Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engineer88
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:00
Ik zit een beetje met het volgende in mijn maag:
In september 2021 heb ik een gesprek bij een bedrijf gehad over een zeer specifieke functie die zij wilden creëren en waar mijn profiel erg goed bij aansloot. Dit ging via een recruiter/detacheerder. Iets daarna werd medegedeeld dat de functie voor dat jaar in ieder geval niet door zou kunnen gaan. Prima. Begin januari werd ik via LinkedIn benaderd door mijn gesprekspartner van toen of ik nog eens op gesprek wilde komen. Gesprek gehad midden januari. Bij het afscheid vertelde hij dat hij voor het einde van de maand iets zou laten horen. Midden februari had ik nog steeds niets gehoord en toen toch maar eens via de app gevraagd hoe het er mee stond. De reactie was dat het allemaal langs de directie moest, hoe het ingeschaald zou worden etc. Begreep ik. Daarop eind maart korte terugkoppeling dat hij de week daarop met nieuws zou komen. Niet gekomen. Zelf midden mei nog maar eens gevraagd en als antwoord dat ze hard aan een invulling en aanbod werken. Dat was het laatste contact.

Persoonlijk vind ik dit geen nette gang van zaken, maar het is mij ook duidelijk dat het creeren van deze specifieke functie aardig wat voeten in de aarde heeft. Normaal zou mij dit eigenlijk ook niet zoveel interesseren, ware het niet dat deze functie mij echt geweldig lijkt. Het past helemaal in mijn straatje.

Wat wil ik nu vragen? Misschien niet echt iets, behalve misschien jullie mening. Persoonlijk heb ik zoiets van ik zie wel hoe het loopt. Ik zit eigenlijk nog prima op mijn plek in mijn huidige baan, maar sta zeker ook open voor iets nieuws. In die zin zou ik graag meer duidelijkheid hebben: gaat het aanbod er nog komen (en wanneer) of is dit (voorlopig) klaar. Dan zou ik namelijk ook met een ander oog naar andere aanbiedingen kijken of mijn huidige baan misschien ander kunnen gaan invullen.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannuhkoek
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-07-2024
Persoonlijk zou ik nog een keer een update vragen als het echt je droomfunctie is, en daarbij ook aangeven dat je de gang van zaken niet als prettig ervaart. Mocht er dan weer een toezegging gedaan worden dat je binnen X tijd wat hoort, zou ik na X+0.00001 nogmaals een update vragen. Als er dan nog geen duidelijkheid is zou ik het erbij laten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmeaho
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 03-05 20:27
Persoonlijk zou ik dit aanbod (als het er nog daadwerkelijk komt) laten gaan. Als ze je echt graag willen hebben dan zou het contact wel netter verlopen, zoals je zelf al aangeeft is dit niet een hele nette gang van zaken. Blijkbaar is er nog maar matig overeenstemming dat deze/jouw functie er moet komen, en dat ga je vast ook terug zien op het moment dat je daar eenmaal werkt.

Mocht je er toch voor willen gaan omdat je de functie echt wil hebben dan zou ik een ultimatum stellen. Geef ze bijvoorbeeld een maand en geef dit ook aan bij je gesprekspartner. Als je heb op dat moment geen zekerheden hebt dan zou ik het lekker laten varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engineer88
Nog een keer een update vragen voel ik ook wel wat voor, want het is inderdaad wel een droomfunctie voor mij. In ieder geval zoals het toen omschreven werd.

Ik ga zelf na deze week op vakantie en het is ook de vakantieperiode. Is het zinvol dat bericht deze week de deur uit te doen, of beter bijvoorbeeld eind augustus?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

Haha ik had het in januari al opgegeven, wat een jojo's. Je bent nu bijna een jaar verder en heel die functie bestaat nog niet. Wat zegt dat over nut en noodzaak?

Ik zou het stilletjes afschrijven en er niet meer op terugkomen bij ze. Als ze je inderdaad willen hebben, laat hen dan maar bellen.

Dat is ook beter voor je positie als het over geld gaat. Ze laten je een jaar hangen, en als jij er constant op terugkomt weten ze dat ze je ook wel voor een habbekrats kunnen vragen: je wil immers zo graag.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 1777010 op 25-07-2022 11:16 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-05 16:28
Dit is niet je droomfunctie. Op papier misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:13
Baat 't niet dan schaad 't niet. Echter aangezien er geen haast achter zit, zal de invulling en dus de functie waarschijnlijk minder belangrijk zijn voor 't bedrijf. Grote kans dat je er nooit meer wat van hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engineer88
Wat de meesten van jullie zeggen was ook na al die tijd wel mijn gevoel. Ik ga er nog een bericht aan wagen met de vraag voor duidelijkheid. Nee is ook een antwoord natuurlijk. Dat liever dan dat het zo blijft zweven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Maar is het dan een recruiter of is het detachering. Bij detachering treed je in dienst bij de detacheerder. Weet je hoe dat zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:41

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

het komt over dat wat voor jou een 'droomfunctie' is, voor het bedrijf eerder geen enkele prioriteit heeft.

Ik zou afraden te gaan 'bedelen' bij dat bedrijf je aan te nemen, uit hun communicatie blijkt al dat ze weinig interesse hebben in die positie.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:01
euh, ja. als ze het nu nog niet voor elkaar hebben dan komt het er gewoon niet want totaal nul prioriteit. geen tijd meer aan verspillen en lekker verder zoeken naar een droomfunctie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
nu je de droomfunctie weet, zijn er bij andere werkgevers niet dergelijke functies te vinden?
Dan kan ja alsnog contact opnemen en ze melden, "ja jongens ik kan nu ergens aan de slag in gelijkende functie, als jullie me nog willen dan moet er vaart achter en minimaal x salaris komen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13:50
Eens met bovenstaande. Zal mij niets verbazen, als je zegt dat je de gang van zaken niet prettig vindt, dat ze dan zeggen: Dan kappen we het af omdat je zo opdringerig bent (schuld bij jou leggen).

Wat je kan zeggen: Bedankt voor de gesprekken, ik heb nog steeds een positief gevoel over dus maar ik ga ervanuit dat er geen functie/aanbod is vanwege de lange doorlooptijd. Ik beschouw deze casus voor gesloten. Mocht er een concreet voorstel komen (ze kennen je ten slotte), dan kan je mij altijd benaderen.

Wat je vaak ziet in het (zaken) leven, dat er altijd open eindjes zijn maar in een eerdere functie heb ik geleerd (casus gerelateerd werken). Altijd een start en eind datum eraan geven, als ze vaag blijven, zelf iets benoemen, bijvoorbeeld 1 maand. Dan kan je altijd nog een keer verlengen maar dan zit er ten minste een einde aan. Dan merk je gelijk hoe groot de prioriteit is: Als het dezelfde dag/week nog moet, veel prioriteit en als ze zeggen het komt wel een keer betekend eigenlijk, ik heb geen aanbod/interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:25

CyBeRSPiN

sinds 2001

Is dit een groot bedrijf? Weet uit ervaring dat bij grote bedrijven er vaak verschillende teams bezig zijn met recruitment. Diegene die je wil hebben is dan niet altijd diegene van HR die die sollicitaties regelt.
Kan dus alsnog goedkomen, maar het is zeker een signaal. Als je je hier niet lekker bij voelt vooral verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:59
Tot twee keer toe een belofte om terug te koppelen niet nagekomen, laatste contact ook alweer twee maanden terug, geen nieuwe afspraken voor contact gemaakt... "they're just not that into you".

Ik zou nog laten weten dat je er, gezien hun gebrek aan voortgang en vooral communicatie, niet meer vanuit gaat dat er nog wat van komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Recruiter blokkeren of de rest van je leven negeren. 1x een afspraak vergeten na te komen kun je met een excuus wel vergeven, maar als zo'n recruiter structureel niet terugbelt op afgesproken momenten dan gaat hij bij mij op de zwarte lijst. Ik heb hoe dan ook geen zin in "mogelijk toekomstige opportunities". De markt is snel op het moment. Heb je niks concreets? Dan verspil je mijn tijd. En dan reageer ik niet eens meer.

Als ze hier al sinds september 2021 over aan het dimdammen zijn, dan is er niets, komt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engineer88
Anoniem: 39993 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:14:
Recruiter blokkeren of de rest van je leven negeren.
Het gaat hier niet om de recruiter, maar direct om het bedrijf. Het bedrijf heeft mij, ten tijde van het tweede gesprek, zelf benaderd en de recruiter eruit gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:18
misschien dat het bedrijf allerlei corona toestand te verwerken heeft gehad en een nieuwe functie creeren niet hoog op het lijstje stond of iig werd ingehaald door andere zaken die toen belangrijker waren.
Ik zou er nog 1 belletje, geen bericht, aan wagen en dan ook duidelijk maken dat je de gang van zaken wat moeizaam vin dnu.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Het is wel gebruikelijk dat een recruiter tot aan de handtekening zaken voor je regelt en uitzoekt. Dus toch recruiter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb dit soort zaken in mijn loopbaan meer dan eens meegemaakt. Er is een voorgenomen project, daar hoort een nieuwe functie bij, en iemand vindt mij ideaal voor de functie en neemt alvast contact op om mijn interesse te polsen.
Dan wacht je een tijd en je hoort niks meer. Achteraf blijkt het project gewoon niet door te gaan, nadat management er meerdere plasjes over heeft gedaan, en anders verandert het project of de functie op zo'n manier dat ik niet meer de juiste persoon voor het project ben.

Ik zou het vergeten en er zelf niet meer op terug komen. Zelfs als ze die functie alsnog creëren bestaat de kans dat er na een jaar vergaderen een hele andere invulling aan wordt gegeven dan vorig jaar de bedoeling was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engineer88
pennywiser schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:29:
Het is wel gebruikelijk dat een recruiter tot aan de handtekening zaken voor je regelt en uitzoekt. Dus toch recruiter.
Met die recruiter heb ik geen contact meer gehad na het eerste gesprek, dus die is er echt uit.
downtime schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:43:
Ik heb dit soort zaken in mijn loopbaan meer dan eens meegemaakt. Er is een voorgenomen project, daar hoort een nieuwe functie bij, en iemand vindt mij ideaal voor de functie en neemt alvast contact op om mijn interesse te polsen.
Dan wacht je een tijd en je hoort niks meer. Achteraf blijkt het project gewoon niet door te gaan, nadat management er meerdere plasjes over heeft gedaan, en anders verandert het project of de functie op zo'n manier dat ik niet meer de juiste persoon voor het project ben.

Ik zou het vergeten en er zelf niet meer op terug komen. Zelfs als ze die functie alsnog creëren bestaat de kans dat er na een jaar vergaderen een hele andere invulling aan wordt gegeven dan vorig jaar de bedoeling was.
Ja, dat idee krijg ik nu ook. Ik neig er nu toch ook naar het maar gewoon te laten. Komen ze er nog een keer mee, dan kijken we dan wel. Voor nu laat ik het zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Het klinkt écht als een droombaan. Eentje die alleen in je dromen bestaat en niet in het echt.

Ik zou lekker verdergaan en elders solliciteren. Dit klinkt echt alsof het niet gaat gebeuren.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 543328

Verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 543328 op 01-11-2023 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

engineer88 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:25:
[...]

Het gaat hier niet om de recruiter, maar direct om het bedrijf. Het bedrijf heeft mij, ten tijde van het tweede gesprek, zelf benaderd en de recruiter eruit gelaten.
Zou het dan niet een contractissue met de recruiter zijn? In overeenkomsten met (ingehuurde) recruiters / werving en selectie etc. staat vaak dat kandidaten die binnen x tijd na de introductie alsnog in dienst komen, nog betaald moeten worden. Soms is dit 6 maanden, maar soms ook een jaar.

Wellicht is het bedrijf krenterig en willen ze dus de recruiter niet betalen.

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:57

FreakNL

Well do ya punk?

CyBeRSPiN schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:04:
Is dit een groot bedrijf? Weet uit ervaring dat bij grote bedrijven er vaak verschillende teams bezig zijn met recruitment. Diegene die je wil hebben is dan niet altijd diegene van HR die die sollicitaties regelt.
Kan dus alsnog goedkomen, maar het is zeker een signaal. Als je je hier niet lekker bij voelt vooral verder kijken.
Ook in een groot bedrijf hoeft het allemaal niet zo lang te duren hoor.

Wij hebben iemand teruggehaald (die was inmiddels 3 jaar weg) omdat we via-via hoorden dat hij het niet meer naar zijn zin had.. Bij ons kon hij zo aan de slag en toen hij wegging was het ook echt wel een verlies. Was binnen 2 maanden geregeld en dat had voor het overgrote deel te maken met zijn opzegtermijn.
Pagina: 1