Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danosh
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-02-2024
Hi,

Ik heb een vermoedelijk defect Asus X99 Deluxe moederbord met een i7-6850K. Ik weet echter niet wat er defect is; het moederbord of CPU.

Mijn vraag
Is er iemand die ofwel een moederbord met socket 2011-3 ofwel een CPU op hetzelfde socket om te testen in de omgeving Eindhoven. Ik ben denk ik het meest gebaat bij een ander moederbord, ik vermoed dat de CPU nog werkt. Ik heb inmiddels al een nieuwe Mobo/CPU, dus ik hoef het niet te repareren o.i.d.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een andere PSU en RAM gebruikt. Beide geven dezelfde resultaten.
Het ledscherm op het moederbord geeft foutcode 00. Moederbord en PSU gaan aan, geven code 00, uit. Aan, code 00, uit, etc, etc.
Foutcode 00 wordt door Asus 'niet gebruikt'.

[ Voor 0% gewijzigd door Danosh op 25-07-2022 14:06 . Reden: typo's ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:42

rdejongjr

Gnome

Kun je de backup bios proberen? Heb meerdere kakdure asus borgen gezien met bitrot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danosh
Ik heb vanavond geprobeerd om via de Asus Flashback een oudere BIOS te flashen, echter geeft ie nog steeds code 00 en geen verdere respons. Fans gaan wel een tel draaien en weer uit.
Zijn er nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Danosh schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:59:
Ik heb een vermoedelijk defect Asus X99 Deluxe moederbord met een i7-6850K. Ik weet echter niet wat er defect is; het moederbord of CPU.
Ok, maar heeft het ooit gewerkt in deze samenstelling? Heb je er iets aan veranderd en is het toen defect geraakt of heb je het nieuw samengesteld? Wat is de voorgeschiedenis?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een andere PSU en RAM gebruikt. Beide geven dezelfde resultaten.
Het ledscherm op het moederbord geeft foutcode 00. Moederbord en PSU gaan aan, geven code 00, uit. Aan, code 00, uit, etc, etc.
Foutcode 00 wordt door Asus 'niet gebruikt'.
Er zijn veel mogelijke oorzaken en oplossingen, kijk maar eens in de resultaten van deze Google search:

https://www.google.com/search?q=error+code+00+asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danosh
Hi mrmrmr,

Het heeft altijd gewerkt. Ik heb er de avond ervoor nog gewoon op gewerkt/gegamed. Toen ik de dag erna de pc weer wilde aanzetten was dit ineens het resultaat.
Ik vermoed dat er misschien een stroompiek o.i.d. is geweest en dat dit 'm om zeep geholpen heeft. Zeker weten doe ik het totaal niet dus vandaar dat ik toch opzoek ben naar mogelijke oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danosh
Vandaar ook de vraag of iemand toevallig zo'n socket heeft dat ik de CPU eventueel kan (laten) testen.
Pagina: 1