Maken van een No-CD patch voor jongen met beperking

Pagina: 1
Acties:
  • 1.029 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorismathijssen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-05 18:54
Mijn vraag:
Voor een bevriende jongen met een verstandelijke beperking bouw ik een nieuwe computer. Een vraag die ik hier ook bij kreeg was of het mogelijk is om geen CD meer in de computer te hoeven doen voor een aantal van zijn spelletjes.

We hebben het hier over de spellen collectie van Robbie konijn (dreumes, kleuter, groep 3)

Het is voor de jongen verwarrend dat er eerst een cd in moet en voor de ouders/verzorgers weer een extra handeling.

Ik dacht dat dit wel mogelijk moest zijn maar de games zijn niet populair of bekend genoeg voor de bekende (oude) no cd sites.

Heeft iemand een idee met welke tools ik dit voor elkaar kan krijgen?

(Hopelijk is dit een correcte plek voor de vraag en is dit toegestaan om te vragen. Ik begrijp helemaal als het niet is toegestaan)

Relevante software en hardware die ik gebruik:
x32Dbg

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Met x32Dbg heb ik de exe geanalyseerd en gezocht naar de string referentie met woorden als “cd” of “plaats”.

Uiteindelijk wordt er niks gevonden en überhaupt zijn er weinig string referenties. Hier zie ik niks staan wat naar de melding kan wijzen.

Hierna liep ik een beetje vast, had verwacht hier wel iets te vinden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-06 15:40
Misschien denk ik te moeilijk, maar kan je geen image maken van de cd en die met daemon tools als virtuele cd minuten bij het opstarten van Windows?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 15:34
Jaren geleden heb ik PowerIso gebruikt om CDs om te zetten naar .iso. het was een enorm lompe software met veel troep, maar dat werkte wel. Ipv de CD erin doen moet je nu eerst die iso mounten, simpelgezegd koppelen aan een beschikbare drive. Daarna is het te openen. Ik weet niet of dat veel beter is. Wellicht is er een methode om een starticoontje te maken gekoppeld aan een klein scriptje die dat automatisch doet, maar zo ver ben ik nooit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorismathijssen
RadioAir schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:13:
Misschien denk ik te moeilijk, maar kan je geen image maken van de cd en die met daemon tools als virtuele cd minuten bij het opstarten van Windows?
Zenomyscus schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:18:
Jaren geleden heb ik PowerIso gebruikt om CDs om te zetten naar .iso. het was een enorm lompe software met veel troep, maar dat werkte wel. Ipv de CD erin doen moet je nu eerst die iso mounten, simpelgezegd koppelen aan een beschikbare drive. Daarna is het te openen. Ik weet niet of dat veel beter is. Wellicht is er een methode om een starticoontje te maken gekoppeld aan een klein scriptje die dat automatisch doet, maar zo ver ben ik nooit gegaan.
Ik denk dat beide van jullie reacties op het zelfde neerkomen. De combinatie van een iso maken en deze bij startup automatisch mounten kan een oplossing zijn.

Het zal gaan om drie games. Zal hier zo eens naar kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan nooit veel zijn wat er op die Cd staat. Als je het spul 1 op 1 naar een dit kunt kopiëren en van daar af starten ben je er al. Dikke kans dat dat spul gewoon zonder installatie draait.
Moet het wel geïnstalleerd worden zijn er ook wel manieren op. Via iso kan maar dan moet je telkens mounten. Als ie gewoon vanaf een die kan draaien kun je met een beetje geluk volstaan met wat subst commando's in een batch scriptje.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
  • Laatst online: 12:08
Je kan ook een powershell script maken die voordat hij het spel opstarhet volgende commando doet:
code:
1
2
3
Mount-DiskImage -ImagePath "PATH\TO\ISOFILE"
Start-Sleep -Seconds 5
Invoke-Item “Pad naar je normale snelkoppeling voor het spel”

Moet je alleen een ander icoontje voor de snekoppeling maken, en dan is het voor de user alsof hij het spel gewoon start.

(Wel even checken of die sleep van 5 seconden lang genoeg is om de iso te mounten)

[ Voor 25% gewijzigd door Deshmir op 25-07-2022 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:00
CloneCD en Virtual CloneDrive zijn ook handige tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorismathijssen
Ik kan van alle 3 geen iso maken door “sector errors”.

Een ander spel doet het wel. Misschien is het een beveiliging of is de CD in een niet zo’n goede staat.

Ik zoek nog even door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorismathijssen
Nielson schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:00:
CloneCD en Virtual CloneDrive zijn ook handige tools.
Deze tools heb ik net gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kun je de data die er op staat wel gewoon copy / pasten? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hoewel ik het in dit geval erg gun, ga ik toch het topic sluiten.. We kunnen immers niet meewerken aan dergelijke cracks.

Misschien een goed alternatief: vergelijkbare spellen maar dan zonder CD. Bijv op console of tablet. Of, schrijf de ontwikkelaar aan. Misschien kan je een ‘kale’ versie krijgen/kopen.
(Edit, vraag gerust in een nieuw topic naar meedenken over alternatieve games)

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 25-07-2022 21:27 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.