Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luap82
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-08 12:10
Hai allen,

Gisteren was ik de formule 1 aan het kijken en ineen stond mijn beeld stil. Kort daarna een hoge piep en toen schoot de tv uit om vervolgens weer aan te gaan en weer vast te lopen. Dit in een eindeloze loep. Van alles geprobeerd. Stroom eraf, firmware up to date, alle randapparatuur aan de tv van het stroom af en gereset.

Niets werkt en het lijkt alleen maar erger te worden. Net nog even getest. Na 20 minuten een hele harde lange piep en toen weer de reset loep.

Iemand enig idee? Ik heb 1 soortgelijk geval op internet gevonden en die heeft hem geruild.
Ik heb nog garantie maar ben gewoon benieuwd of dit een productiefout is of iets anders.

Heb een filmpje gemaakt van het probleem.

YouTube: LG crasht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Kleine toevoeging gedaan aan de topic titel. Alleen een typenummer is iets te cryptisch. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 22:43

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het is ofwel een softwareprobleem, waarbij de televisie elektronica heeft om een crash te detecteren en automatisch te resetten, ofwel een voedingsprobleem, waarbij de stroom wegvalt, wat een reset instigeert.

Om een softwareprobleem uit te sluiten, moet je de cirkel verbreken, ga dus geen Ziggo lopen kijken (wat de vastloper instigeert), maar doe iets anders en voer dan een fabrieksreset uit.

Als het een voedingsprobleem is, dan is het een garantiegeval en heb je een nieuwe voeding nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luap82
Heb zojuist een half uur de PS5 laten draaien en toen crashte de tv ook. Zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 22:43

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
In dat geval ben ik geneigd te denken dat het niet aan de software ligt, maar die fabrieksreset is toch even belangrijk om helemaal zeker te zijn, wie weet loopt een app op de achtergrond ellende te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luap82
Fabrieksreset zowel met ps5 aan geprobeerd en gewoon met normale tv aan. Nog steeds het probleem. Zit dus vermoedelijk wel echt in de televisie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:01
Luap82 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:42:
Fabrieksreset zowel met ps5 aan geprobeerd en gewoon met normale tv aan. Nog steeds het probleem. Zit dus vermoedelijk wel echt in de televisie.
Je hebt de cirkel dus niet verbroken aangezien de PlayStation en reguliere tv via HDMI zijn verbonden.

HDMI (CEC) issues zijn een bekend probleem bij LG, je kunt dus het beste een avondje alle HDMI kabels eruit halen en alleen de interne apps gebruiken. Waarschijnlijk zal de tv dan niet meer rebooten.

Ook al is het hiermee opgelost zou ik toch even contact opnemen en om support vragen/ garantie claimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luap82
Ah oké! Ga ik proberen! Ja heb sowieso een melding lopen bij Coolblue ivm garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luap82
HDMI eruit en netflix als app van tv geprobeerd. Dat gaat wel goed. Zit het hem dan in de kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Luap82 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:10:
HDMI eruit en netflix als app van tv geprobeerd. Dat gaat wel goed. Zit het hem dan in de kabels?
Nee, zit 'm in de communicatie tussen de tv en de PlayStation/ decoder.

Als het goed is heb je nu ingesteld staan dat de tv aangaat/ uitgaat wanneer je o.a. de PlayStation aan- of uitzet. Hierbij gaat er iets mis in de communicatie / handshake.

Wanneer de tv niet up to date is kun je het beste eerst de nieuwste firmware installeren. Mocht dit niet helpen kun je 'Simplink' uitzetten op de tv, zelfde geldt voor 'HDMI device link' op de PlayStation en een vergelijkbare optie op de decoder. Hierna heb je geen reboots meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luap82
Simplink stond uit. Mijn dochter heeft nu net een uurtje Netflix zitten kijken en nu stopt hij er toch ineens mee. Zonder ook maar een HDMI apparaat aangesloten te hebben. Firmware is ook up tot date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Hmm, vreemd. Dan heb je dat iig uitgesloten en ligt het waarschijnlijk toch aan de voeding of moederbord.

Laat maar weten wat de uitkomst gaat zijn van de garantieafwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luap82
Ja doe ik! Dank voor de reacties in ieder geval. Volgende week komt er een monteur kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luap82
Kleine update. Was toch het moederbord. De monteur keek even in het systeem en zag het direct. Is direct vervangen. Prima service zo via Coolblue.
Pagina: 1