Beschadigde deur repareren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseverance
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-05 00:36
Dag Tweakers,

Ik zit met het volgende. Ik woon in een gehuurd appartement en heb beschadigingen aan mijn deuren aangebracht zoals te zien op onderstaande foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8tMDseHi2uUzs7qZg5XYC3zqa4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/32E8ohUqWhULI3xCvjSldmxc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YiRfJj1kfrk5-3qM3amnhvWuPEo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gixKun6c4PlenuD4CSFNHqcJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gGcvkmVw7ui40Meg10sLsjaMHCE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cVTnspm3VBLm9mIpSKgmnANk.jpg?f=fotoalbum_large

Aangezien ik de woning ooit weer netjes wil opleveren (en de beschadigingen geen gezicht zijn) zou ik de deuren graag repareren. Alleen, wat is de beste manier om dit aan te pakken? Als ik de deur helemaal oververf in dezelfde kleur vraag ik me af of de kleur dan nog overeenkomt met de andere deuren in huis bijvoorbeeld. Hoor graag jullie ervaringen en advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 21:12
Ik zou het plamuren en schuren zodat het weer glad is. En het is natuurlijk de vraag in hoeverre het kleurverschil opvalt.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Beetje afhankelijk van de maat en de tijd die je er in wilt stoppen zou je 'm ook kunnen vervangen voor een nieuwe deur á 60-80 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 14:03

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Dat lijkt op ene board-deur, die kosten 30 euro ofzo bij de bouwmarkt. :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05 09:44
Schuren en opnieuw in de verf zetten.Afhankelijk van de leeftijd van de overige deuren kan het kleurverschil wel te zien zijn, maar het kan ook juist meevallen. Als je handig bent kun je ook een nieuwe deur plaatsen. Maar als je die gaat verven krijg je ook te maken met (mogelijk) kleurverschil.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:43
Ik heb laatst zoiets gedaan.
Plamuren, schuren en daarna de hele deur geverfd.
Met grondverf en goede verf voor deuren. Want als je gewone bouwmarkt verf gebruikt dan kun je na een paar jaar weer verven op de plek waar mensen de deur vastpakken.

Ik was eigenlijk van plan om alle deuren te gaan schilderen om kleurverschil te voorkomen. Maar er blijkt nul kleurverschil te zijn.
Vergeling van verf (wat het kleurverschil vaak veroorzaakt) heb je eigenlijk alleen bij verf op terpentinebasis. En blijkbaar waren mijn deuren al geverfd met verf op waterbasis.

Je moet natuurlijk wel dezelfde kleur verf hebben.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 22:32
Zal vast wel weer vocht hebben getrokken. Om het een beetje op te lappen plamuren, schuren en een nieuw likje verf erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 00:40
RocketKoen schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 10:51:
....
Plamuren, schuren en daarna de hele deur geverfd.
...
Dit dus, met nadruk op de HELE deur. Niet alleen de plekken.
Een nette deur met een fractie kleurverschil moet voor de oplevering van een huurwoning voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseverance
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-05 00:36
Dank voor alle reacties. Ik vermoed dat ik ga plamuren, schuren, en verven van de beschadige delen en hopen dat het kleurverschil niet te opvallend is. Volledig vervangen/verven van deuren is een mooie 2e optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:06
Dit soort deurtjes staan volop op MP, vaak zelfs gratis op te halen

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

No Hands schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:19:
Dit soort deurtjes staan volop op MP, vaak zelfs gratis op te halen
^^^ Dat idd. Niet te moeilijk doen, ding opmeten, zijn standaard maten. Zorgen dat je er een hebt die de juiste kant op draait en inhangen. Oude deur kan in combinatie met twee schragen een prima werkblad zijn :)

verf, plamuur, kwasten etc kost je waarschijnlijk meer dan een tweedehands deur.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Perseverance schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:15:
Dank voor alle reacties. Ik vermoed dat ik ga plamuren, schuren, en verven van de beschadige delen en hopen dat het kleurverschil niet te opvallend is. Volledig vervangen/verven van deuren is een mooie 2e optie.
Eerst de deur heel goed ontvetten en dan schuren met korrel 400 anders ga je zo door de andere laklaag heen, voor plamuur zou ik gaan voor lakplamuur.
Pagina: 1