Ik zoek een?
Een nieuwe desktop, waarbij de hamvraag is.. heb ik een losse grafische nodig?
Wat is je budget?
totaal voor het hele systeem tussen de € 700-1000
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee, ik ga voor de beste prijs/kwaliteit verhouding. Wel windows OS.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb nu een NUC met een I5 6260U processor en 16GB ram zonder extra GPU. Oud dingetje, maar begin eigenlijk nu pas tegen de grenzen op te lopen en de audio aansluiting heeft het begeven, en inmiddels mag er wel weer eens iets nieuws komen.
De form factor is dus belangrijk, het mag best iets groter, maar niet al te lomp en lelijk want de pc komt op het bureau te staan.
Ik gebruik geen echt zware applicaties. Gamen doe ik niet (behalve wordle en https://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/puzzles/ , maar dat mag je niet gamen noemen toch?
)
Naast internetten en streamen gebruik ik de pc voor Adobe Photoshop en Illustrator. Ook wil ik meer tijd besteden aan programmeren. Dus dat moet allemaal soepeltjes verlopen en naast elkaar geopend kunnen worden.
Momenteel heb ik één monitor, maar deze wil ik op den duur uitbreiden met minimaal 1 extra monitor, al dan niet 4K.
In een ander topic kwam ik deze configuratie tegen wat ik wel een interessant uitgangspunt vindt. Ik zou dan wellicht de CPU vervangen voor een I5 12600K en als een losse GPU gewenst is kan de ASrock deskmini ook vervangen worden voor een deskmeet? Maar met een losse GPU is een systeem gebaseerd op AMD misschien wel weer voordeliger?
Ik ben benieuwd naar jullie adviezen, alvast bedankt!
Een nieuwe desktop, waarbij de hamvraag is.. heb ik een losse grafische nodig?
Wat is je budget?
totaal voor het hele systeem tussen de € 700-1000
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee, ik ga voor de beste prijs/kwaliteit verhouding. Wel windows OS.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb nu een NUC met een I5 6260U processor en 16GB ram zonder extra GPU. Oud dingetje, maar begin eigenlijk nu pas tegen de grenzen op te lopen en de audio aansluiting heeft het begeven, en inmiddels mag er wel weer eens iets nieuws komen.
De form factor is dus belangrijk, het mag best iets groter, maar niet al te lomp en lelijk want de pc komt op het bureau te staan.
Ik gebruik geen echt zware applicaties. Gamen doe ik niet (behalve wordle en https://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/puzzles/ , maar dat mag je niet gamen noemen toch?
Naast internetten en streamen gebruik ik de pc voor Adobe Photoshop en Illustrator. Ook wil ik meer tijd besteden aan programmeren. Dus dat moet allemaal soepeltjes verlopen en naast elkaar geopend kunnen worden.
Momenteel heb ik één monitor, maar deze wil ik op den duur uitbreiden met minimaal 1 extra monitor, al dan niet 4K.
In een ander topic kwam ik deze configuratie tegen wat ik wel een interessant uitgangspunt vindt. Ik zou dan wellicht de CPU vervangen voor een I5 12600K en als een losse GPU gewenst is kan de ASrock deskmini ook vervangen worden voor een deskmeet? Maar met een losse GPU is een systeem gebaseerd op AMD misschien wel weer voordeliger?
Ik ben benieuwd naar jullie adviezen, alvast bedankt!
Djarune schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 19:35:
Een Dan H2O is alleen nuttig om een systeem met een sterke videokaart in een kleine verpakking te krijgen. Voor jouw broer is een Deskmini of iets dergelijks een beter alternatief. Die is goedkoop, nog een stuk kleiner en past in iedere rugzak.
# Category Product Prijs Subtotaal 1 Processors Intel Core i5-12400 Boxed € 209,29 € 209,29 1 Barebones ASRock DeskMini B660 € 231,98 € 231,98 1 Processorkoeling Noctua NH-L9i-17xx € 41,90 € 41,90 1 Geheugen intern G.Skill Ripjaws 4 F4-3200C22D-32GRS € 107,56 € 107,56 1 Solid state drives Samsung 970 Evo Plus 2TB € 198,07 € 198,07 Totaal € 788,80