Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Kruidhof
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-07 18:42
Hallo,

Ik ben opzoek naar TV schermen voor een narowcasting project.

Mijn oog was gevallen op Samsung schermen.

Maar nu is mijn vraag: is het mogelijk dat een Samsung scherm zodra deze voorzien wordt van stroom (230v) automatisch naar een website gaat?
Het is dan de bedoeling om alle schermen centraal achter 1 aan/uit schakelaar te plaatsen (of door het alarm te laten schakelen, zodat uitgeschakeld is bv dat schermen aan gaan)

Er hangt nu een ouder scherm (15 of 20 jaar oud ofzo|) en deze gaat automatisch aan zo gauw deze HDMI signaal krijgt, dus als de pc er achter aan gezet wordt.
Maar om nu achter elk scherm een aparte pc/minix te hangen.....

Ik hoor graag van jullie.

Gr Rob

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:29

FeaR

In GoT we trust

Rob Kruidhof schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:29:
Maar nu is mijn vraag: is het mogelijk dat een Samsung scherm zodra deze voorzien wordt van stroom (230v) automatisch naar een website gaat?
Wat heb je zelf al gevonden over deze optie/mogelijkheid?

Andere invalshoek: Narrow Casting / Digital Signage is een aparte tak van sport met aparte schermen dan de standaard consumenten schermen en daar is een reden voor. Het automatisch aan gaan vanaf een HDMI bron is ook niet te vergelijken met wat jouw wens is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Kruidhof
FeaR schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:22:
[...]

Wat heb je zelf al gevonden over deze optie/mogelijkheid?

Andere invalshoek: Narrow Casting / Digital Signage is een aparte tak van sport met aparte schermen dan de standaard consumenten schermen en daar is een reden voor. Het automatisch aan gaan vanaf een HDMI bron is ook niet te vergelijken met wat jouw wens is.
Ja had wat samsung schermen gevonden:
50Q64A Qled 50 inch en de 43" variant.

De wens is eigenlijk dat hij direct naar die webpagina gaat, anders moet ik meerdere minix pcs eraan hangen (zijn de kosten ook niet)

Ik weet dat het een aparte tak van sport is, feit is dat we het nu ook hebben draaien op gewone consumentenschermen, en dat werkt naar naar alle tevredenheid. Draait nu op minix pc's,
Er zijn schermen met aparte mediaplayers etc, maar voordeel bij minix is dat we ze van buitenaf kunnen benaderen etc (teamviewer/anydesk)
De aanbieder van de narowcasting heeft opzich een goed systeem draaien vanuit een webbrowser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-10 13:03
Tv's in hotels en ziekenhuizen doen zoiets soms: bij inschakelen komt dan eerst een infopagina, de zenders zie je pas na wat klikken op de afstandsbediening. Maar ook dat zijn vaak aangepaste IPTV toestellen, geen consumenten tv's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:29

FeaR

In GoT we trust

Rob Kruidhof schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:36:
[...]
Ja had wat samsung schermen gevonden:
50Q64A Qled 50 inch en de 43" variant.
Ik doelde meer op wat je al gevonden hebt qua of jouw wens werkt, dat zie ik niet terug in TS. Handleiding doorgenomen? Contact gezocht met Samsung? Google? In deze use case lijkt andersom zoeken mijn de betere. Eerst TV's zoeken die kunnen wat je wilt in plaats van TV's zoeken op budget/grootte/? en er dan achter komen dat je wens niet werkt.
...feit is dat we het nu ook hebben draaien op gewone consumentenschermen, en dat werkt naar naar alle tevredenheid.
Feit is ook dat je nu een heel ander verzoek hebt dan de situatie nu. Dat de TV aan gaat komt door HDMI CEC, de externe bron geeft een trigger om de TV in te schalen. Daar is HDMI CEC voor is bedacht (ik zal niet zeggen "zo werkt HDMI CEC" want HDMI CEC is niet zaligmakend). Dat de webpagina wordt getoond heeft niets met de TV te maken maar met de verdere configuratie op de mini pc.

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 26-07-2022 22:50 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Kruidhof
FeaR schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:43:
[...]

Ik doelde meer op wat je al gevonden hebt qua of jouw wens werkt, dat zie ik niet terug in TS. Handleiding doorgenomen? Contact gezocht met Samsung? Google? In deze use case lijkt andersom zoeken mijn de betere. Eerst TV's zoeken die kunnen wat je wilt in plaats van TV's zoeken op budget/grootte/? en er dan achter komen dat je wens niet werkt.

[...]

Feit is ook dat je nu een heel ander verzoek hebt dan de situatie nu. Dat de TV aan gaat komt door HDMI CEC, de externe bron geeft een trigger om de TV in te schalen. Daar is HDMI CEC voor is bedacht (ik zal niet zeggen "zo werkt HDMI CEC" want HDMI CEC is niet zaligmakend). Dat de webpagina wordt getoond heeft niets met de TV te maken maar met de verdere configuratie op de mini pc.
Ik bedoel eigenlijk middels de webbrowser die al op de tv zit (android oid)
Dat die bv automatisch naar ik noem maar www.tweakers.net gaat.
De Minix is simpel te configureren dat die aan gaat als er stroom op komt, en vervolgens naar een webpagina gaat (kiosk mode)
Maar het gaat mij er dus om: is het mogelijk bij Samsung dat hij bij het opstarten/aan zetten direct naar een webpagina gaat.
Ik weet wel dat bepaalde types je een voorkeur in kunt stellen: HDMI 1 of HDMI 2 of Tuner etc.
Maar we hebben nu 1 samsung hangen, (paar jaar oud) en daar kon ik het zo gauw niet vinden dat hij rechtstreeks naar een bepaalde webpagina gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat @FeaR bedoelt is zoeken op functionaliteit.

Als ik jouw vraag goed begrijp, is de volgende site een prima startpunt.
https://stackoverflow.com...-samsung-smart-tv-startup

[ Voor 0% gewijzigd door Diederik op 26-07-2022 23:10 . Reden: +t ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoblinGamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-10 12:56
Meestal is er weinig in te stellen op de ingebouwde browsers van televisies.

Wij hebben het op dit moment met een Raspberry PI. Dit zo ingesteld dat hij automatisch aangaat en de tv en de pi op een tijdklok aangesloten. Elke ochtend start het zaakje op en laat diverse browser vensters zien.

De precieze software moet ik even navragen, maar dat zou een optie kunnen zijn.

En anders iets in de richting van Pisignage, maar daar nog geen ervaring mee.

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Kruidhof
Diederik schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 23:07:
Wat @FeaR bedoeld is zoeken op functionaliteit.

Als ik jouw vraag goed begrijp, is de volgende site een prima startpunt.
https://stackoverflow.com...-samsung-smart-tv-startup
Kijk hier kan ik wel wat mee denk ik,
ga ik eens even voor zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Kruidhof
GoblinGamer schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 23:07:
Meestal is er weinig in te stellen op de ingebouwde browsers van televisies.

Wij hebben het op dit moment met een Raspberry PI. Dit zo ingesteld dat hij automatisch aangaat en de tv en de pi op een tijdklok aangesloten. Elke ochtend start het zaakje op en laat diverse browser vensters zien.

De precieze software moet ik even navragen, maar dat zou een optie kunnen zijn.

En anders iets in de richting van Pisignage, maar daar nog geen ervaring mee.
Thanks,
Gaat me niet zozeer om de software momenteel, die draait al bij een partij (voetbalassist)
Maar om de eventuele hardware die er extra bij komt.
Het hoeft in de voetbalkantine ook niet dag in dag uit te draaien, alleen als de kantine geopend is, dus wordt het: of met een externe schakelaar, of aan/uit middels een relais bij het alarm systeem op.
Pagina: 1