Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• frankdegraaf82
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-11 22:25
Mijn vraag
Volgende week word onze nieuwe cv ketel geïnstalleerd, Intergas xtreme 36. Ons huis word verwarmd door 9 radiatoren. We willen ons gelijk toekomst bestendig maken en zo ook energie besparen. Wij zijn ons dus aan het inlezen in de aanschaf van een thermostaat met ook de mogelijkheid voor slimme radiator knoppen. Zodat we per ruimte het energie kunnen regelen. En de thermostaat ook bedoeld zodat we efficiënter warmte kunnen vragen en uit kunnen zetten.

Onze vraag is wat is jullie ervaring of suggesties?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Intergas xtreme 36

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik lees verschillende verhalen over Tado. Die hoog uit veel tests maar kom ook veel netatmo tegen

Alle reacties

• MarkS90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 21:23
Frank, ik ben geneidg om iets vergelijkbaars te gebruiken. Namelijk Evohome. Met een scherm aan de muur kun je elke radiator apart bekijken, regelen op temperatuur en tijdfunctie. En op basis van die info wordt de ketel aangestuurd.

Maar die ketel is veels te groot voor die 9 radiatoren. En om dan terug te regelen op vermogen is zonde om deze ketel te laten plaatsen. Feitelijk kun je toe met een Extreme 24 en ook die zou wel eens te groot van vermogen kunnen zijn.

https://getconnected.hone...om/nl/thermostats/evohome

[ Voor 5% gewijzigd door MarkS90 op 25-07-2022 20:48 ]

• sumac
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-11 21:42
Ik wil binnenkort mijn Remeha (modulerende) thermostaat vervangen door iets slimmers, en dan ook de radiatorknoppen meenemen. Ik vroeg me af welke keuze je nu gemaakt hebt? Ik wil iets zonder abonnement, wat in een afgesloten (wifi) netwerk kan opereren.