32” 4k monitor, voornamelijk werk; af en toe gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelB96
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-05 12:40
Ik ben op zoek naar een 32” 4k-monitor

Ik ben niet echt thuis in de specificaties, dus ik hoopte dat je me wat gedegen advies of suggesties zou kunnen geven.

Dus wat ik zoek is een 32” 4k monitor, liefst met usb-c.

Waar ik het voor ga gebruiken is voornamelijk werk. Ik werk als softwareontwikkelaar, als dat misschien helpt met suggesties.

Af en toe vind ik het leuk om te gamen, maar dat is niet het hoofddoel.

Mijn budget is rond de €400. Maar het kan een beetje meer zijn als dat me een solide monitor geeft.

Mijn huidige 22-inch 1080p-monitor heeft een verversingssnelheid van 75 Hz. Ik weet niet of dat overkill is of dat mijn nieuwe monitor dat ook zou moeten hebben.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-05 15:05
Als ik je wensen inrammel in de Pricewatch:
https://tweakers.net/moni...AeJKrpy6crhAswCfZ1HPGqtPw

Dan komt de pricewatch: LG 32UN650 Wit, Zilver
naar boven als de meest bekeken monitor

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:02
Tip, doe het niet. Ik heb er nu eentje voor mijn neus staan op kantoor (echt verschrikkelijk irritant klereding) en ben er niet heel tevreden over. De scaling werkt erg slecht voor het formaat en daardoor zit je nog steeds naar kleine icoontjes en letters aan te staren of zit je met non-native onscherp spul.

27" 1440/1600P is wmb nog steeds gewoon koning.

Kun je je 22" nog gebruiken als secundair scherm voor slack en teams enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

supersnathan94 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:53:
Tip, doe het niet. Ik heb er nu eentje voor mijn neus staan op kantoor (echt verschrikkelijk irritant klereding) en ben er niet heel tevreden over. De scaling werkt erg slecht voor het formaat en daardoor zit je nog steeds naar kleine icoontjes en letters aan te staren of zit je met non-native onscherp spul.
Ik ben het helemaal met je eens dat scaling slecht werkt. Maar 4K op 32" heb je geen scaling voor nodig.

Ik werk thuis met 2x 32" op 4K en dat bevalt prima. Op het werk 2x 27" op 4K, en dat werkt ook nog wel (al geef ikt och echt de voorkeur aan m'n 32"jes). Maar scaling zou ik altijd vermijden als het kan.
MarcelB96 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:35:

Mijn huidige 22-inch 1080p-monitor heeft een verversingssnelheid van 75 Hz. Ik weet niet of dat overkill is of dat mijn nieuwe monitor dat ook zou moeten hebben.
Een hogere refreshrate is wel lekker hoor, al denk ik dat het verschil tussen 60Hz (dat is redelijk standaard) en 75Hz niet heel merkbaar gaat zijn. Maar hoger werkt wel gewoon soepeler. enige nadeel is dat hogere refreshrates op 32" lastig in je budget te vangen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
TERW_DAN schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:01:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens dat scaling slecht werkt. Maar 4K op 32" heb je geen scaling voor nodig.

Ik werk thuis met 2x 32" op 4K en dat bevalt prima. Op het werk 2x 27" op 4K, en dat werkt ook nog wel (al geef ikt och echt de voorkeur aan m'n 32"jes). Maar scaling zou ik altijd vermijden als het kan.
Dus jij zit naar pixelclusters te staren en kan dan lezen wat er staat? Ik iig niet hoor. Daarom dus die scaling. Zelfs met een mac werkt het maar half en heb ik uiteindelijk alsnog nu een werkruimte van 1440P. 2160P is voor mij absoluut niet werkbaar zonder vergrootglas als ik dat nu even aanzet.

Maar goed ieder zo zijn ding he. Alleen als je van 22" 1080P af komt is 32" 4K wel een stuk kleiner qua lettergrootte op 100%

Een 44" 4K monitor zou dezelfde grootte geven dus als je daar dan tussenin gaat zitten met 32" zou ik alleen voor 4K gaan als je het met de 1080P monitor ook op 75% nog prettig vind werken. is dat niet het geval dan is 1440P vaak een stuk goedkoper en handiger. Kun je ook een mooie ultrawide halen van 34".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

supersnathan94 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:07:

Dus jij zit naar pixelclusters te staren en kan dan lezen wat er staat?
Ik kan perfect lezen wat er staat, en zou het echt niet staren noemen, het komt eigenlijk nooit voor dat het oncomfortable is of ik echt dicht op m'n monitor moet gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelB96
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-05 12:40
@TERW_DAN Op kantoor gebruik ik ook een 32” 4k monitor zonder scaling. Eigenlijk zonder al te veel problemen. Maar dit is een redelijk dure, wat ik voor thuis te veel vind.

Welke 4k 32” inch monitor zou je aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je zoekt tot 400 euro heb je deze selectie:
https://tweakers.net/moni...wnuhkEbjTt7o7s_r3vbnv44vg
Dat is wel met schermen van 60Hz. Wil je 75Hz of hoger kom je op deze selectie uit
https://tweakers.net/moni...32CPRcczoULrv4438k683V9AQ

Maar dan zit je dus op ruim 700 euro voor een scherm (dus dat is niet echt interessnt voor je budget).
Gebaseerd op de reviews zou ik voor de Lenovo L32p of de BenQ EW3270U gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
TERW_DAN schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:28:
[...]

Ik kan perfect lezen wat er staat, en zou het echt niet staren noemen, het komt eigenlijk nooit voor dat het oncomfortable is of ik echt dicht op m'n monitor moet gaan zitten.
Netjes hoor. Ik kan er geen soep van maken op 100% scaling.

Ik heb zelf wel wat ervaring met de LG panelen. Deze zijn over het algemeen wel goed. Goede OSD en eenvoudige input switching.

Wat ik het meeste irritante aan samsung schermen vind is dat “uitzetten” ook betekent dat ze helemaal disconnecten en dat het reconnecten soms niet goed werkt. Dell en LG hebben hier geen last van.
Pagina: 1