Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis 81
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 03-06 10:47
Eerder deze week was ik plotseling al het app-verkeer kwijt uit één enkele WhatsApp chat (was geen groepschat). De chat zelf bestond nog in de algemene lijst met chatgesprekken en stond daar helemaal onderaan, maar er was geen enkel app-verkeer meer. Ik heb deze volledige inhoud (jarenlang) niet zelf geselecteerd en verwijderd, dat weet ik 100% zeker. Met de overige WhatsApp-gesprekken was er niets bijzonders aan de hand. Als noodgreep heb ik WhatsApp opnieuw geïnstalleerd en de laatste backup opgehaald, maar helaas was ook toen het gesprek leeg. Het moest dus al minstens een dag eerder misgegaan zijn.

Ik had gehoopt dat het bij deze ene keer zou blijven, maar vanavond overkomt me precies hetzelfde, nu weer bij een chat met iemand anders. Zelfs vanavond nog zonder problemen berichten naar elkaar gestuurd en plotseling is de hele chat leeg. De chat staat ook nu weer onderaan in het algemene overzicht met gesprekken.

Ik heb geen idee wat er aan de hand is. De inhoud van deze chat is nog wel te herstellen via de backup, maar dit issue moet geen standaard verhaal worden want dan blijf ik bezig. Op internet heb ik nog niets kunnen terugvinden met betrekking tot dit probleem. Het zou niets te maken mogen hebben met de functie in WhatsApp ('berichten met vervaldatum') die na een bepaalde tijd berichten laat verdwijnen, want in mijn geval is de volledige inhoud van het ene op het andere moment verdwenen. Bovendien heb ik deze functie niet ingeschakeld.

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen om een oplossing voor dit probleem te vinden. Ik wil dit namelijk niet meer meemaken. De smartphone betreft een Samsung Galaxy A51. Alvast bedankt voor de feedback.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:19
Dit lijkt me lastig om achter te komen maar ook onwaarschijnlijk dat het nogmaals gebeurt. Gewoon zorgen dat automatische backup aanstaat en verder niet teveel zorgen om maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Gesprekken wissen zichzelf niet zomaar.

Of jij hebt dat gedaan (heb je koolmonoxidemelders in huis?), of iemand met (indirecte) toegang tot jouw telefoon, of je gesprekspartners hebben hun berichten aan beide kanten verwijderd (maar dan wordt pas de "bericht is verwijderd"-placeholder verwijderd na het terugzetten van een backup).

Klik op [...] en dan Linked Devices, staan daar computers die je niet kent?

[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 26-07-2022 23:27 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis 81
@SCIxX Tweemaal in 3 dagen, daar krijg je toch een beetje een onveilig gevoel bij... 🙈

[ Voor 5% gewijzigd door Nelis 81 op 26-07-2022 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis 81
@CodeCaster Het gaat ook om berichten die echt heel erg oud zijn, die kunnen toch niet meer verwijderd worden door je gesprekspartner? Die functie om te verstuurde berichten te wissen bestond destijds nog niet eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servicedb
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Nelis 81 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 23:27:
@CodeCaster Het gaat ook om berichten die echt heel erg oud zijn, die kunnen toch niet meer verwijderd worden door je gesprekspartner? Die functie om te verstuurde berichten te wissen bestond destijds nog niet eens...
Een linked device kan ook oude chats verwijderen. Het is gewoon web whatsapp en een linked device acteert namens jou. Het is dus niet de andere kant die het persé verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nelis 81
CodeCaster schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 23:24:
Gesprekken wissen zichzelf niet zomaar.

Of jij hebt dat gedaan (heb je koolmonoxidemelders in huis?), of iemand met (indirecte) toegang tot jouw telefoon, of je gesprekspartners hebben hun berichten aan beide kanten verwijderd (maar dan wordt pas de "bericht is verwijderd"-placeholder verwijderd na het terugzetten van een backup).

Klik op [...] en dan Linked Devices, staan daar computers die je niet kent?
Er zijn ook geen gekoppelde apparaten terug te vinden trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenAms
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-05-2024
Klinkt vreemd maar kan zeker wel.

Vanmorgen iemand geappt en ineens in de avond hele chat weg, sterker nog de gehele app was leeg.

Vrijdag zelfde meegemaakt ineens een persoon geheel uit de lijst en gehele chat leeg..

Hoe kan dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis 81
@JeroenAms Vreemd hoor, die WhatsApp gesprekken die plotseling leeg zijn. In jouw geval zou je de backup van afgelopen nacht nog kunnen herstellen, al verlies je dan natuurlijk weer alle berichtjes van de huidige dag in alle andere gesprekken.

Dit topic is inmiddels zo'n 1,5 jaar oud. In mijn geval is het geen structureel probleem geworden gelukkig. Het is niet meer teruggekomen en ik heb daar verder niets bijzonders voor gedaan.
Pagina: 1