Toon posts:

Netwerk stopt na 5-10 min ermee

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb kabelmodem, 3 comps.
***********10MB******100MB*****100MB
Kabelmodem ==> COMP1 ==> SWITCH ==> COMP2
***************************||
***************************||100MB
***************************\/
**************************COMP3

N.B.Ik heb er * bij gezet, want anders komt het hele tabelletje niet goed, als ik deze threat verstuur.

-COMP2 + COMP3: win98 SE

We hebben alledrie netwerkkaarten van 3com, en de netwerkkaart van de kabelmodem is realtek.

IP: COMP1: 192.168.0.1
COMP2 + COMP3: auto

Winsconfig: COMP1: DHCP
COMP2 + COMP3: UIT

DNS:
COMP1:
COMP2 + COMP3: host ingevuld + ip van host

Het probleem is... het staat al eigenlijk al in de topic :9
Maar als COMP2 met COMP3 wilt spelen, zoals RA2 of UT, dan krijg ik te zien, na 5-10 min: Connection lost, dan moet ik weer booten, en dan kunnen we weer 5-10 min spelen. Dit heeft nx te maken met de kabelmodem, want voordat wij kabel hadden, hadden wij hier ook al last van |:(, het is er altijd al geweest. (ik heb vanaf begin dec. een netwerk, en sinds mei kabel)
Wie-o-Wie heeft hier raad voor :?, ik heb al meerdere keren de drivers van de netwerkkaarten opnieuw geinstalleerd e.d. ik heb zelfs al aantal keer win98 SE er opnieuw opgegooit :(
BTW als ik op het internet spelletjes speel of zoiets, dan heb ik precies het zelfde :'(

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 20:52 schreef SpEcTrAL_NL het volgende:
N.B.Ik heb er * bij gezet, want anders komt het hele tabelletje niet goed, als ik deze threat verstuur.
Probeer de tag [ code ] en [ /code ] eens.

Je bedoelt dus:
code:
1
2
3
4
5
6
         10Mb   100Mb     100Mb
Kabelmodem ==> COMP1 ==> SWITCH ==> COMP2
                   ||
                   ||100Mb
                   \/
                  COMP3

Ik heb meteen de MB vervangen door Mb ;)

En nu de oplossing ... 8-)
Als ik het goed begrijp, krijgen PC2 en PC3 hun IP-info van PC1 (de DHCP-server). Kan het dan misschien iets te maken hebben met een erg korte DHCP-lease, die aan de twee PC's wordt toegekend. Ik zou trouwens niet weten, waarom het daarna ineens fout zou moeten gaan, maar het was de eerste gedachte die in me opkwam.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 21:05 schreef de_GeBo het volgende:

[..]

Probeer de tag [ code ] en [ /code ] eens.
Thnx for tha tip
En nu de oplossing ... 8-)
Als ik het goed begrijp, krijgen PC2 en PC3 hun IP-info van PC1 (de DHCP-server). Kan het dan misschien iets te maken hebben met een erg korte DHCP-lease, die aan de twee PC's wordt toegekend. Ik zou trouwens niet weten, waarom het daarna ineens fout zou moeten gaan, maar het was de eerste gedachte die in me opkwam.
Als het er mee te maken heeft, hoe kan ik dat dan oplossen?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zondag 26 augustus 2001 21:16 schreef SpEcTrAL_NL het volgende:

Als het er mee te maken heeft, hoe kan ik dat dan oplossen?
vaste IP adressen geven aan je clients (PC2 & PC3) in plaats van ze door DHCP (PC1) uit te laten delen !!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 21:23 schreef limoentje het volgende:
vaste IP adressen geven aan je clients (PC2 & PC3) in plaats van ze door DHCP (PC1) uit te laten delen !!
De winsconfig moet dan toch helemaal uit?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI K7T PRO2 van amd, maakt het eigenlijk uit in welke pci slot ik de netwerkkaart zet?
Ik heb hem nu in de 3e zitten van de 6 (3e vanaf de vid, die heeft zo'n speciale slot)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31
ik heb dat mobo ook, maar een speciaal slot??

of bedoel je het onderste?
das acr ofzo

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 06:33

Tux

gooi eens de dhcp en al die zooi af
code:
1
2
3
4
    pc   ip     naam    subnet   prot
naam pc1 10.0.0.1 pc01 255.255.255.0 TCP/IP NetBEUI
naam pc2 10.0.0.2 pc02 255.255.255.0 TCP/IP NetBEUI
naam pc3 10.0.0.3 pc03 255.255.255.0 TCP/IP NetBEUI

nix aanzetten dhcp, dns, alles uit

heeeeel eenvoudig netwerkie van maken met werkgroep home ofzow pleurt er winME netwerk wizard overheen

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 augustus 2001 20:23 schreef Cutebritney het volgende:
ik heb dat mobo ook, maar een speciaal slot??

of bedoel je het onderste?
das acr ofzo
Kan wel, ik wist niet precies hoe dat heet, volgens mij hebben elke mobo dat nu :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 augustus 2001 20:51 schreef paus_j_p2 het volgende:
gooi eens de dhcp en al die zooi af
code:
1
2
3
4
    pc   ip     naam    subnet   prot
naam pc1 10.0.0.1 pc01 255.255.255.0 TCP/IP NetBEUI
naam pc2 10.0.0.2 pc02 255.255.255.0 TCP/IP NetBEUI
naam pc3 10.0.0.3 pc03 255.255.255.0 TCP/IP NetBEUI

nix aanzetten dhcp, dns, alles uit

heeeeel eenvoudig netwerkie van maken met werkgroep home ofzow pleurt er winME netwerk wizard overheen
Heb ik al geprobeert, werkt ook niet :(

Wat ik wel zou kunnen doen ff zo'n proggie erop gooien, dat alles bij houd van wat mijn comp allemaal ontvangt, misschien is het een soort file dat hij niet aan kan.

Heeft iemand anders wel eens gehad dat zijn netwerk werd verbroken als ie een bepaalde file ontving?

BTW, vanavond kan ik nog antwoorden, maar morgen ga ik op introductiegedoe van hoge school alkmaar naar terschelling, ik kan vrijdag avond weer antwoorden, maar post duz wel gewoon door >:)

Verwijderd

Topicstarter
Morrie, ben weer terug, was fijn. Er zijn wat bordjes verplaatst e.d. >:) maar goed:

Ik ga morgen avond (moet morgen werken, ook als Nederland moet spelen :'( ) mijn comp beneden zetten, een ander kabeltje erin stoppen (kabeltje is niet zo lang, duz moet mijn comp maar verhuizen (8>
Je hoort het morgen wel.
Pagina: 1