Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidBelgium
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:18
Dag

In de Action ben ik hun smart plug tegen gekomen wat ik oa ook op AliExpress&co kan vinden.

Maar heeft de smart plug van de Action ook een ingebouwde verbruiksmeter?
Online vind ik enkel dat deze een aan/uit en timerfunctie heeft.

En heeft iemand ook ervaring met deze met een andere app buiten de LSC Connect app te gebruiken?

Beste antwoord (via DavidBelgium op 26-07-2022 16:16)

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-06 13:13
Die van de action heeft geen verbruiksmeter.

Ik gebruik ze i.c.m. de Tuya app (het is allemaal Tuya "meuk", Action, Kruitvat, Trekpleister, Gamma, Karwei, Praxis) en i.c.m. Home Assistent.

Ga eerdaags beginnen om de afhankelijkheid van de cloud eruit te slopen middels https://github.com/tuya-cloudcutter/tuya-cloudcutter

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The-Priest-NL

Ik gebruik ze i.c.m. de Tuya app (het is allemaal Tuya "meuk", Action, Kruitvat, Trekpleister, Gamma, Karwei, Praxis) en i.c.m. Home Assistent.

Ga eerdaags beginnen om de afhankelijkheid van de cloud eruit te slopen middels https://github.com/tuya-cloudcutter/tuya-cloudcutter

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidBelgium
The-Priest-NL schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:58:
Dan wordt het toch een variant van AliExpress bestellen, met iets meer geduld. :'( Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:32
Is er in NL/BE geen tuya slimme stekker met verbruiksmeter verkrijgbaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The-Priest-NL
Jawel hoor die zijn er wel, o.a. bij de Gamma maar dan betaal je €20,- voor precies hetzelfde chinese ding vraag is of je dat wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:32
Misschien is dit een optie? Ziet er ook uit als tuya (foto vd app)

https://www.bol.com/nl/nl...OwuDyZ2Hrm0MaAuEkEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 22:28

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

De Shelly Plug S (17 euro) heeft een verbruiksmeter, is een Europees product en is makkelijk OTA te flashen naar Tasmota. Ieder z'n ding en budget, maar zelf steek ik geen Ali-meuk in de muur.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Priest-NL
Thijsmans schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 23:10:
De Shelly Plug S (17 euro) heeft een verbruiksmeter, is een Europees product en is makkelijk OTA te flashen naar Tasmota. Ieder z'n ding en budget, maar zelf steek ik geen Ali-meuk in de muur.
Waar zie jij ze voor €17,- ? (ja zonder btw bij de shelly shop)

Niet als aanval trouwens maar intresse, "nadeel" is wel dat dit maar tot 12A (2500W) gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:26
G-addict schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:24:
Misschien is dit een optie? Ziet er ook uit als tuya (foto vd app)

https://www.bol.com/nl/nl...OwuDyZ2Hrm0MaAuEkEALw_wcB
In de omschrijving staat geschreven dat deze op het tuya platform draait ;)
Echter is met dit alles de vraag, wil je informatie naar China versturen hoe onschuldig het er ook uit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 22:28

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

The-Priest-NL schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:34:
[...]

Waar zie jij ze voor €17,- ? (ja zonder btw bij de shelly shop)

Niet als aanval trouwens maar intresse, "nadeel" is wel dat dit maar tot 12A (2500W) gaat.
Je hebt gelijk: prijs inclusief BTW is € 20,28. De "gewone" Shelly plug schakelt 16A, maar is dan ook € 35,88.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• WGH
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01-03 06:18

WGH

Action lsc smartplug heeft nu wel een verbruiksmeter ik heb hem werkend in de lidl app gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidBelgium
WGH schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:08:
Action lsc smartplug heeft nu wel een verbruiksmeter ik heb hem werkend in de lidl app gekregen
Een oude smartplug of ene die je onlangs gekocht hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jkvdkooi
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-02 09:14
Een nieuwe zo te zien? Heb een aantal ouden waar het zeker niet op zit. :-(

https://www.action.com/nl-nl/p/3202087/lsc-smart-connect-slimme-stekker/

Staat nu inderdaad ook duidelijk in de omschrijving en op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1targus
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-05 19:10
Ik heb deze plug pas gekocht maar hij werkt niet met de lsc app.op de plug staat meross dus heb daar de app
van gebruikt en dat werkt wel.
Vraag heeft iemand deze plug werkend met de lsc app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1targus
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-05 19:10
Probleem opgelost ik heb de plug omgeruild bij Action en het werkt naar behoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nage
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 27-05 17:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mx5dUoS1adlrTDSXyq5V2oR3KVE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Ts21M4CdafJtRezpMZocUdc.jpg?f=fotoalbum_large
De huidige LSC Action plug heeft wel degelijk een spanning/stroom/vermogen (verbruiks) meter. Kan hem installeren in de LSC app., kan schakelen en energie gegevens (realtime Vermogen en maand-grafiekjes) zien. Vermogen meter is aardig nauwkeurig! Krijg het niet goed voor elkaar om in een script goed (=voorspelbaar) te laten triggeren, bijvoorbeeld als het vermogen > 100W wordt. (Tip: de propertie-namen in het Nederlands zijn totaal verkeerd vertaald, gebruik Engels als instelling. Een aantal properties zijn onduidelijk wat er mee bedoeld wordt). Jammer, want afhankelijk van bijvoorbeeld Vermogen iets kunnen doen kan erg handig zijn!

Iemand een goede tip om dit goed werkend te krijgen?!

• PietervSk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-06 19:49
Ik zit even te kijken naar smart plug met verbruiksmeter. In mijn geval wil ik eigenlijk de oplader van een electrische fiets afschakelen na 500 Wh (80%) om zo de batterij wel te laden maar de levensduur te optimaliseren. Toevallig iemand die ook zoiets voor elkaar heeft gekregen?

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

De IKEA heeft ze toevallig net deze maand in het assortiment opgenomen, wel op Zigbee.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Pagina: 1