ISP throttling Netflix

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvibe
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-04 21:09
Sinds een week overgestapt van caiway naar Delta en ik merk dat Netflix op al mijn apparaten heel traag is en de kwaliteit ook vaak veel minder is dan zou moeten.
Ik heb gewoon een 4k abonnement en had nooit problemen. Alles opnieuw geïnstalleerd en router ook al opnieuw opgestart, maar zonder resultaat.
Ik heb er zowel bekabeld als via WiFi last van, maar als ik 5g of een vpn gebruik niet. Zou dit ips throttling kunnen zijn? Iemand ervaring mee?

Speedtest overigens gewoon zoals het hoort en alle andere apps of diensten werken prima.

[ Voor 9% gewijzigd door Kvibe op 25-07-2022 22:28 ]

Zwolle | 8500 Wp met Growatt 7000XH | 20 graden op ZZO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:06
Welke hardware heb je exact? ( modem router etc )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvibe
Modem is standaard van Delta (genexis platinum) daarachter 2 tp link archer AX10 routers, waarvan ik de 2e als Accespoint/switch gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:53
Heb je die 2 tplinks al een restart gegeven? Mijn tplink Mesh had ook een restart nodig toen ik van Ziggo naar Delta ging.
Daarna opeens alles top.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

In Netflix zit een netwerktest (ik dacht onder het kopje ondersteuning), voer die eens uit.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvibe
Cyriel85 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:56:
Heb je die 2 tplinks al een restart gegeven? Mijn tplink Mesh had ook een restart nodig toen ik van Ziggo naar Delta ging.
Daarna opeens alles top.
Al geprobeerd ja. Alles al gereset, maar zonder resultaat. Ik heb ook alleen met Netflix problemen.
temp00 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:58:
In Netflix zit een netwerktest (ik dacht onder het kopje ondersteuning), voer die eens uit.
Snelheid zit gewoon tegen de 1GB aan bekabeld, via WiFi 750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Maar quote je nu je speedtest of heb je daadwerkelijk die Netflix test uitgevoerd? Daarmee wordt namelijk ook de verbinding getest naar de individuele servers waarbij je ook de resultaten ziet. Je kan de test ook op je tv/apparaten uitvoeren.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvibe
Niet te vinden in de app van Apple TV 4K.
Telefoon ook niet. Als ik er naar zoek geeft Netflix aan dat als je een mobiel apparaat of een computer gebruikt,je dan naar Fast.com moet gaan om je snelheid te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geheugenbank
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:40
Hier precies dezelfde klachten na overstap naar Delta. De Netflix speedtest resultaten varieren nogal, en komen soms zelf onder de 1 Mb uit.
Als ik dezelfde bedrade verbinding op mijn XS4ALL modem zet (100Mb verbinding, zit nog in de overstap maand) haal ik die 100Mb steeds wel.

Mijn Delta lijn is 1Gb en de XS4ALL verbinding 100Mb. Met de XS4ALL lijn kijk ik probleemloos, Delta is traag en moet om de haverklap bufferen.

[ Voor 20% gewijzigd door Geheugenbank op 26-07-2022 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kvibe schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:26:
... Zou dit ips throttling kunnen zijn?...
Nope. Ten eerste heet het ISP throttling. En het zou betekenen dat een ISP actief je bandbreedte knijpt. Dat doen Nederlandse ISP's niet. Die kijken wel link uit. En het is ook expliciet verboden.

Wat wel kan is dat je ISP een ranzige verbinding heeft liggen naar de - in dit geval - caching servers van Netflix. Als je maar vaak genoeg belt met de helpdesk, wordt dat vanzelf een keer opgelost

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-05 19:44
ken wel meer mensen die dit hebben bij delta... met modem van Delta of eigen cisco modem.. maakt niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb even een typo in de topictitel gefixed

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 26-07-2022 12:50 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:13

Aiii

何これ

Netflix heeft bij de meeste grote ISP's een direct lijntje, via Netflix Open Connect en het kan misschien zo zijn dat Delta niet meedoet aan dat project en je vroegere providers wel. Dat zou het kunnen zijn.

ISP Throttling zelf lijkt mij uitgesloten, want dat is verboden in de EU en dus ook Nederland. Net Neutrality enzo.

Overigens houdt Netflix zelf ook bandwidth statistieken bij per ISP: https://ispspeedindex.netflix.net/country/netherlands

Delta zou dus eigenlijk niet slechter moeten presteren dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:04
Enige wat ik kan bedenken is dat Delta ergens een buitenlands blokje IP-adressen heeft aangeschaft waardoor Netflix op basis van geografische gegevens de verkeerde content server kiest.

Delta is nog altijd ipv4-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Aiii schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:01:
Netflix heeft bij de meeste grote ISP's een direct lijntje, via Netflix Open Connect en het kan misschien zo zijn dat Delta niet meedoet aan dat project en je vroegere providers wel. Dat zou het kunnen zijn.

ISP Throttling zelf lijkt mij uitgesloten, want dat is verboden in de EU en dus ook Nederland. Net Neutrality enzo.

Overigens houdt Netflix zelf ook bandwidth statistieken bij per ISP: https://ispspeedindex.netflix.net/country/netherlands

Delta zou dus eigenlijk niet slechter moeten presteren dan de rest.
Hoewel het zou kunnen lijkt mij dat vreemd. Caiway valt tegenwoordig onder DELTA fiber networks waar de ISP DELTA ook onder valt. DELTA doet de backbone ook en Caiway lift mee op 90% v.d. infrastructuur van DELTA. Er zijn enkele routering verschillen, maar dat Caiway wel gebruik maakt van Netflix Open Connect maar DELTA niet lijkt mij raar.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joriz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 22:37
DELTA lijkt een directe peer te hebben met Netflix Streaming Services (Netflix Open Connect) dus ik acht de kans klein dat dit van invloed is: https://bgp.he.net/AS2906#_peers

Zo lang fast.com gewoon een goede snelheid terug geeft lijkt mij het eerder een lokaal probleem.
Als meerdere hetzelfde ervaren is wellicht interessant het bij DELTA aan te kaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1299462

Delta heeft genoeg OCA hangen in het netwerk. Daar zit het probleem niet.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
IP  Domein
62.45.60.41 ipv4-c001-ens001-caiw-isp.1.oca.nflxvideo.net
62.45.60.43 ipv4-c001-ens002-caiw-isp.1.oca.nflxvideo.net
62.45.60.51 ipv4-c002-ams001-caiw-isp.1.oca.nflxvideo.net
62.45.60.53 ipv4-c002-ens001-caiw-isp.1.oca.nflxvideo.net
62.45.60.55 ipv4-c002-ens002-caiw-isp.1.oca.nflxvideo.net
62.45.60.45 ipv4-c002-rtm001-caiw-isp.1.oca.nflxvideo.net
62.45.60.47 ipv4-c002-rtm003-caiw-isp.1.oca.nflxvideo.net
62.45.60.39 ipv4-c003-ams001-caiw-isp.1.oca.nflxvideo.net
62.45.60.33 ipv4-c003-rtm001-caiw-isp.1.oca.nflxvideo.net
62.45.60.49 ipv4-c003-rtm002-caiw-isp.1.oca.nflxvideo.net
62.45.60.35 ipv4-c003-rtm003-caiw-isp.1.oca.nflxvideo.net
62.45.60.37 ipv4-c004-rtm002-caiw-isp.1.oca.nflxvideo.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvibe
Ik dacht vooral aan ISP throttling, aangezien een vpn gebruiken veelal als oplossing wordt gegeven online om het te omzeilen en dat bij mij ook werkt. Magoed volgens velen hier lijkt dat het probleem dus niet.
Blijft apart dat het via een vpn wel fatsoenlijk werkt, maar dat is op mijn tv geen optie.
Morgen even verder kijken en zal iig even contact opnemen met Delta om te kijken wat ze te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:37
En Delta mag helemaal niet eens zomaar verkeer limiteren.
Alleen als het écht niet anders kan.

Wanneer mag mijn internetaanbieder ingrijpen in het internetverkeer?
Alleen in uitzonderlijke gevallen mag uw aanbieder maatregelen nemen die verder gaan dan hierboven omschreven. Dat mag bijvoorbeeld:
  • als het heel erg druk is op het internet. Dan mag een aanbieder internetdiensten blokkeren om het internet bereikbaar te houden. Dit is heel uitzonderlijk en mag alleen als het echt niet anders kan.
  • als de veiligheid van het internet in gevaar komt. Bijvoorbeeld als een website schadelijke software verspreidt. Dan mag een aanbieder de toegang tot zo’n site blokkeren.
  • als een wet of een rechter een blokkade heeft opgelegd. Dan moet een aanbieder de toegang blokkeren.
Bron

Wanneer mag u ingrijpen in het internetverkeer?
Alleen in uitzonderlijke gevallen mag u maatregelen nemen die verder gaan dan hierboven omschreven. Bijvoorbeeld als de rechter dit heeft bevolen. Als zulke maatregelen nodig zijn om te zorgen dat uw netwerk goed en veilig blijft werken. Of om opstoppingen in het netwerk te voorkomen of de gevolgen daarvan te beperken.

Bron

[ Voor 29% gewijzigd door Dennis-L op 26-07-2022 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:31
Ik ervaar precies dezelfde problemen met Netflix, (vooral) 's avonds erg lange laadtijden en terugvallen in kwaliteit. Echter heb ik glasvezel van Caiway.

Het valt me sinds ongeveer een week op. Of het probleem zich daarvoor niet voordeed of dat we geen Netflix keken weet ik niet meer (net een maand over op deze verbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Zoals ik het lees heb je wel een dubbele nat in je netwerk. Kun je eens rechtstreeks met je modem verbinden en testen of het dan nog steeds hetzelfde is?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geheugenbank
DutchKel schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:03:
Zoals ik het lees heb je wel een dubbele nat in je netwerk. Kun je eens rechtstreeks met je modem verbinden en testen of het dan nog steeds hetzelfde is?
Waarom een dubbele nat? Ik heb inderdaad direct op het modem verbonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Geheugenbank schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:20:
[...]
Waarom een dubbele nat? Ik heb inderdaad direct op het modem verbonden.
Bij het onderstaande maak ik uit op dat een van de 2 TPlink archer AX10 routers als router is ingezet, dan is de Genesis platinum en de TPlink beide als router ingesteld wat een dubbele nat als resultaat geeft.
Kvibe schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:54:
Modem is standaard van Delta (genexis platinum) daarachter 2 tp link archer AX10 routers, waarvan ik de 2e als Accespoint/switch gebruik.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geheugenbank
DutchKel schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:27:
[...]

Bij het onderstaande maak ik uit op dat een van de 2 TPlink archer AX10 routers als router is ingezet, dan is de Genesis platinum en de TPlink beide als router ingesteld wat een dubbele nat als resultaat geeft.

[...]
Duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvibe
DutchKel schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:27:
[...]

[...]
De genexis staat in dmz modus. WiFi staat gewoon uit. Tv aangesloten op de modem, maar zie daarin geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdnes
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-05 09:47
Ik ervaar hetzelfde.

Onlangs van Ziggo overgestapt naar Caiway glasvezel.
Als ik 's avonds rond 22u Netflix wil kijken dan duurt het soms wel meer dan een minuut voordat een aflevering start. Daarna begint de kwaliteit ook laag, al trekt dat wel bij.
Bij Ziggo had ik dit totaal niet.

Het interne netwerk t.o.v. Ziggo is onveranderd. Modem in bridge mode met daarachter een Mikrotik. Geen dubbele NAT.

Overigens merk ik dit alleen bij Netflix, alle andere diensten lijken voor zover ik die gebruik normaal te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoviac36
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16-02-2023
Ook ik ervaar sinds een week , a 2 meerdere keren dat Netflix blijft “ hangen “ op 25% en dan langzaam start.
Ook is de kwaliteit de eerste paar minuten erg slecht, Netflix geeft aan contact te zoeken met ISP in mijn geval Delta.
Tv al meerdere keren “ gereset “ dmv de stekker eruit.
Hiervoor nooit problemen gehad ik vermoed dat het een Netflix probleem is.

Fritzbox 5530 fiber WiFi uit met daarachter NetGear Orbi dmv kabel

[ Voor 9% gewijzigd door Zoviac36 op 27-07-2022 21:08 . Reden: Toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-05 19:44
ik hoor van een collega dat hij hier ook last van heeft, eerst had hij een eigen modem, nu terug gegaan naar genesis modem van delta maar precies hetzelfde probleem, rechtstreeks op modem met niets erop...

netwerktesten in de netflix omgeving zijn allemaal goed ?

misschien balance dingetje bij netflix ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoviac36
Contact zoeken met Netflix heeft geen enkele zin,
Verwijzen naar een “ hulp “ pagina https://help.netflix.com/...RL_SUPPORT_230&lnktrk=EMP
En houden voet bij stuk dat Netflix geen probleem heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muisje1997
  • Laatst online: 03-08-2022
Zoviac36 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:43:
Contact zoeken met Netflix heeft geen enkele zin,
Verwijzen naar een “ hulp “ pagina https://help.netflix.com/...RL_SUPPORT_230&lnktrk=EMP
En houden voet bij stuk dat Netflix geen probleem heeft.
netflix heeft ook geen problemen anders zou iedereen daar last van moet hebben
maar ik heb internet van ziggo nergens nooit geen last van alles laadt heel snel zonder buffering gelijk strak beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoviac36
muisje1997 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:35:
[...]

netflix heeft ook geen problemen anders zou iedereen daar last van moet hebben
maar ik heb internet van ziggo nergens nooit geen last van alles laadt heel snel zonder buffering gelijk strak beeld
Oké, dat is ook weer zo dan zou iedereen inderdaad probleem moeten ervaren,
Desondanks toch vreemd dat er sinds een week of 2 gedoe is, zonder zelf iets veranderd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
  • Laatst online: 03-08-2022
misschien is er iets verandering qua routering binne bepaalde exchanges daar had ziggo of t-mobile weet het effe niet meer is al tijdje geleden toen ook last van dat alles opeens via duitsland ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geheugenbank
Hier nog meer klachten over TV beeld, maar geen oplossing:

https://www.zeelandnet.nl...uiskamer/232995-resolutie

https://www.zeelandnet.nl...gelmatig-erg-slecht-beeld

https://www.zeelandnet.nl...23-npo-1-stoort-vreselijk

Niet meteen hetzelfde probleem, maar kennelijk ook gerelateerd aan bandbreedte.

[ Voor 11% gewijzigd door Geheugenbank op 02-08-2022 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvdnes
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-05 09:47
Ik wilde juist opmerkingen dat de laatste paar dagen Netflix gewoon weer prima functioneert.
Merken anderen dit ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoviac36
mvdnes schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:13:
Ik wilde juist opmerkingen dat de laatste paar dagen Netflix gewoon weer prima functioneert.
Merken anderen dit ook?
Hier ook maar ben voorzichtig 8)7 :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:31
Problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoviac36
Toch ergens wel benieuwd wat het nou geweest is,
Maar omdat te achterhalen is waarschijnlijk een verloren zaak.

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-04 17:14
Hier blijft Netflix flink wat bufferen. Dan ga ik kijken naar netflix storing overzichten, dan blijkt dat netflix algemeen toch wel storing heeft.

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-05 14:02
_JGC_ schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:05:
Enige wat ik kan bedenken is dat Delta ergens een buitenlands blokje IP-adressen heeft aangeschaft waardoor Netflix op basis van geografische gegevens de verkeerde content server kiest.

Delta is nog altijd ipv4-only.
Dit is waar. Ik zit ook bij delta. Ik mocht niet meer inloggen op werk omdat mijn thuis ip nu uit Zweden zou komen. Verder heb ik hetzelfde probleem. Netflix kwaliteit is om te huilen. Trekt wel bij.

|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:54
Als het bij gebruikt van een VPN provider beter gaat kies je dus een sever die elders staat.
Conclusie is dat er een bottleneck zit tussen de in gebruik zijnde netflix server en jouw aansluiting.

Ofwel zoals al aangegeven je hebt een ipadres van delta gekregen uit een ander land waar door er een brakke netflix server gekozen wordt.
Wel mogelijk maar niet waarschijnlijk, want netflix heeft in de hele wereld goede servers staan.

Ofwel delta heeft gewoon te weinig capaciteit naar het internet toe en heb je last van te veel oversubscription.
Het feit dat het ineens beter wordt duid daar wel op, ze kopen uiteraard meer capaciteit bij als het te gek slecht wordt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ben(V) schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:19:
Als het bij gebruikt van een VPN provider beter gaat kies je dus een sever die elders staat.
Conclusie is dat er een bottleneck zit tussen de in gebruik zijnde netflix server en jouw aansluiting.

Ofwel zoals al aangegeven je hebt een ipadres van delta gekregen uit een ander land waar door er een brakke netflix server gekozen wordt.
Wel mogelijk maar niet waarschijnlijk, want netflix heeft in de hele wereld goede servers staan.

Ofwel delta heeft gewoon te weinig capaciteit naar het internet toe en heb je last van te veel oversubscription.
Het feit dat het ineens beter wordt duid daar wel op, ze kopen uiteraard meer capaciteit bij als het te gek slecht wordt.
De VPN-verbinding gaat net zo goed over Delta's peering naar het internet toe, dus dat is alvast niet de bottleneck.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:04
dion_b schreef op maandag 26 september 2022 @ 10:47:
[...]

De VPN-verbinding gaat net zo goed over Delta's peering naar het internet toe, dus dat is alvast niet de bottleneck.
Verschil is dat het nieuwe Delta-IP misschien zorgt voor een Aziatische contentserver, terwijl via het VPN een Duitse contentserver wordt geselecteerd.

Zit thuis met Ziggo met hetzelfde met Amazon Prime. Als ik wissel van DNS resolver of IPv6 uitzet wordt het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:40

jurroen

Security en privacy geek

_JGC_ schreef op maandag 26 september 2022 @ 10:55:
[...]

Verschil is dat het nieuwe Delta-IP misschien zorgt voor een Aziatische contentserver, terwijl via het VPN een Duitse contentserver wordt geselecteerd.

Zit thuis met Ziggo met hetzelfde met Amazon Prime. Als ik wissel van DNS resolver of IPv6 uitzet wordt het beter.
Of dat Delta niet zo’n Netflix doos (OCA) in z’n netwerk heeft staan.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

jurroen schreef op maandag 26 september 2022 @ 11:28:
[...]

Of dat Delta niet zo’n Netflix doos (OCA) in z’n netwerk heeft staan.
Zie Anoniem: 1299462 in "ISP throttling Netflix"
_JGC_ schreef op maandag 26 september 2022 @ 10:55:
[...]

Tja, je mag verwachten dat de DNS-resolver van je ISP naar de correcte content server van Amazone cq Netflix verwijst. Als je ijzerenheinig een andere DNS-resolver gebruikt wordt de kans groot dat je op een sub-optimale server terechtkomt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1