Hallo,
Ik heb een appartement gekocht en er is een stopcontact waarvan ik een bruin vermoeden heb dat het vroeger een wisselschakelaar was omdat:
- het stopcontact op hoogte geplaatst is van een schakelaar
- het een logische plaats zou zijn om van daaruit het licht te bedienen
- het stopcontact van oud model Niko is terwijl alle andere stopcontacten in het appartement nieuwere modellen zijn
Ik heb het plaatje van het stopcontact gedraaid en een foto in bijlage gezet.
Mijn vraag is nu: Heb ik gelijk, en zo ja hoe bouw ik het stopcontact terug om naar schakelaar?
Als ik een schakelaar ga kopen, welk type heb ik dan nodig en hoe moet ik de draden verbinden?
Alvast bedankt voor alle hulp!
Groeten,
Jes
PS: ik heb de schema's gevraagd aan de vorige eigenares (er was een keuringsattest) maar ze heeft deze helaas niet meer - ook telefonisch contact met het keuringsbedrijf leverde niks op.
Ik heb een appartement gekocht en er is een stopcontact waarvan ik een bruin vermoeden heb dat het vroeger een wisselschakelaar was omdat:
- het stopcontact op hoogte geplaatst is van een schakelaar
- het een logische plaats zou zijn om van daaruit het licht te bedienen
- het stopcontact van oud model Niko is terwijl alle andere stopcontacten in het appartement nieuwere modellen zijn
Ik heb het plaatje van het stopcontact gedraaid en een foto in bijlage gezet.
Mijn vraag is nu: Heb ik gelijk, en zo ja hoe bouw ik het stopcontact terug om naar schakelaar?
Als ik een schakelaar ga kopen, welk type heb ik dan nodig en hoe moet ik de draden verbinden?
Alvast bedankt voor alle hulp!
Groeten,
Jes
PS: ik heb de schema's gevraagd aan de vorige eigenares (er was een keuringsattest) maar ze heeft deze helaas niet meer - ook telefonisch contact met het keuringsbedrijf leverde niks op.
:strip_exif()/f/image/gsNiPT8n4iER0joMYCms9VQn.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door jesterman op 25-07-2022 20:13 ]