Draadloze koptelefoon voor lange treinreizen in buitenland

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitein-Repart1
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-05 11:26
Ik zoek een?
Draadloze koptelefoon die erg comfortabel is om er lange treinreizen mee te maken in het buitenland. Gezien er in sommige landen een FFP2-maskerplicht bestaat moet de koptelefoon ook comfortabel zijn als je een FFP2-masker draagt

Wat is je budget?
Circa €150

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Koptelefoon moet bedoeld zijn voor lange treinreizen in het buitenland en moet daarom ook comfortabel zijn in combinatie met een FFP2-masker aangezien in sommige landen een FFP2-maskerplicht bestaat.

Wat heb je zelf al gevonden?
https://www.coolblue.nl/p...ony-wh-1000xm4-blauw.html

Helaas wel ruim € 100 boven budget, maar als de meerprijs het echt waard is, wil ik het wel overwegen.

https://www.coolblue.nl/p...sony-wh-ch710n-zwart.html

Ook een aantrekkelijke prijs.

https://www.bol.com/nl/nl...824220/?s2a=#productTitle

Ook een aantrekkelijke prijs, zat bij de MediaMarkt prima.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is het verstandig om voor een duurdere koptelefoon te gaan van rond de €250 of is een koptelefoon van €120 ook voldoende?

[ Voor 11% gewijzigd door Nitein-Repart1 op 27-07-2022 20:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Tip voor de Bose QC35 of QC45. Draagcomfort is ongeevenaard, en kan je makkelijk de hele dag op hebben (persoonlijke ervaring).

Met een beetje zoeken kan je hem wel voor 200 vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door spone op 27-07-2022 08:20 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

spone schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:19:
Tip voor de Bose QC35 of QC45. Draagcomfort is ongeevenaard, en kan je makkelijk de hele dag op hebben (persoonlijke ervaring).

De 35 is sinds januari amper leverbaar en de 45 kost 250+ euro, dus waar?

Niet dat het het niet waard is, meer betalen voor een koptelefoon betekent doorgaans betere bouwkwaliteit, beter geluid, betere noise cancellation, meer draagcomfort. Meestal.

Zelf al jaren blij met de QC25 (edit: 7 jaar alweer :D ), één keer nieuwe oorkussens gekocht, maar goedkoop is 'ie niet. En comfortabel in warm weer of op de fiets ook niet.

[ Voor 16% gewijzigd door CodeCaster op 27-07-2022 08:30 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:12

Honesty

kattenneus!

Ik zie dat je veel modellen bij coolblue hebt gekozen, ik zal gewoon een middagje naar coolblue gaan om te kijken welke model het beste aansluit bij je gezicht evt met mondkapje.
Geluid is ook persoonlijk maar is moeilijk om te vergelijken in een korte tijd.
Wat mij betreft is 100 euro boven je budget voor een betere hoofdtelefoon geen probleem omdat je hem vaak op hebt en er lang mee doet als het goed is.
Stel je draagt hem 15 uur per week dan heb je hem al 750 uur per jaar, stel je doet er 5 jaar mee dan gaat het om centen per uur wat je meer betaald.
Disclaimer:15 uur en 5 jaar is laag geschat.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

spone schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:19:

^^Dit

Kijk anders ook naar een Sony WH-1000XM3 of Sony WH-1000XM4.
Kost een paar tientjes meer dan 150,- maar is het meer dan waard.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-10 18:25
Zelf de voorloper van de genoemde Sennheiser HD450BT al jaren in gebruik en recent overgestapt op de Bose QuietComfort 35. De meerrpijs voor de Bose is het waard naar mijn idee*, voor 120 euro biedt de Sennheiser geweldige value for money maar als je een Bose ergens in de aanbieding onder de 200 euro kunt aanschaffen zou ik daarvoor opteren.

Andere optie is de Sennheiser PXC 550-II, deze is vaak in de aanbieding voor net iets onder de 200 euro en is vergelijkbaar met de Bose op het gebied van draagcomfort en komt in de buurt wat betreft noise cancellation.

*geluidskwaliteit is vergelijkbaar maar draagcomfort en noise cancellation zijn bij Bose aanzienlijk beter. Batterijduur is dan weer beter bij de Sennheiser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 15:50

hbsJR

All rounder

Ondertussen heb ik best wat koptelefoons versleten, haha. Vorig jaar mijn Bose QC35 gekocht en geen moment spijt gehad. Ik lees online wat kritische kanttekeningen die ik totaal niet ben tegen gekomen. Ik heb zelf in de wintermaanden toen de Bose in de aanbieding gevonden voor 175 euro, dus een prima aanbieding.

Zelf gebruik ik hem ook tijdens remote usability testen, dan heb ik de koptelefoon op van 09:30 tot 17:30, zelfs dan ben ik hem totaal niet zat.

[ Voor 13% gewijzigd door hbsJR op 27-07-2022 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitein-Repart1
Gekkenhuis schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:39:
[...]

^^Dit

Kijk anders ook naar een Sony WH-1000XM3 of Sony WH-1000XM4.
Kost een paar tientjes meer dan 150,- maar is het meer dan waard.
Hoe verhoudt zich de Sony XM4 (€250) tegenover de Bose QC45 (€290)?

Het zijn prijzige modellen, maar ze zijn ook populair. Dat zou wel zijn reden hebben.

De koptelefoon is primair bedoeld voor lange treinreizen in het buitenland. Naar het werk hoef ik maar een half uur met de trein en op de fiets is Noice-Cancelling niet zo handig. Dus heel vaak gebruik ik de koptelefoon ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Dit is een persoonlijke voorkeur maar ze zullen elkaar elkaar niet veel onderdoen.
Ga anders even naar een MM of Coolblue om ze te passen en uitproberen.

Ja het zijn "prijzige" premium koptelefoons die naar mijn mening met kop en schouders boven de rest uitsteken. De XM4 is een jaartje ouder dan de CQ45 want er is ook alweer een XM5 maar deze zal ver buiten jouw budget liggen.

Zie ook: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1562090;1737878/

[ Voor 8% gewijzigd door Gekkenhuis op 27-07-2022 09:01 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou gewoon een draadloze koptelefoon kopen die het makkelijk een dag red (volgens mij doet mijn JBL 30 uur ofzo) en dan een powerbank erbij zodat je hem op kan laden als het nodig is. Ik zou voor die JBL gaan denk ik uit je openingspost.

Noise canceling zou ik wel nemen bij een treinreis, misschien kijken of het ook is uit te zetten :)

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 27-07-2022 09:12 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Nitein-Repart1 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:55:
[...]

Hoe verhoudt zich de Sony XM4 (€250) tegenover de Bose QC45 (€290)?

Het zijn prijzige modellen, maar ze zijn ook populair. Dat zou wel zijn reden hebben.

De koptelefoon is primair bedoeld voor lange treinreizen in het buitenland. Naar het werk hoef ik maar een half uur met de trein en op de fiets is Noice-Cancelling niet zo handig. Dus heel vaak gebruik ik de koptelefoon ook niet.
Qua algehele kwaliteit zijn ze heel erg vergelijkbaar. De Sony heeft wel de iets langere accuduur. De noisecancelling van de Sony wordt wat beter gewaardeerd. De Sony is wat meer 'bass heavy', daar moet je van houden. De Bose is spatwaterdicht, de Sony heeft deze certificatie niet. Verder heeft de Bose fysieke knoppen en de Sony touch bediening. Verder is het vooral persoonlijke voorkeur qua draagcomfort en uiterlijk... maar je doet met geen van beide een miskoop, in die prijsklasse zijn het de beste keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Veel hoofdtelefoons van 100 - 150 euro hebben wat kleinere oorschelpen. Als je grote oren hebt, drukt de oorschelp op de rand van je oor en dat irriteert na verloop van tijd. Bij de duurdere hoofdtelefoons vind je makkelijker grote oorschelpen, bijvoorbeeld de Sony XM3 en Bose QC 35 II.

[ Voor 5% gewijzigd door TBTL op 27-07-2022 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QC35 en XM3 zijn denk ik de meest interessante. Bij de Sony zou ik wel gebruik maken van Wavelet (als je op Android zit) om hem wat beter te laten klinken. De QC35 is out-of-the-box beter qua geluid. Je kan ook naar nieuwere modellen kijken, maar die zijn weer net wat duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitein-Repart1
https://www.bol.com/nl/nl...824220/?s2a=#productTitle

Ik was nog bij de Mediamarkt en ik vond deze koptelefoon erg lekker zitten. De JBL vond ik juist niets vanwege de vrij harde kussens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat voor apparaat ga je er eigenlijk aan koppelen? De Bose is vooral geschikt voor Apple devices wegens zijn ondersteuning voor de AAC codec (met als fallback SBC), de Sony vooral voor Android/Windows wegens ondersteuning voor APTX (met als fallback SBC). Een matchende codec geeft een net iets betere geluidskwaliteit.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Misschien een andere blik op het geheel:

Als je gaat reizen met de trein..en je gaat dan direct met een koptelefoon op zitten .. dan sluit je je zelf eigenlijk af voor de omgeving. Terwijl juist de omgeving interessant kan zijn, en gesprekken met de andere mensen in de trein vaak ook heel interessant kan zijn.

Dus wil je wel een "grote koptelefoon" .. of kan een paar "simpele" oortjes genoeg zijn? Zijn ook stukken goedkoper, minder erg als je ze verliest en trekken misschien ook minder "aandacht" van personen waar je juist niet mee in contact wil komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitein-Repart1
spone schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:17:
Wat voor apparaat ga je er eigenlijk aan koppelen? De Bose is vooral geschikt voor Apple devices wegens zijn ondersteuning voor de AAC codec (met als fallback SBC), de Sony vooral voor Android/Windows wegens ondersteuning voor APTX (met als fallback SBC). Een matchende codec geeft een net iets betere geluidskwaliteit.
Samsung S22 en ik mis de koptelefoonaansluiting heel erg op mijn nieuwe telefoon. Mijn oude telefoon had de koptelefoonaansluiting wel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitein-Repart1
duvekot schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:26:
Misschien een andere blik op het geheel:

Als je gaat reizen met de trein..en je gaat dan direct met een koptelefoon op zitten .. dan sluit je je zelf eigenlijk af voor de omgeving. Terwijl juist de omgeving interessant kan zijn, en gesprekken met de andere mensen in de trein vaak ook heel interessant kan zijn.

Dus wil je wel een "grote koptelefoon" .. of kan een paar "simpele" oortjes genoeg zijn? Zijn ook stukken goedkoper, minder erg als je ze verliest en trekken misschien ook minder "aandacht" van personen waar je juist niet mee in contact wil komen.
Probleem is alleen dat mijn telefoon geen koptelefoonaansluiting heeft. Ik heb wel AKG USB-C oortjes, maar die zitten ook niet geweldig en het aanbod aan USB-C oortjes is heel karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
Nitein-Repart1 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:29:
[...]

Probleem is alleen dat mijn telefoon geen koptelefoonaansluiting heeft. Ik heb wel AKG USB-C oortjes, maar die zitten ook niet geweldig en het aanbod aan USB-C oortjes is heel karig.
Daar hebben ze deze oplossingen voor:

USB-c naar 3.5mm

(Geen ervaring mee .. en ze zijn er ook zonder stroom aansluiting)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan haal je een goede losse USB C DAC en dan heb je ineens wel een koptelefoon aansluiting, en een goede ook. Zelf eentje die meer uit je koptelefoon haalt dan een standaard 3,5mm aansluiting :)

Qua dopjes: als je foamtips koopt voor op je dopjes dan zet dat zich naar je gehoorgang. Kun je rustig uren mee zitten zonder dat het vervelend is, en sluit goed af dus dempt ook goed. Ik heb zelfs in een vliegtuig niet echt de behoefte meer aan ANC :)

Ik gebruik zelf al jaren een KZ ZS10pro en het laatste jaar ook de KZ ZEX. Die klinken an sich al heel erg goed (kan zich meten met veel duurdere Shure's) en met een goede DAC nog beter (ik heb deze, kan ook met mic omgaan: https://m.aliexpress.com/item/1005001756964380.html )
Al heb je die dingen ook goedkoper zonder mic en ook prima :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitein-Repart1
The Eagle schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:39:
Dan haal je een goede losse USB C DAC en dan heb je ineens wel een koptelefoon aansluiting, en een goede ook. Zelf eentje die meer uit je koptelefoon haalt dan een standaard 3,5mm aansluiting :)

Qua dopjes: als je foamtips koopt voor op je dopjes dan zet dat zich naar je gehoorgang. Kun je rustig uren mee zitten zonder dat het vervelend is, en sluit goed af dus dempt ook goed. Ik heb zelfs in een vliegtuig niet echt de behoefte meer aan ANC :)

Ik gebruik zelf al jaren een KZ ZS10pro en het laatste jaar ook de KZ ZEX. Die klinken an sich al heel erg goed (kan zich meten met veel duurdere Shure's) en met een goede DAC nog beter (ik heb deze, kan ook met mic omgaan: https://m.aliexpress.com/item/1005001756964380.html )
Al heb je die dingen ook goedkoper zonder mic en ook prima :)
Interessant, ik denk dat ik wel een USB-C naar 3,5 mm jack plug wil. Alleen weiger ik bij Ali te bestellen. Bestaan er bij Bol.com, MediaMarkt en dergelijke nog goede plugs (niet die met 1-ster review zoals bovenstaande user gepost heeft)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

spone schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:17:
De XM4 heeft geen AptX meer. Heel jammer, maar met een android 8 of hoger kun je LDAC selecteren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
Nitein-Repart1 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:43:
[...]
Bestaan er bij Bol.com, MediaMarkt en dergelijke nog goede plugs (niet die met 1-ster review zoals bovenstaande user gepost heeft)?
Die bestaan zeker ... Maar nu je weet waar je op moet zoeken kan je die zelf nu ook wel vinden. Ik had deze alleen als voorbeeld gepost .. was de eerste die ik zag bij bol.com ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nitein-Repart1 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:43:
[...]

Interessant, ik denk dat ik wel een USB-C naar 3,5 mm jack plug wil. Alleen weiger ik bij Ali te bestellen. Bestaan er bij Bol.com, MediaMarkt en dergelijke nog goede plugs (niet die met 1-ster review zoals bovenstaande user gepost heeft)?
Sure, Amazon staat er vol mee. Maar waar denk je dat die verkopers het spul vandaan halen?
De KZ ZS10pro kun je overigens gewoon bij eardopes.nl bestellen, foamtips hebben ze ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1