Wifi schakelaar (WIZ)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nate111
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-03-2024
Wegens gezinsuitbreiding ga ik van onze zeer ruime gang boven een extra slaapkamer maken. In de nieuwe ruimte is al een lamp aanwezig, maar de schakelaar zit buiten de ruimte, waardoor we hiervoor een oplossing moeten zoeken.

Daarbij ben ik nu gaan kijken naar slimme lampen om dat mogelijks op te lossen aangezien ik wil vermijden om extra bedrading te moeten voorzien aangezien dit weer wat extra moeite kost of problemen zal veroorzaken om in de bestaande (reeds recent behangen) muren te gaan slijpen om de bedrading te vinden om aan te kunnen koppelen.

Daarbij heb ik nu een eerste test gedaan en een Philip WIz Smart LED Lamp en dat werkt eigenlijk wel goed via de Wiz app om te bedienen, maar enkel bedienen via de gsm lijkt me niet logisch aangezien je die toch ook niet altijd op zak hebt of die gsm wel eens leeg is enz. Daarom zou ik nu eigenlijk gewoon graag een draadloze (wifi) schakelaar hebben om dus draadloos te kunnen bevestigen aan de muur die eigenlijk zoals een gewone schakelaar werkt voor die lamp. Maar op het eerste zicht vind ik dat niet terug.

De enige optie die ik nu vind is een WizMote en die dan bevestigen aan de muur als een soort schakelaar, maar eigenlijk is dat dan niet echt een schakelaar en ook al meer dan nodig, want dimfunctie of afstandsbediening is voor ons niet echt nodig. Of zijn er andere, simpelere oplossingen waar ik overkijk?

Een andere oplossing is mogelijks ook een set Hue, maar op zich vind ik dat wat een verloren kost aangezien ik de functionaliteit van de Wiz lamp en de app wel vind volstaan en de Hue lampen zijn dan ook al duurder en voor een schakelaar te plaatsen heb je dan direct ook die bridge nodig als ik het goed voorheb.

Enige tips, laat maar weten!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiel_78
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-05 10:37
Beetjr laat mischien, naar als je zoiets gewoon simpel wil dan neem je een klik aan klik uit muurschakelaar en lampfitting.