[Dataherstel] Externe hardeschijf defect

Pagina: 1
Acties:

• Faloude
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-10 13:30
Externe hardeschijf wordt niet meer gedetecteerd en maakt gekke geluiden. Ik heb de poging toch gewaagd en hem geopend om te kijken of de actuator wel over de platters komt, dat doetie, maar hij trekt zich terug.

Zijn er dataherstel veteranen die meer inzicht kunnen geven?

[link verwijderd]

[ Voor 20% gewijzigd door Faloude op 27-07-2022 21:58 ]

• rewolff3
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20-05 21:55
Ik heb 20 jaar een datarecovery bedrijf gehad.

Open maken buiten de cleanroom: Zeer onverstandig. Er zijn op het internet verhalen te vinden van mensen die hiermee success hebben kunnen boeken, maar ik vermoed dat de 99% bij wie het niet gelukt is geen posting op het internet maken.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:18
En zo hebben we een nieuwe toevoeging aan de floppotron 3.0 :)
YouTube: The Floppotron 3.0 - Computer Hardware Orchestra

[ Voor 48% gewijzigd door GarBaGe op 26-07-2022 13:51 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10 22:01

D4NG3R

kiwi

:)

Het feit dat je de schijf open gemaakt hebt zorgt er al voor dat eventueel herstel lastiger/duurder geworden is.

Hoe veel waarde hang je aan de data? Want je mag bij herstel al snel aan een paar 100 euro denken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10 15:23
rewolff3 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:11:

Open maken buiten de cleanroom: Zeer onverstandig. Er zijn op het internet verhalen te vinden van mensen die hiermee success hebben kunnen boeken, maar ik vermoed dat de 99% bij wie het niet gelukt is geen posting op het internet maken.
Dit is gewoon een feit. Ik snap dat het heel aantrekkelijk is om te proberen, maar het gaat je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet zelf lukken.

• Piebas
  • Laatst online: 13-10 16:07
Mocht je het willen laten doen dan heb ik goede ervaring en het is en het is betaalbaar met https://www.drsbulgaria.com/nl/

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:45

Tazzios

..

• pennywiser
  • Laatst online: 31-10 15:23
Piebas schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:11:
Mocht je het willen laten doen dan heb ik goede ervaring en het is en het is betaalbaar met https://www.drsbulgaria.com/nl/
Maar komen ze dan niet achteraf met het is toch meer werk dan gedacht etc? De prijzen op de site gelden die altijd?

• Faloude

Dank voor je input. Ik ben er bewust van dat het onverstandig is, maar ik wilde deze keer niet zo gauw opgeven. Dataherstel van dit niveau begint vanaf € 250 en dat is het zeker niet waard. Lukt het niet, dan leer ik wat.

Helaas heb ik niks nieuws opgestoken van bovenstaande 5 reacties, maar moest wel lachen om die Floppatron

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Even heel cru; Maar data waar geen back-up* van is, is simpelweg geen belangrijke data.

Valt het in jouw situatie dus (schijnbaar) nog mee, inderdaad een leermomentje. :'(

*Dus gelijktijdig bestaand op minimaal 2 verschillende devices, bij voorkeur eentje op een andere locatie.

• Faloude
D4NG3R schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:00:
Even heel cru; Maar data waar geen back-up* van is, is simpelweg geen belangrijke data.
Het was geen belangrijke data, anders had ik hem in RAID10 + cloud + copy naar NAS ingesteld.

• Piebas
  • Laatst online: 13-10 16:07
pennywiser schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:38:
[...]

Maar komen ze dan niet achteraf met het is toch meer werk dan gedacht etc? De prijzen op de site gelden die altijd?
Nee, mijn ervaring is dat het kost wat er op de site staat.
Verder keurige service, ook in het Nederlands....

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Faloude schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:14:
[...]

Het was geen belangrijke data, anders had ik hem in RAID10 + cloud + copy naar NAS ingesteld.
Dan delen wij die mening. :Y

• Stanton
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online

De echte doodzonde is het ding opstarten in deze omstandigheden. De heads zweven over de platter, slechts gescheiden door een air-bearing en ontwerp gaat uit van een gesloten staat. Zelfs in een cleanroom zal een tech niet proberen de schijf te starten omdat dat het bearing probleem niet omzeilt.

Joep

• Stanton
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
pennywiser schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:38:
[...]

Maar dus sowieso: "Harddisk met een verbroken zegel 50 €", en dat is nog heel schappelijk moet ik zeggen. Maar als die heads lekker op surface hebben gestuiterd is het niet ondenkbaar dat het einde verhaal is.

Joep

Pagina: 1