Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-05 14:25
Ik heb 2 tablets (Samsung A7 lite) nieuw, beide via eigen account in Google Family geactiveerd. Vervolgens kan ik op de ene tablet prima betaalde apps downloaden (via beide opties lukt het, nl via bericht versturen of direct via eigen account wachtwoord). Op de andere tablet krijg ik telkens declined in beeld. Nu heeft het ene kind een app met ads en de andere niet....het gaat om de app MX Player Pro....

Ik heb mijn CC al uit mijn eigen account verwijderd en opnieuw ingevoerd, telkens declined op de tablet van mijn kind. Ik kan ook niet vanuit mijn eigen Play account/omgeving de tablet selecteren, wat wel handig zou zijn omdat ik dan gewoon remote de boel kan instellen op beide tablets.

Aardig moeilijk via Google oid te achterhalen waar het precies mis gaat. De enige oplossing die ik tegenkom ik om te checken of het adres in mijn CC en het adres in mijn hoofdaccount van Google overeenkomt, dit is het geval dus dat zou het niet moeten zijn (het lukte verder ook prima op de 1e tablet)....

Ik heb verder mijn CC verwijderd en toegevoegd. Geen oplossing.
Ik heb mijn Google Play cache en data op mijn telefoon en op beide tablets gedelete. Geen oplossing.

Voor zover ik kan zien zijn alle instellingen mbt de Family Link hetzelfde......iemand tips?

EDIT: ik heb bij het account van de tablet waar het misgaat de instelling veranderd naar alles toestaan bij de third party apps (ook betaald). Nu ziet het bestelproces er anders uit. Ik moet nu het wachtwoord van het account van het kind invoeren....en ook dan weer verschijnt er een transaction declined....

[ Voor 10% gewijzigd door GustavSan op 25-07-2022 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Wat precies? Dit lijkt de algemene pagina mbt Family Link. Zo'n beetje alle dingen had ik al geprobeerd, maar mochten allemaal niet baten.

Ik lees net ergens dat je een app maar 1x hoeft te betalen bij Google Pay en dat alle family members het dan moeten kunnen gebruiken? Klopt dit en zo ja hoe kan het dan dat ik bij het selecteren in de tablet waar het niet werkt ik gewoon de prijs etc zie staan (klik ik op kopen dan dus declined)...

EDIT: ok. Dit had ik niet verwacht. Ik probeer een willekeurige andere app via de tablet te kopen en dit lukt wel. In mijn Google Pay staat een hele lijst met DECLINED bij MX Player Pro....ik kan dus blijkbaar MX Player Pro niet nog eens kopen....?

[ Voor 16% gewijzigd door GustavSan op 26-07-2022 13:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:12
GustavSan schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:33:
[...]

Wat precies? Dit lijkt de algemene pagina mbt Family Link. Zo'n beetje alle dingen had ik al geprobeerd, maar mochten allemaal niet baten.

Ik lees net ergens dat je een app maar 1x hoeft te betalen bij Google Pay en dat alle family members het dan moeten kunnen gebruiken? Klopt dit en zo ja hoe kan het dan dat ik bij het selecteren in de tablet waar het niet werkt ik gewoon de prijs etc zie staan (klik ik op kopen dan dus declined)...
Je moet niet kopen op andere apparaat, maar betaling herstellen.

Vraag is of je je family link goed ingesteld hebt volgens alle regeltjes, vandaar naar de link verwezen.
Probeer ook Google support te mailen, mogelijk dat die je kunnen uitleggen waar het fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
swhnld schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:49:
[...]

Je moet niet kopen op andere apparaat, maar betaling herstellen.

Vraag is of je je family link goed ingesteld hebt volgens alle regeltjes, vandaar naar de link verwezen.
Probeer ook Google support te mailen, mogelijk dat die je kunnen uitleggen waar het fout gaat?
Hmm. Interessant. Ik ging op de 2e tablet simpelweg naar de Play Store en selecteerde daar ook weer MX Player Pro....en dan staat er niks mbt Family Link, maar gewoon weer de full price en de optie om te kopen.....waar het dan mis gaat.

Ik ga contact opnemen met Google. Ik heb namelijk een andere app op beide tablets geinstalleerd en 2x betaald. Hier lukte het dus wel, maar ik vraag mij idd af of dit de gang van zaken is, want lees dat je via Family Link maar 1x hoeft te betalen...