Wifi laptop inschakelen probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenwijkerland
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Mijn vraag:

Mijn laptop heeft wifi.
Alleen staat deze standaard altijd uit na opnieuw opstarten van de laptop.
Krijg het alleen ingeschakeld via de wifi probleemoplosser te starten.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

W10 nl laatste up to date versie.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Via "netwerken" inschakelen.
Hier staat "handmatig" en verder geen andere keuze hierin.
Lijkt net of er een handmatige schakelaar moet zijn... Maar die is er niet.
Toetsenbord combinatie met FN gebeurd er ook niets. (Alleen als het dan werkt dan kan ik schakelen)

Is er een mogelijkheid in het register dat ik dat continu op "aan" kan laten staan??

Groeten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Je post hier een vraag in Overige Hardware, maar rept met geen woord over welk hardware je exact hebt. Ook qua software noem je geen exacte versie Windows 10, laat staan de versie drivers (stuurprogramma's) van je netwerkadapter.

Met zo weinig info kunnen we je met beste wil in de wereld niet helpen. Misschien is er stiekem toch een handmatige schakelaar. Misschien zijn drivers niet (goed) geinstalleerd, of heeft Windows algemene voor je netwerkchip geinstalleerd in plaats van specifieke voor jouw type laptop. Of heb je een programma geinstalleerd dat controle van je netwerk overneemt. Of... of...

Daarom sluit ik dit topic.

Ik zou je willen wijzen op:
Een goede topicstart: De Quickstart

Voor vragen over Windows registry ben je overigens beter af in Windows clients
Voor vragen over netwerken en netwerkadapters kun je beter kijken in Netwerken

Maar waar dan ook op GoT je een vraag stelt, als we niet weten over welke hard- en software het gaat kunnen wij je niet helpen. En als je dat niet scherp hebt, kun je zelf ook niet effectief zoeken naar een antwoord. Dus ga op zoek naar exact welke laptop je hebt en welke netwerkadapter daar in zit. Ga dan met die typenummers zoeken of iemand anders tegen dit probleem aangelopen is en misschien een antwoord weet. Pas als dat niet lukt, of als wat voor een ander werkt niet voor jou werkt, is het tijd voor een topic hier.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.