PC wil gewoon niet lekker

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hallo ik heb hier een net nieuwe pc staan die het nog helemaal niet lekker gedaan heeft... Xnap niet hoe dit komt. Alles doet het wel oke, behalve de CD-spelers. Er zit een Pioneer DVD-rom in en een Plexwriter 12/10/32A.
Verder Abit K7, Duron800, 40GB disk, 56k +kabelmodem, Realtec 100mb, Powercolor Geforce 2MX, SCSI, Soundblaster.

Ik snap er nix van, we hebben al naar de IRQ's gekeken enzo, maar alles wijst toch op de cd-apparaten.

Als je ze aanspreekt krijg je gewoon een blauw scherm. Soms loopt ie dan helemaal vast, soms bijna helemaal. Echt waardeloos.

Nu las ik in de search dat er al 2 mensen voor mij waren met een pioneer en plextor naast elkaar wat problemen gaf. Kent iemand dit blijkbaar bekende probleem?

En dan nog een kanttekening: De pc is gekocht bij harddata en daardoor kan de kast niet opgemaakt worden. We kunnen dus weinig veranderen helaas. (anders vervalt de garantie)

De plexwriter is nu primairy slave, (hd master) en de Pioneer is secundairy master..

Alvast bedankt!

• Bluezy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

Tja als je de kast niet kunt openen, dan zou ik er maar mee terug gaan het het laten fixen

I'm partial to your abracadabra

• Okasha
  • Niet online
geen beter advies? of andere mensen met ervaring met dit probleem?

zou erg helpen

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zondag 26 augustus 2001 20:40 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
geen beter advies?
je kan hem niet openmaken want dan vervalt je garantie :(
dus je hebt hem zo gekocht :?
dan moet die zaak dus ook zorgen dat alles het goed doet :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-04 21:21

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik weet niet of je de installatie van het OS (waarschijnlijk Win9x) zelf hebt gedaan of dat ze dat voor je gedaan hebben. Als het laatste het geval is, meteen terug, want dan kan je er nixx aan doen.

Heb je het zelf geinstalleerd, dan zou het misschien aan die installatie kunnen liggen. Ik denk ut niet, want meestal komen dez blauwe schermen gewoon van een conflict met master/slave | IDE aansluiting | mobo/cd-rom of iets dergelijks (volgens mij).

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

Mja... Heb je zelf de DVD/CD combo uitgezocht, of hebben hun dat voor jou gedaan.

Garantie vervallen na verbreken van een label. Ik weet niet of dat uberhaubt wel mag in nederland. Het gaat immers niet om een motorblok, maar een apparaat, wat is opgebouwd uit los-functionerende modules, allemaal uitwisselbaar.

Dus... Effe onderzoeken hoe dat zit, maar in mijn opinie is het harddata HUN probleem.

• Okasha
  • Niet online
we hebben het hele systeem zelf samengesteld, en de software was niet geinstalleerd, dat hebben we zelf gedaan.

Grietz!

Verwijderd

Ik heb een pioneer 106 dvd en plextor 8x4x32
de pioneer kan ik dma aanzetten en de plextor niet,zodra ik dat doe gaat er van alles mis.
Dus probeer dat is ,mischien helpt dat.

Verwijderd

PS, maak je hd primary master de plextor secundary master en de pioneer secundary slave.

• Okasha
  • Niet online
Tja, dat van die DMA hebben we geprobeerd, maar leverde helaas weinig op, toch bedankt. Dat master slave zouden we natuurlijk graag willen kunnen veranderen, maar dat staat de winkel ons dus (zoals boven beschreven niet toe)

Tevens merken we nu dat MP3's, Spellen en DVD schokken. Kleine tikjes, en niet dat bijvoorbeeld alleen de video kaart schokt, maar alles (ook geluid) Dit is bij NFS5 in alle resoluties, ook 640x480x16. Klopt niet d8 ik zo.

Tis gewoon flink balen.

Verwijderd

Volgens mij heb je geen andere keus dan terug naar de winkel .
Wanneer je je de kast niet open wil maken i.v.m. garantie dan zit er maar een ding op .
Als het probleem zich bijna iedere keer voordoet laat het ze dan zien in de winkel,daar moeten ze het snel kunnen oplossen als een van de CD drives kapot is .
Kwestie van ongev. 10 schoefjes en een nieuwe drive :)
Succ6 ermee.
Pagina: 1