Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:04
Mijn vraag
Ik ben van plan om een luchtreiniger te halen redenen:
- Huisstofmijt
- woon aan een redelijk drukke weg
- fijn gevoel
- meten van de luchtkwaliteit in huis

Budget ongeveer max350

Relevante software en hardware die ik gebruik
woonkamer/keuken ivm deur die altijd openstaat 40m2
en slaapkamer maar die is niet zo groot

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://www.samsung.com/n.../cube-ax9500-ax47r9080ss/ (op amazon italie 350)

https://www.philips.nl/c-...00i-series-luchtzuiveraar

+ blijf een tweaker dus smart home integratie is een groot pluspunt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:38
Volgens de specs heeft de Philips een groter bereik aan ruimte die het kan filteren.

Verder, heb je al gekeken naar de filters wat die kosten en hoe vaak te vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:02
Xiaomi heeft er ook een aantal. Wellicht nog wat goedkoper dan die van Philips en Samsung. Die hebben tuya-achtige app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
swhnld schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 00:15:
Volgens de specs heeft de Philips een groter bereik aan ruimte die het kan filteren.

Verder, heb je al gekeken naar de filters wat die kosten en hoe vaak te vervangen?
Dat is een goede. Nog niet over nagedacht.
Ik zie nu:
Philips eens per 36 maand voor 65 euro
Samsung eens per 12 maand 50 euro

+ puntje voor de philips weer
jeroen3 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 06:46:
Xiaomi heeft er ook een aantal. Wellicht nog wat goedkoper dan die van Philips en Samsung. Die hebben tuya-achtige app.
Zal er eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47

paQ

Ik heb in de woonkamer al jaren een wat grotere xiaomi. Die doet het dikke prima. Wel elk half jaar filter van ca 39 euro.

Op kantoor heb ik nu een jaar of 3 een Airmega 400S. Was een pittig geprijsd ding, maar wel een enorm filter oppervlak. (nodig vanwege fijnstof en vluchtige dampen) Filters voor de 400 krijgen is echt een ramp en resulteert vrijwel altijd in importeren uit de VS. Een (hepa / actief kool combi) kost me ca 130 euro per jaar.

Echter, in Europa is het kleinere broertje, 300S beter verkrijgbaar, en ook diens filters.
https://www.amazon.de/-/n...7415251&widgetName=sp_atf
Het is wel echt een aanrader! Filters voor de 300 zijn ook (vanwege formaat) goedkoper, ca 80 euro per jaar, dus dan ontloopt het niet meer met alle andere luchtreinigers.

(300 is zonder wifi, 300S met)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• famrossel3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-03 21:11
Ruudox schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:12:
Mijn vraag
Ik ben van plan om een luchtreiniger te halen redenen:
- Huisstofmijt
- woon aan een redelijk drukke weg
- fijn gevoel
- meten van de luchtkwaliteit in huis

Budget ongeveer max350

Relevante software en hardware die ik gebruik
woonkamer/keuken ivm deur die altijd openstaat 40m2
en slaapkamer maar die is niet zo groot

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://www.samsung.com/n.../cube-ax9500-ax47r9080ss/ (op amazon italie 350)

https://www.philips.nl/c-...00i-series-luchtzuiveraar

+ blijf een tweaker dus smart home integratie is een groot pluspunt
Welke heb je uiteindelijk gekocht?

Naast de app wil ik ook (op basis van dynamische tarieven kwh) kunnen schakelen middels een “tijdklok”
Wat gebeurt er als de unit wordt uitgeschakeld en na een uur weer wordt aangeschakeld middels een schakelende wcd/ tijdklok? Wordt het programma hervat of doet i dan niks? Of vervalt hij in een standaard programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-04 16:40
Hier in huis staan twee Ikea Luchtzuiveraars: https://www.ikea.com/nl/n...treiniger-zwart-10488062/ Eentje staat bij mijn zoontje permanent op de laagste stand, de andere op mijn werkkamer die ik aanzet als de luchtkwaliteit te laag is wanneer ik aanwezig ben.

Voordelen:
- Goedkoop
- Filters goedkoop en goed verkrijgbaar
- Extra gas filter verkrijgbaar
- Op de laagste stand erg stil
- Ziet er netjes uit

Nadelen:
- Niet op afstand bedienbaar (heeft Ikea wel andere producten voor maar duurder)
- Niet automatisch i.c.m. fijnstofmeting (heeft Ikea wel andere producten voor maar duurder)

Ben er zelf erg tevreden over. Ik vind het vooral belangrijk dat de filters goed beschikbaar zijn en niet te duur zijn, daar heb ik bij de Ikea meer vertrouwen in dan bij andere producten.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-04 16:40
famrossel3 schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:37:
[...]
Naast de app wil ik ook (op basis van dynamische tarieven kwh) kunnen schakelen middels een “tijdklok”
Wat gebeurt er als de unit wordt uitgeschakeld en na een uur weer wordt aangeschakeld middels een schakelende wcd/ tijdklok? Wordt het programma hervat of doet i dan niks? Of vervalt hij in een standaard programma?
Waarom zou je dit willen? Op standje 1 verbruikt de Ikea FÖRNUFTIG minder dan 1 Watt, op standje twee tussen de 4 en 5 Watt, op standje 3 12 Watt (allemaal net gemeten). Het verbruik is echt verwaarloosbaar, een wasje draaien op basis van dynamische tarieven bespaar je voor 1 keer waarschijnlijk net zoveel als een luchtreiniger die een heel jaar draait (misschien overdreven, maar toch).

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-04 13:33
Let er in ieder geval op dat vrijwel altijd de geadverteerde CADR-waarde, oftewel de m3/u capaciteit, geldt voor het apparaat in de hoogste stand.

Voor een slaapkamer wil je dus een capaciteit die ruim boven de relevante inhoud zit omdat een lagere- of nachtstand anders eigenlijk zinloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
famrossel3 schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:37:
[...]

Welke heb je uiteindelijk gekocht?

het is uiteindelijk de Philips 3000i geworden.

en ja hier helpt het heel goed, (bijna)geen last meer van huisstofmijt.

het meet wel 24/7 de luchtkwaliteit

over een tijdklok heb ik nog niet niet naar gekeken. Het staat eigenlijk 24/7 aan. De luchtzuiveraar gaat automatisch harder/zachter.

Ik kan het wel via de app aan/uit zetten of van stand veranderen.

edit:
Via de app kan je een heel week/dag programma opzetten

[ Voor 3% gewijzigd door Ruudox op 11-12-2022 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dven1988
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 24-01-2023
Luchtreinigers zijn er in zoveel soorten, ik kwam air purifier informatie tegen op deze website met best wel een goede uitleg over welke je het best kunt halen hier stond een link

Maar maakt de prijs veel uit, je kunt ze al halen voor 50 euro maar je hebt ze ook van 3000 euro. Het lijkt me dat het niet alleen om de oppervlakte gaat maar ook om de filter, is HEPA het best voor thuis? Als je kijkt naar alle verschillende type luchtreinigers dan kom ik er niet meer uit

[ Voor 5% gewijzigd door teacher op 17-01-2023 00:36 ]

Pagina: 1