Dag allemaal,
Ik heb een vraag mbt mijn zonnepanelen.
Ik heb sinds 30 maart 10 zonnepanelen die voornamelijk op het zuiden ligt.
De totale KWP is 3,6 maar ik heb nu al 1990kwh opgewekt. Als ik kijk naar de plaatjes over wat je per maand opwekt dan kom ik over de maanden april, mei, juni, juli uit op 51% van een jaar.
Als ik dat dan doorbereken naar een jaar kom ik boven de 4000 kwh uit terwijl mijn zonnepanelen uit zouden moeten komen op 3,6 X 0,85 = 3060 kwh.
Ik snap niet hoe het verschil zo groot kan zijn. Is er iemand die mij kan uitleggen wat er aan de hand is?
Bereken ik iets verkeerd?
Klopt de app niet (solaredge)?
Of is er iets anders aan de hand?
Alvast bedankt voor het meedenken:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rCJsF35aYLGxlDnbYatSsVr6.jpg?f=user_large)
Ik heb een vraag mbt mijn zonnepanelen.
Ik heb sinds 30 maart 10 zonnepanelen die voornamelijk op het zuiden ligt.
De totale KWP is 3,6 maar ik heb nu al 1990kwh opgewekt. Als ik kijk naar de plaatjes over wat je per maand opwekt dan kom ik over de maanden april, mei, juni, juli uit op 51% van een jaar.
Als ik dat dan doorbereken naar een jaar kom ik boven de 4000 kwh uit terwijl mijn zonnepanelen uit zouden moeten komen op 3,6 X 0,85 = 3060 kwh.
Ik snap niet hoe het verschil zo groot kan zijn. Is er iemand die mij kan uitleggen wat er aan de hand is?
Bereken ik iets verkeerd?
Klopt de app niet (solaredge)?
Of is er iets anders aan de hand?
Alvast bedankt voor het meedenken
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rCJsF35aYLGxlDnbYatSsVr6.jpg?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/IgNmWy329EL52h1d3l0vMedW.png?f=user_large)