4K monitor voor PS5/Xbox One en werk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:05
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik ben op zoek naar een goede 4K monitor waarmee ik zowel kan thuiswerken als mijn PlayStation 5/Xbox One Series X op kan aansluiten in m’n werkkamer. Mijn werklaptop zou ik het liefst aansluiten met een USB-C kabel waarbij de laptop ook direct wordt opgeladen. Daarnaast zoek ik een monitor die de mogelijkheden van beide gameconsoles ten volle benut, bijvoorbeeld de mogelijkheid tot 120 fps.

Op dit moment heb ik een 1440p, 144hz 27-inch curved monitor van Samsung met een VA panel. Een redelijke monitor, het formaat bevalt me op zich wel, maar de PS5 ondersteund de resolutie helaas niet.

In mijn zoektocht naar een 4K monitor binnen mijn budget en de wensen die ik heb ben ik uitgekomen op de pricewatch: MSI Optix MAG281URF Zwart, pricewatch: Gigabyte M32U Zwart, en pricewatch: Dell G3223Q Zwart. Het lukt me na het lezen van verschillende reviews niet om een keuze te maken tussen deze schermen. Het Dell scherm heeft geen USB-C en staat in principe onderaan m’n lijstje, maar als de beeldkwaliteit veel beter is dan de andere twee dan wil ik ‘m toch overwegen

Zijn er hier op Tweakers mensen die 1 van deze schermen gebruikt en zijn of haar ervaring wil delen? Of is er een beter scherm te vinden dat ik misschien heb gemist?

Ik overweeg ook nog om te wachten op de pricewatch: Sony Inzone M9 27" Zwart omdat bij deze montitor de HDR weergave erg goed lijkt te zijn. Dit scherm is wel nog een stukje boven m’n budget…

Wat is je budget?
Tussen de 600 en 800 euro.

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632