstig verlengen/upgraden.....

[ Voor 7% gewijzigd door Coach4All op 29-07-2022 16:13 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:32

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile

Ik heb wat reacties opgeruimd, hou het aub vriendelijk en netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:59

Jimbolino

troep.com

Als je kunt/durft zou ik over 5 maanden overstappen naar een andere (V)DSL provider.
Dan kun je namelijk nog even maximaal korting pakken:
Bijvoorbeeld online.nl via breedbandwinkel:
- 6 maanden voor 22.50
- 30 euro cashback via breedbandwinkel.nl
- 17.50 cashback via cashbackxl.nl

Na 6 maanden (als kpn de lijn stopzet) heeft online.nl 2 mogelijkheden:
- jouw abo doorzetten met dezelfde voorwaarden op glasvezel -> zullen ze denk ik niet doen omdat ze daarmee verlies maken
- jouw abo doorzetten met andere voorwaarden op glasvezel -> geeft jouw het recht om kosteloos op te zeggen

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-05 16:42
jopoh schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:23:
[...]

ook waar glaspoort/digitale-stad ligt maar ook op de netwerken van 3e partijen waar kpn op levert. gaat koper uit

zoals delta netwerk/efiber en nog aantal andere levert kpn niet op daar blijft koper gewoon actief :)
Hm, dat is interessante informatie. Ik lees mee omdat Delta ook in onze regio glas gaat aanleggen tot in de meterkast, en volgens https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/ en https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl heeft KPN voorlopig geen plannen.
Is er misschien ergens na te lezen dat koper zolang actief blijft? Ik heb nl ook (nog) geen behoefte om mijn goedwerkende en betaalbare 50Mbit abo bij T-Mobile op te zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:32
antwoord verwijdert aangezien het al eerder was gegeven

[ Voor 89% gewijzigd door RollieBollie op 30-07-2022 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
HenkDePoema schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 06:29:
[...]

Hm, dat is interessante informatie. Ik lees mee omdat Delta ook in onze regio glas gaat aanleggen tot in de meterkast, en volgens https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/ en https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl heeft KPN voorlopig geen plannen.
Is er misschien ergens na te lezen dat koper zolang actief blijft? Ik heb nl ook (nog) geen behoefte om mijn goedwerkende en betaalbare 50Mbit abo bij T-Mobile op te zeggen!
Wat Ik al aangaf KPN levert niet op delta netwerk, dus kwa koper zal er niks veranderen en blijft gewoon actief tot kpn belsuit zelf in die plaats glas te gaan leggen via kpnnetwerk/glaspoort
dus je hoeft je nergens zorgen om te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
@Zwartoog @Coach4All
Dat tetheren via de smartphone wordt toch interessant.
Ik heb een Samsung A52 4G. En heb het wel eens geprobeerd naar mijn laptop. Dat ging heel makkelijk.
Volgens dit artikel: https://www.privateproxyguide.com/android-tethering/ lijkt het ook bij meerdere apparaten allemaal met 1 telefoon+abo te kunnen. Zolang je maar wifi bereik hebt naar je apparaten zou de A52 als router kunnen dienen.

Er wordt ook gesproken over een USB naar ethernet adapter. Dan zou ik bedraad kunnen blijven werken, vind ik belangrijk voor de snelheid, veiligheid, en... ik heb het al liggen.
Maar wat moet er komen om die USB-ethernet weer te verdelen over TV, radio en eventuele andere apparaten die ik nu bekabeld aan de ADSL-modem/router heb hangen? *)

Alles lijkt te kunnen, maar je moet er wel de juiste apparaatjes voor hebben.
Het zou mooi zijn als Tweakers hier eens een kraakhelder artikel over zou schrijven...

*) P.S.:
Ik stel me voor dat de Samsung A52 4G als router kan dienen en via 1 (USB>) ethernetkabel naar de meterkast gaat.
Daar zit nu mijn ADSL modem/router., vanwaar ethernetkabels naar laptop, TV en AVreceiver("Radio") gaan.
Kan ik ADSL modem/router dan vervangen door een eenvoudige en goedkope switch, om laptop, TV en radio weer ethernetbedraad aan het internet te hangen?

Of misschien is het handiger om mijn laptop router te laten zijn, ipv de Samsung A52: dat scheelt waarschijnlijk een USB>ethernetkabel. Kan dat met Windows10Home?
Dan zou de telefoon liggend bij de laptop daar wel direct via bluetooth/wifi naar toe kunnen tetheren.

[ Voor 36% gewijzigd door Bruin Poeper op 30-07-2022 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@Bruin Poeper Als ik het nodig zou hebben dan zou ik een wifi client/bridge (tenminste zo noem ik het) gebruiken. Daarmee pik je het wifi netwerk op om het te verdelen naar andere wifi en ethernet apparaten.
Zo'n wifi client/bridge gebruik ik wel eens op vakantie parken om geen last te hebben van de "het aantal apparaten" beperking van de gratis wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkForce
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
@Bruin Poeper Dat mailtje is toch zeker afkomstig van Tele2 of T-Mobile?
Als dat het zo is, is het een aanbieding die aan jouw gericht is. Een gepersonaliseerde e-mail krijg je niet.

Je krijgt één (of een paar e-mailtjes) en een brief met daarin een uitleg en mogelijk een (verwijzing naar een) aanbod. Doe je niets voor de genoemde datum, dan stoppen per [genoemde datum] alle diensten en je overeenkomst.

Afhankelijk van wat je nu betaalt voor je DSL kan je meer of minder kwijt zijn.

Mobiel gebruiken? Om de periode van een storing te overbruggen misschien een goede oplossing, maar voor de lange termijn betwijfel ik het aangezien de stabiliteit soms nog wel eens te wensen overlaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:29
@Bruin Poeper Als je overweegt om een 'onbeperkt'-internet abonnement voor je mobiele telefoon te nemen, houd je er dan wel rekening met de volgende zaken?

1. Het gebruik van de hotspotfunctie eet de accu van je telefoon leeg. Wil je een beetje betrouwbaar internet dan betekent dat je de telefoon vaak aan het stroom moet leggen (want anders is de batterij op een ongewenst moment leeg). Hoe verhoudt zich dat tot het gebruik van een USB(-C) naar UTP-adapter?

2. Bij de meeste 'onbeperkte' abonnementen wordt aangegeven dat het abonnement voor individueel gebruik is (dus geen hotspot delen met anderen of de simkaart in een MiFi-router stoppen). Maar daarnaast wordt ook gewerkt met een dagelijkse limiet van (doorgaans) 10 GB per dag. Daarna kun je wel als die bundel op is een gratis upgrade uitvoeren zodat je weer 2 GB kan gebruiken (en als die op is weer 2 GB aanvragen). Voor mobiel gebruik is 10 GB echt wel ruim, maar voor thuisgebruik is het krap. Na een tijdje streamen moet je dus geregeld een bundelbooster aanvragen. Heb je daar zin in?

[ Voor 3% gewijzigd door rclahsen op 01-08-2022 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmit
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05 16:17
rclahsen schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:16:
@Bruin Poeper Als je overweegt om een 'onbeperkt'-internet abonnement voor je mobiele telefoon te nemen, houd je er dan wel rekening met de volgende zaken?

1. Het gebruik van de hotspotfunctie eet de accu van je telefoon lig. Wil je een beetje betrouwbaar internet dan betekent dat je de telefoon vaak aan het stroom moet leggen (want anders is de batterij op een ongewenst moment leeg). Hoe verhoudt zich dat tot het gebruik van een USB(-C) naar UTP-adapter?

2. Bij de meeste 'onbeperkte' abonnementen wordt aangegeven dat het abonnement voor individueel gebruik is (dus geen hotspot delen met anderen of de simkaart in een MiFi-router stoppen). Maar daarnaast wordt ook gewerkt met een dagelijkse limiet van (doorgaans) 10 GB per dag. Daarna kun je wel als die bundel op is een gratis upgrade uitvoeren zodat je weer 2 GB kan gebruiken (en als die op is weer 2 GB aanvragen). Voor mobiel gebruik is 10 GB echt wel ruim, maar voor thuisgebruik is het krap. Na een tijdje streamen moet je dus geregeld een bundelbooster aanvragen. Heb je daar zin in?
En als je word gebeld is het vaak zo dat je internet verbinding inactief is.
qua gebruiks gemak lijkt het me een erg slechte oplossing hoe dan ook.
Zo een oplossing zou ik alleen in nood overwegen.

Kan me niet voorstellen dat voor een paar euro per maand je dit allemaal je op je hals wil halen.
Degelijk en stabiel internet anno nu is toch wel een basis behoefte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 16:52
Je moet inloggen om je gegevens op te halen. Dan krijg je twee kolommen met T2 en TMO naast elkaar om je vergelijking te laten zien en een vergelijkbaar pakket van T-Mobile aan te bieden.
Dus wat iemand anders aangeboden krijgt doet er niet zoveel toe.

Maar als je het niet wilt, dan toch niet? Niemand verplicht je ergens toe en je kunt gewoon op je T2 DSL blijven zolang het nog kan. Ik ga er niet vanuit dat de prijzen erg verschillen met de aanbieding op t-mobile.nl. Wellicht krijg je wel een paar maanden extra korting.

[ Voor 15% gewijzigd door j_bos op 01-08-2022 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Ik laat het nog even rusten, en wel hierom:

-De mail roept op tot
• Megasnel 1 Gbit/s Glasvezel
• Bingen, streamen en gamen tot je een ons weegt
Met m'n 20Mbit ADSL ben ik daar niet het type klant voor, hoor niet bij de doelgroep.

-Tele2 heeft (nog) niet gemeld dat mijn ADSL verdwijnt.
Ik heb er zowel bij Tele2 en KPN naar geïnformeerd toen ze (KPN netwerk) hier over glas begonnen. KPN netwerk zei toen (tegen mij, in de promotiekeet) dat beide netwerken overeind bleven. En KPN netwerk zei dat het aan de provider (Tele2 dus) is om te bepalen wat er met mijn ADSL gebeurt.
Echter, zodra ze het glas hier eenmaal binnen mochten brengen kwam KPNnetwerk (=geen consumentenkanaal) in de media met het verhaal dat ze koper gingen uitfaseren.
Trouwens, wat KPN of KPNnetwerk in de media verspreid doet er (juiridisch) niet toe. Ik ben van geen van beide klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmit
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05 16:17
Bruin Poeper schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:41:
Ik laat het nog even rusten, en wel hierom:

-De mail roept op tot
• Megasnel 1 Gbit/s Glasvezel
• Bingen, streamen en gamen tot je een ons weegt
Met m'n 20Mbit ADSL ben ik daar niet het type klant voor, hoor niet bij de doelgroep.

-Tele2 heeft (nog) niet gemeld dat mijn ADSL verdwijnt.
Ik heb er zowel bij Tele2 en KPN naar geïnformeerd toen ze (KPN netwerk) hier over glas begonnen. KPN netwerk zei toen (tegen mij, in de promotiekeet) dat beide netwerken overeind bleven. En KPN netwerk zei dat het aan de provider (Tele2 dus) is om te bepalen wat er met mijn ADSL gebeurt.
Echter, zodra ze het glas hier eenmaal binnen mochten brengen kwam KPNnetwerk (=geen consumentenkanaal) in de media met het verhaal dat ze koper gingen uitfaseren.
Trouwens, wat KPN of KPNnetwerk in de media verspreid doet er (juiridisch) niet toe. Ik ben van geen van beide klant.
Er komt een moment dat glasvezel door KPN aangelegd word, en na ingebruikname, word niet lang daarna het koper uitgefaseerd.
Dat is onvermeidelijk.
Bron: https://www.kpn-wholesale...band/uitfaseren-koper.htm
Op een groot deel van de adressen met FttH is ook het koperen aansluitnetwerk nog in gebruik. Dit zijn de zogenaamde overlay-adressen. KPN gaat de komende jaren op deze adressen het koperen aansluitnetwerk buiten gebruik stellen. Een pilot op gebiedsniveau is succesvol afgerond; in 6 centralegebieden is het koper op 1 april 2021 buiten gebruik gesteld.

Uitfasering koper op overlay adressen
KPN heeft op 21 februari 2020 aangekondigd dat zij per 22 februari 2023 stopt met de dienstverlening op koper op de eerste ruim 2 miljoen adressen waar nu ook al FttH beschikbaar is (End of Life)

[ Voor 22% gewijzigd door ArnoldSmit op 01-08-2022 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Sprak recent iemand in de buurt in een vergelijkbare situatie en die vroeg wat mee te denken.
Hij heeft nu 100/30 Mbps VSDL van T-Mobile (uiteraard) en wil ook wachten tot dat VSDL uit gefaseerd wordt (ergens tussen feb-2023 en feb-2024).

In tussen wordt ie toch de laatst week zeker een paar keer op zijn mobiel door T-Mobile gebeld, 0614094100, een nummer die je niet terug kunt bellen, je kunt dan alleen via je T-M account reageren.

Er werd een paar jaar geleden verteld dat mensen die te maken krijgen met het afsluiten van VDSL voor dezelfde prijs met uiteraard dezelfde snelheid, naar glasvezel over gezet zouden worden.

Maar eens kijken hoe het gaat lopen.

Want... de KPN maakt glas goedkoper voor oa T-Mobile is pas bekend geworden....
https://www.rtlnieuws.nl/...el-internet-goedkoper-kpn
T-Mobile heeft nu een mogelijke reden om de nodige klanten naar glas over te krijgen..... want als de glas prijs daalt van KNP kan T-Mobile niet achterblijven, dan zou dat ook ten koste kunnen gaan van hun marge.
Mogelijk zijn ze daardoor nu wat meer aan het bellen via bovenstaand nummer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:49
Ik loop hier met BudgetThuis nu ook tegenaan. Februari 2023 kunnen ze niet meer leveren over DSL waardoor ze mij nu (halfjaar van tevoren) aansporen om te upgraden naar glasvezel.

Zie ook: ThinkPad in "[Budget Alles-in-1] Ervaringen & discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Wij moeten over ruim 800 dagen over zijn, tijd zat.
De overgang naar een goede VSDL naar T-Mobile die meteen mijn complete VSDL-aansluiting door de KPN liet updates, werkt zo lekker dat ik "het glas" nog niet mis...
Maar eens kijken wat er zo in de ruim 800 dagen voorbij komt, incl dat van T-Mobile.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O74NSGhoWOJrgULidLRMc7QJt6Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0kT9actmmb9fZii8FPAkk0sj.png?f=fotoalbum_large

Ik heb nog geen glas besteld, al zou je dat zo denken uit het laatste deel v/h plaatje.
We hebben alleen toestemming gegeven dat d kabel er aangelegd mag worden.

[ Voor 11% gewijzigd door route99 op 13-09-2022 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Ziggo en KPN houden prijs hoog: ‘Internet kan helft goedkoper’

https://fd.nl/bedrijfslev...-s-goedkoper-in-nederland

De krant kan ook goedkoper :) Lees het hier:
https://www.totaaltv.nl/n...3A%2F%2Fduckduckgo.com%2F
Pagina: 1