Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EKorvemaker
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-12-2024
Mijn vraag

Van mijn vriendin een Fitbit Versa 2 gekregen. Zojuist account gemaakt en alles geinstalleerd. Nu zie ik echter dat alles op 0 staat (wat ook logisch is) behalve het vlammetje (kcal) die stond direct op 1439. Ik snap er niets van. Heb de fitbit nieuw uit de doos aan de lader gezet en alles geinstalleerd. Wie kan mij uitleggen hoe dit zit? In de app op mijn telefoon zie ik ook staan dat ik vorige week 2126 calorieen heb verbrand? bijzonder want ik heb de horloge pas sinds vandaag.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Fitbit Versa 2 - alles geupdate

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Heel internet afgespeurd maar kon hier niets over vinden

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-09 00:35
Ik begrijp de verbranding van vorige week niet zo goed, maar van de dag zelf is niet zo gek. Fitbit berekent aan de hand van je gewicht/lengte hoeveel kcal je verbrand als je absoluut niks doet, ofwel rustmetabolisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 21:38
Voor Garmin horloges wordt dit op de volgende manier berekend:

Rust calorieën: Ook bekend als uw rustmetabolisme, dit zijn de calorieën die u verbrandt wanneer uw lichaam in een zittende, rustige en wakkere staat is. Rust calorieën bestaan uit uw basale metabolisme en het minimale aantal calorieën om aan de fysiologische behoeften van uw lichaam te voldoen. Dit is gebaseerd op uw leeftijd, hoogte, gewicht en geslacht en een schatting van calorieën die nodig zijn voor de spijsvertering en mentaal alert te zijn.

Vermoedelijk zal het voor Fitbits ook ongeveer zo werken. Het wordt dus niet actief bijgehouden met een sensor of iets dergelijks, maar het wordt berekend aan de hand van een algoritme.

Uiteraard komen hier je "actieve calorieën" dan nog bij, als je bijvoorbeeld gaat sporten.

[ Voor 6% gewijzigd door Blauwschaap op 25-07-2022 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Een Fitbit meet je kcal niet, een Fitbit meet je hartslag en andere activiteit en doet een poging om te schatten hoeveel calorieën je hebt verbrand.

Dat is even nauwkeurig als 'een uur rennen is 1200 calorieën', en totaal niet nuttig, zeker omdat als je op calorieën wil letten je toch echt in de keuken moet beginnen.

Maar om het kort en simpel te houden; een smartwatch kan niet meten hoeveel energie je lichaam verbruikt, alleen obv de huidige wetenschappelijke informatie en flink nattevingerwerk een gok doen.