Gespoten latex niet mooi, zelf herstellen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 21:43
In het kort:
Stukadoor heeft de muren en plafond van mijn gekochte woning spiegelglad op opgeleverd op de begane grond. Zou ook latex spuiten maar had teveel klussen aangenomen en kwam afspraken niet na. Dus spuitwerk laten zitten.
Via via iemand gevonden die het ook kon doen op hele korte termijn. Nu is alles gespoten en spuiter zegt dat dit het beste is wat ie kan doen, maar ik ben niet tevreden. Ik reken dat mezelf aan omdat ik niet genoeg vooronderzoek heb gedaan en wat de één mooi genoeg vindt, vindt de ander niet mooi. Het is wat het is.

Er lijkt gespoten te zijn met te weinig verneveling en daardoor zit er nu een structuur op het plafond terwijl ik zelf veel strakker kan rollen. Er zit 1 laag op. Ik krijg het ook niet op de foto want de camera vindt het veel te wit. 8)7

Ik wil niet met de spuiter in discussie en denk erover om het zelf te herstellen. Maar dan moet ik het plafond schuren en hoe schuur je latex in vredesnaam? Ik denk met schuurgaas maar gaat dat niet meteen dicht zitten?

Mensen om me heen zeggen dat het mee valt en dat ik er straks niks meer van zie als het is ingericht maar ik ben een beetje te perfectionistisch denk ik. Beetje zonde van het strakke stucwerk.

Tips zijn welkom.

iRacing Profiel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wat voor latex?
Is de latex verdunt?
Is het airless gespoten?
Wat was de temperatuur?

Want hoe het er op is gegaan is handig om te weten.
Schuurmachine kan misschien, maar dan wel op lage toeren heeeeeel fijn en bouwstofzuiger afzuiging

[ Voor 26% gewijzigd door DJMaze op 25-07-2022 17:28 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Er is SPS Unitex 4040 Mat op gegaan, ik heb de gegevens die bij de webshop stonden vermeld voor het verdunnen en gebruik van de juiste nozzle doorgegeven aan de schilder.
Eerst is er SPS primer aangebracht.

Of er airless is gespoten weet ik niet, ik kon er door privé omstandigheden niet bij zijn.

Temperatuur was 22-25 graden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Dit is hoe het eruit ziet op veel plekken:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KtpiG5G.jpg?1

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 19:23
Wij hadden met histor muurverf dat het totaal niet goed opdroogde en ben toen alles gaan schuren met schuurmachine gewoon wat groffer schuurpapier. Hiernaar alles gedaan met betere muurverf. Ik snap dat als het stucwerk mooi strak was en dit nu het resultaat is dat je niet tevreden bent en geef je groot gelijk. Maar het is wel een flink klusje een plafond schuren vrees ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:57
@MartijnA3 Voor dit soort klussen hebben ze een Langnek schuurmachine uitgevonden.
Voor rond de 120 euro koop je zo'n ding en soms zijn ze bij de lidl te koop voor minder.
(nu uitverkocht zie ik: https://www.lidl.nl/p/par...dschuurmachine/p100331698 )

Je hebt ze ook in een handmatige versie (ronde schijf op een stok) maar bij veel plafond is dat wel even een werkje.

[ Voor 14% gewijzigd door chrisborst op 26-07-2022 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
chrisborst schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:33:
@MartijnA3 Voor dit soort klussen hebben ze een Langnek schuurmachine uitgevonden.
Voor rond de 120 euro koop je zo'n ding en soms zijn ze bij de lidl te koop voor minder.
(nu uitverkocht zie ik: https://www.lidl.nl/p/par...dschuurmachine/p100331698 )

Je hebt ze ook in een handmatige versie (rondschijf op een stok) maar bij veel plafond is dat wel even een werkje.
Heb ze ook gezien bij Boels, eens kijken wat verstandiger is. Huren of zelf kopen. Thanks.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:12
Iets wat ik me wel even afvraag. Als je gaat schuren heb je dan niet het risico dat je te "diep" schuurt en de mooie strakke ondergrond gaat beschadigen? Dan moet je dat weer gaan herstellen. En of je dat zelf zo straks gaat krijgen..... En als je het gaat herstellen, hoe ga je dat dan zelf doen? Spuiten of met een roller? Anders gezegd, weet je zeker dat het eindresultaat wat jij zelf hoopt te behalen zo veel beter en strakker is dat het al deze moeite waard is? En, als je aangeeft dat het niet goed gedaan is, is er dan niks dat de spuiter nog kan doen. Mooi en mooi zijn inderdaad 2 verschillende meningen. Maar is het resultaat van de spuiter het beste wat haalbaar is bij het spuiten van latex, of is dit het beste resultaat dat de spuiter zelf kan opleveren. Iets met mosterd na de maaltijd, maar dan had je een beter spuiter moeten vragen.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik heb zelf onze benedenverdieping gespoten met Sikkens twee jaar geleden, met binnentemperaturen van een graad of 30. Zit er snaarstrak op. Ik hoop dat je de beste man niet betaald hebt, want dit is echt totaal broddelwerk.

Schuren met een langnek is de enige mogelijkheid, wel voorzichtig aan. Je zult niet de eerste zijn die met golven en kuilen in het stucwerk zit nadat je klaar bent met schuren.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-05 10:43

Spacialz

Ovenvers

FirePuma142 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:47:
Ik heb zelf onze benedenverdieping gespoten met Sikkens twee jaar geleden, met binnentemperaturen van een graad of 30. Zit er snaarstrak op. Ik hoop dat je de beste man niet betaald hebt, want dit is echt totaal broddelwerk.

Schuren met een langnek is de enige mogelijkheid, wel voorzichtig aan. Je zult niet de eerste zijn die met golven en kuilen in het stucwerk zit nadat je klaar bent met schuren.
Vooral dit!
Ben zelf ervaringsdeskundige hierin, niet dat ik de boosdoener was maar dit wel heb mogen fixen..

Advies is wel om dan niet alleen de slechte stukken te doen maar in zijn geheel te schuren.
Verdunnen van je tex kan wel maar ik zou dan met hoge(re) temperaturen doen met speciale verdunner die het drogen vertraagd waardoor je minder snel banen krijgt met rollen.

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Sparkiee schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:42:
Iets met mosterd na de maaltijd, maar dan had je een beter spuiter moeten vragen.
Ja haha, dat weet ik zelf ook.
Ik reken dat mezelf aan omdat ik niet genoeg vooronderzoek heb gedaan en wat de één mooi genoeg vindt, vindt de ander niet mooi.
Dus op dit soort berichten zit ik niet te wachten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Spacialz schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:57:
[...]

Vooral dit!
Ben zelf ervaringsdeskundige hierin, niet dat ik de boosdoener was maar dit wel heb mogen fixen..

Advies is wel om dan niet alleen de slechte stukken te doen maar in zijn geheel te schuren.
Verdunnen van je tex kan wel maar ik zou dan met hoge(re) temperaturen doen met speciale verdunner die het drogen vertraagd waardoor je minder snel banen krijgt met rollen.
De langnek zit al in het winkelmandje van bol. Ik ga dan inderdaad alles schuren. Aangezien je ervaringsdeskundige bent, kan ik beter schuurgaas gebruiken of de "gewone" schuurschijven? Korrel 120 ok of te grof?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:19
MartijnA3 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:22:
[...]

De langnek zit al in het winkelmandje van bol. Ik ga dan inderdaad alles schuren. Aangezien je ervaringsdeskundige bent, kan ik beter schuurgaas gebruiken of de "gewone" schuurschijven? Korrel 120 ok of te grof?
Zelf weinig ervaring met schuurgaas, gebruik liever schuurschijven. Die haal je er sneller af als ze 'op' zijn.
120 is zeker niet te grof hoor. Zou eerder denken dat het te fijn is. Maar 100-120 zal wel het beste zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Voordeel van schuurgaas vind ik dat ze "uit te kloppen" zijn, heb daarmee ook het stucwerk glad gemaakt voordat dit erop gespetterd werd. Maar ik weet niet hoe dat reageert met latex.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-05 10:43

Spacialz

Ovenvers

MartijnA3 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:22:
[...]

Gaas loopt in mijn beleving al snel vol en is eigenlijk bedoeld om kleine(ere) oneffenheden te verwijderen na smeren vind ik.

Ik zou altijd gaan voor een fijne korrel, en ja deze zal dan sneller vollopen maar liever laag voor laag werken dan in één keer een verschil in je egale plafond :9

Begin met een zo fijn mogelijke korrel en maak een proefstukje met de hand i.c.m. kleine schuurmachine, het liefst eentje die kan instellen qua frequentie.

Zo voorkom je dat je teveel ervan af haalt en dus stukwerk verwijderd 8)7

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:51
Gezien hoe het eruit ziet zou ik met een zeer grote korrel beginnen om de hobbels eraf te schuren. 60-80 lijkt me geschikt. Als je het gladder wilt maken kun je daarna nog naschuren met een fijnere korrel (120-180 of zo), dat kost waarschijnlijk minder moeite dan in één keer met korrel 180 proberen de grote hobbels vlak te schuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-04 15:42
Schuren geeft veel stof, een goede stofzuiger met klop functie zal voor veel minder stof zorgen. Mijn ervaring met schuren met een goede stofzuiger was dat niet het hele huis onder het stof zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Spacialz schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:32:
[...]
Gaas loopt in mijn beleving al snel vol en is eigenlijk bedoeld om kleine(ere) oneffenheden te verwijderen na smeren vind ik.
Gaas kan toch niet sneller vollopen dan papier? Zeker bij een machine met stofafzuiging zou alles er dwars doorheen moeten gaan. Verder eens: liever te fijn beginnen dan te grof!

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axed92
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:21
Schuren met een langnek schuurmachine (fijn want je wilt je stuc niet beschadigen) en dan wil je het zelf spuiten of rollen? Als je strak wilt geen bouwmarkt verf, en bespaar niet op de roller.

Zelf heb ik gespoten met de Wagner HEA 250R en verf van Anker Stuy, supper strak en zeer tevreden ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chimsie78
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:02
Zorg dat de muurverf goed uitgedroogd is en dan schuren met 180korrel met een Wand- en plafondschuurmachine (ik heb goede ervaring met een Vonroc wandschuurmachine icm een bouwstofzuiger)

Je krijgt dit vervolgens weer strak.

Icm een bouwstofzuiger heb je nul aan stof, als je schuurt op het laagste toerental hoef je geen zorgen te maken dat je door de stuc laag gaat.

Ik schuur altijd na, zowel na het stucen als na de eerste latex laag (voordat de 2e laag erop gaat)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
MartijnA3 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:22:

[Afbeelding]
niet zoals het hoort te zijn na spuiten. dat is glad met een hele kleine spikkel erin (denk aan heel fijn schuurpapier) "wij" spuiten honderden m2 sps per jaar dus daar zal het ook niet aan liggen. lijkt eerder veel te dik gespoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
mcDavid schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:32:
Gezien hoe het eruit ziet zou ik met een zeer grote korrel beginnen om de hobbels eraf te schuren. 60-80 lijkt me geschikt. Als je het gladder wilt maken kun je daarna nog naschuren met een fijnere korrel (120-180 of zo), dat kost waarschijnlijk minder moeite dan in één keer met korrel 180 proberen de grote hobbels vlak te schuren.
ik zou toch met 180 beginnen en kijken hoe het gaat. met 60- 80 trek je heel erg makkelijk te diepe krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als je gaat schuren, zorg ook voor een goede bouwstofzuiger en wat goede stofmaskers!

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
twain4me schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:33:
lijkt eerder veel te dik gespoten.
Inderdaad, alsof het slecht vernevelt is door verkeerde instellingen, of stiekem toch een roller ipv gespoten (hij was immers niet thuis).

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toine1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-04 14:48
Heeft iemand ervaring met wat voor soort type schuurpapier je moet gebruiken? Ik heb nl zelf dit ook geprobeerd met een roterende schuurschijfmachine, doch korrel 100 en zelfs 80 waren binnen no time volgelopen met latex structuurverf. Deze zat er overigens 10jr op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Toine1 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:33:
Heeft iemand ervaring met wat voor soort type schuurpapier je moet gebruiken? Ik heb nl zelf dit ook geprobeerd met een roterende schuurschijfmachine, doch korrel 100 en zelfs 80 waren binnen no time volgelopen met latex structuurverf. Deze zat er overigens 10jr op.
Stofzuiger erop, minder hard drukken en wellicht ander papier.

Heb hier wat gips staan schuren met een rotex, die is er niet voor bedoeld maar dat ging okay. Zou om die reden ook niet heel snel een goedkope langnek kopen/huren.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chimsie78
Toine1 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:33:
Ik gebruik deze https://vonroc.com/wand-en-plafondschuurmachine-750w icm korrel 180 op de laagste stand en aangesloten op een bouwstofzuiger, werkt perfect.

Ik ben niet zo tevreden over de langnek, hier heb je niet de mogelijkheid om strak langs de muur te schuren en door de zuigkracht van de stofzuiger zuigt de schuurmachine zich vast tegen de muur/plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je moet sowieso met schuren de stofzuiger niet volle bak aanzetten, als de machine teveel het werkstuk opgetrokken wordt wordt je schuurbeeld veel minder.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik heb gisteren nog heel goed gekeken naar alle muren met een bouwlamp.

Ik heb ook met schuurgaas korrel 120 en 220 met de hand een stuk geschuurd maar dat is bijna niet te doen. Latex is best hard.
Omdat ik in tijdnood kom heb ik besloten het plafond en de lange wanden (1x8m en 1x5m) te laten voor wat ze zijn. Het plafond valt het minst op door de afstand en de lange wanden zijn het minst erg. Zoals iemand anders ook al zei, ik ben bang dat ik vooral het plafond niet mooier maak. De keuken en een aantal korte wanden ga ik wel schuren en dan zelf rollen.

Bedankt voor alle reacties.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
Chimsie78 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:35:
[...]

Ik gebruik deze https://vonroc.com/wand-en-plafondschuurmachine-750w icm korrel 180 op de laagste stand en aangesloten op een bouwstofzuiger, werkt perfect.
Besteld, thanks. Langnek is geannuleerd.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chimsie78
Benieuwd naar het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peer_76
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06:11
Chimsie78 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:35:
[...]

Ik ben niet zo tevreden over de langnek
Welke langnek heb jij? Met de Planex van Festool heb je namelijk wel de mogelijkheid om langs randen te schuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:46
Dan kun je beter de Parkside van Lidl kopen. Die ziet er exact hetzelfde uit. Ik denk dat het allemaal whitelabel geproduceerde chinese apparaten zijn. Net als die kleine mouse schuurmachines en multi tools. Ook die zijn allemaal precies hetzelfde van alle budgetmerken.

https://www.lidl.nl/p/par...dschuurmachine/p100302186

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
MartijnA3 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:22:

[Afbeelding]
Dat is een hele knappe prestatie met een airless. Dan is je muurverf niet goed, je filter en nozzle en druk.

Normaliter krijg je met spuiten een strak resultaat. Soms heb je pech dat je een verstopping hebt en er een dikke druppel komt. Die rol ik dan snel weg en spuit hem bij.

Airless spuiten vergt wel wat ervaring en dat had deze man niet. Als de saus een bepaalde schrob vastheid heeft dan word dit ook moeilijk om weg te schuren.

Schuren met langnek en abranet schuurgaas plus goede stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78
t14wo schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:10:
[...]

Dan kun je beter de Parkside van Lidl kopen. Die ziet er exact hetzelfde uit. Ik denk dat het allemaal whitelabel geproduceerde chinese apparaten zijn. Net als die kleine mouse schuurmachines en multi tools. Ook die zijn allemaal precies hetzelfde van alle budgetmerken.

https://www.lidl.nl/p/par...dschuurmachine/p100302186
Voordeel van de Vonroc, de niet telescopisches versie, is dat je met deze strak tegen de muur kan schuren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/faZmOmijrLrLfYozehw6IFErjxk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XXCssBkRTDNlLDqY6ilW6cyI.jpg?f=fotoalbum_large

https://vonroc.com/wand-en-plafondschuurmachine-750w-set

Er zijn vast nog andere alternatieven, ik heb bij aanschaf gekeken naar de aanschafprijs/hoe vaak gebruik je zo’n schuurmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Laatst online: 20:20

jdh009

FP ProMod
Chimsie78 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:02:
[...]
Er zijn vast nog andere alternatieven, ik heb bij aanschaf gekeken naar de aanschafprijs/hoe vaak gebruik je zo’n schuurmachine.
Wat is zo'n ding nog waard tweedehands? Het kan zijn dat het kopen van een (net wat beter) apparaat voordeliger is dan het huren ervan, mocht OP hem niet van plan zijn in de toekomst nog te gebruiken.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik heb de Vonroc gekocht met kortingscode voor €64 en een Kärcher WD2 bouwstofzuiger voor €61 euro.
Moest daarna alleen nog een Kärcher setje kopen om de slang op de schuurmachine te kunnen aansluiten.

Vandaag aan de slag geweest en het gaat erg goed. Geen beschadigingen van het stucwerk en de muur wordt erg glad.

Moet alleen af en toe de latex van het schuurpapier pulken, dat wordt warm en klontert vast.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s1KRo8z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5y0zMUMgb_TJ5owTo9nDbvv7Y1w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rV71imrVNI6hCTSJL1roDteG.jpg?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door MartijnA3 op 02-08-2022 22:41 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78
Krijg je het helemaal glad? Op de foto van de muur lijkt het niet volledig glad.

[ Voor 6% gewijzigd door Chimsie78 op 02-08-2022 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

wat een drama resultaat zeg :X
Ik heb met mijn Kärcher latexspuit nog een 100 keer beter resultaat.
De verf is ws veel te dik geweest en te hoge toevoer / veel te dik gespoten. (en/of te snel een tweede laag)

En sja, latex schuren doe je ook niet zo 1 2 3 (zoals je ziet)
Ik zou denk ik in dit geval een laagje stucpasta erover trekken, zodat het iig weer vlak is.

Goed spuitwerk op glad stucwerk is normaliter zo homogeen dat je niet kan zien hoe dicht je met je neus op de muur zit zeg maar. Dat er voor je ogen haast niks is om op te focussen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
Chimsie78 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 23:41:
Krijg je het helemaal glad? Op de foto van de muur lijkt het niet volledig glad.
het voelt super glad en dat is waar het mij om gaat. Er komt immers toch een nieuwe laag latex over. Het is wel een detailfoto natuurlijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
paQ schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 00:02:

Ik zou denk ik in dit geval een laagje stucpasta erover trekken, zodat het iig weer vlak is.
Dat heb ik nog nooit gedaan en met een week tot dat de keuken erin komt ga ik daar ook niet aan beginnen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

MartijnA3 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:38:
[...]

Dat heb ik nog nooit gedaan en met een week tot dat de keuken erin komt ga ik daar ook niet aan beginnen.
Enmertje 5 kg kost 12,50 bij hornbach.
Een mes 40cm een tientje. Het droogt op die geringe dikte met een uurtje of 6.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Schuurwerk is klaar en gisteravond opnieuw gesausd. Ziet er een stuk beter uit, maar met een bouwlamp erop zie je nog steeds de structuur van het spuitprutswerk. Perfect is het niet, maar ben wel tevreden.

Kwam erachter dat wanneer het bijna helemaal glad was geschuurd, dat de machine zich dan zo vast zette dat er hapjes stukwerk werden meegenomen. Je kon dat duidelijk voelen tijdens het schuren, dus daarom niet voor geheel glad gegaan.

iRacing Profiel

Pagina: 1