Afschot zandcement verminderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorrecheck
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-05 19:30
Dag allen,

Problematische situatie: bij ons in de nieuwbouwwoning is in de douche met zandcement een afschot naar de drain gezet. Hierop zou deze week door een derde een gietvloer worden aangebracht. Het afschot is echter te steil om deze aan te brengen, vooral daar waar de drain dichter bij de muur zit. (Ca. 10cm).

Over wiens schuld het is zullen we het maar niet hebben. Wel ben ik op zoek naar een praktische oplossing om het afschot daar te verminderen. Is dit goed te doen met bijvoorbeeld een haakse slijper en betonslijpschijf. Tips zijn welkom!

Beste antwoord (via knorrecheck op 26-07-2022 10:03)

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 21:40
Waarom ga je niet terug naar de bouwer? Die heeft het verkeerd gedaan....die moet het fixen.

Nu zelf gaan zagen etc. zorgt er alleen maar voor dat als het fout gaat je het zelf moet gaan fixen. De bouwer zal dat niet langer doen dan.

Wat zegt de gietvloer-meneer wat je het beste kunt doen?

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Waarom ga je niet terug naar de bouwer? Die heeft het verkeerd gedaan....die moet het fixen.

Nu zelf gaan zagen etc. zorgt er alleen maar voor dat als het fout gaat je het zelf moet gaan fixen. De bouwer zal dat niet langer doen dan.

Wat zegt de gietvloer-meneer wat je het beste kunt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:11
Zoals @Panzer_V al zegt zou ik opletten met het zelf oplossen. Ten eerste verlies je daarmee elke mogelijk om dit bij de bouwer te leggen. Daarnaast heb je ook nog het nadeel dat mocht er iets mis gaan/lekken, de bouwer zal zeggen dat je er zelf aan hebt gezeten en ook dan de claim afwijzen. Ik zou er dus goed mee opletten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 12:58
Een gietvloer met afschot zal altijd problemen geven volgens mij. Dat spul is waterdun. Waarom moet deze gietvloer er precies bovenop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:19

pietje63

RTFM

Ik zou de gietvloerleverancier om advies vragen. Wat is wel gebruikelijk?

daarnaast klinkt teveel afschot eerder als "bijstorten" dan "verder wegslijpen"

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

Afgezien daarvan ga je dat met een haakse slijper volgens mij nooit zo egaal krijgen dat je de happen etc niet meer ziet na dat de gietvloer er op ligt.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
pennywiser schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:07:
Een gietvloer met afschot zal altijd problemen geven volgens mij. Dat spul is waterdun. Waarom moet deze gietvloer er precies bovenop?
Omdat ze dat mooi vinden ;) als het afschot rond de 1 cm per m1 is loopt het er niet vanaf. probleem is dat men achter en naast de drain vaak dat zelfde afschot heeft over 10cm en daar loopt de gietvloer dus wel vanaf, (wat vooral in de kleur zichtbaar is)

Ik denk niet dat ik in de weer zou gaan met een slijptol met komschijf (lastig verhaal om de hoekjes te doen), maar een stukje weg zou hakken en opnieuw zand cement zou plaatsen. of met uitvalk mortel e.a. zou fixen (uiteraard is het geheel afhankelijk van de situatie of dat mogelijk is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 12:58
twain4me schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:28:
[...]

Omdat ze dat mooi vinden ;) als het afschot rond de 1 cm per m1 is loopt het er niet vanaf. probleem is dat men achter en naast de drain vaak dat zelfde afschot heeft over 10cm en daar loopt de gietvloer dus wel vanaf, (wat vooral in de kleur zichtbaar is)

Ik denk niet dat ik in de weer zou gaan met een slijptol met komschijf (lastig verhaal om de hoekjes te doen), maar een stukje weg zou hakken en opnieuw zand cement zou plaatsen. of met uitvalk mortel e.a. zou fixen (uiteraard is het geheel afhankelijk van de situatie of dat mogelijk is.)
Volgens mij maak je een gietvloer altijd met waterpas resultaat, ik kan het mishebben. Afschot loopt het gewoon weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
pennywiser schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:33:
[...]

Volgens mij maak je een gietvloer altijd met waterpas resultaat, ik kan het mishebben. Afschot loopt het gewoon weg.
Nee hoeft niet, je kan ook afschot aanbrengen, maar zoals ik dat al zei, daar zitten wel eisen aan.
In de projecten waar ik het heb toegepast heeft de gietvloerenboer ook het afschot aangebracht. ik ben veder geen vloerenboer maar dit zegt een leverancier erover.

https://atixvloersystemen...gietvloer-in-de-badkamer/
Hoeveel afschot moet er in de inloopdouche zitten?

Houd ongeveer aan dat de ondervloer per strekkende meter 1,5 cm afschot heeft. Loopt de vloer te steil af kan er een probleem ontstaan met de dekking van de gietvloer en zit er bijna geen afschot in, blijft er water staan. Meer informatie leest u verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 21:25
Als de bouwer het niet wil of kan oplossen:

Zandcement heb je in een mum van tijd weggeslepen met een diamant komschijf. Hoekjes kan je doen met een multitool met geschikt hulpstuk. Het gaat toch niet om heel veel meters?
Het is wel teringwerk want het geeft een hoop stof en herrie.

Andere oplossing is om de hele dekvloer er uit te hakken en opnieuw te beginnen.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Kan het niet opgevuld worden met de onderlaag van de gietvloer? Dan zit alles bij dezelfde partij.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorrecheck
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-05 19:30
Voor nu inderdaad terug gegaan naar de bouwer, die kan gelukkig vandaag al komen om het te fixen. Voelde wellicht ook nattigheid omdat hij wist dat het voor een gietvloer was en het toch wat slordig heeft heeft aangebracht. Als het hier mee is opgelost knijp ik in m'n handjes. Dank voor de input allen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
knorrecheck schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:05:
Voor nu inderdaad terug gegaan naar de bouwer, die kan gelukkig vandaag al komen om het te fixen. Voelde wellicht ook nattigheid omdat hij wist dat het voor een gietvloer was en het toch wat slordig heeft heeft aangebracht. Als het hier mee is opgelost knijp ik in m'n handjes. Dank voor de input allen!
Top gedaan.

Leuke woordspeling. Hij voelde nattigheid inzake de douchevloer :+

Pagina: 1