Mijn zoon gaat na de vakantie starten met de middelbareschool. We kunnen voor een redelijk bedrag een chromebook via The Rental Company aanvragen. Dat klinkt erg handig want je krijgt een vervangend exemplaar bij schade en defecten (zit wel een eigen risico aan). Ik zou dit zeker wel doen, ware het niet dat die 2 types die je kunt bestellen een 11,6 scherm hebben. Aangezien veel digitaal via de chromebook gaat vind ik dit scherm te klein (en ook de resolutie te laag) om een hele dag op te werken. Het moet dus een 14" chrombook worden.
Wat ga je met je laptop doen?
Een chrombook is verplicht, optioneel via The Rental Company maar mag ook zelf aangeschaft worden.
Wat is je budget?
Max. 400euro, maar dichter tegen de 300 is meegenomen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur voor een merk. Bij voorkeur wel via een bekende (web)winkel.
De Chromebooks die via TRC besteld kunnen worden zijn:
Dell - Chromebook 3110 2-in-1 - 11,6" HD touch - Intel® Celeron N4500 - 4GB/32GBeMMC – US-INTL QWERTY
Lenovo - Chromebook 500e 2-in-1 (3e Gen) - 11,6" HD touch - Intel® Celeron N5100 - 8GB/64GBeMMC - US-INTL QWERTY
Nu heb ik zelf al even rond gekeken en filters ingesteld via de pricewatch. Hierbij heb ik gekozen voor 8GB werkgeheugen en een touchscreen (dat werkt prijs verhogend maar dat hebben die van TRC ook en is ook handig, zekers als je ook android apps wit gebruiken heb ik begrepen).
Nu zat ik zelf te denken aan een Acer met:
Intel Celeron N4120, 14" touch scherm, Intel Celeron N4120, 8GB/64GBeMMC (voor nu 319euro)
De vraag is of die CPU die iets langzamer is geen probleem is. De chromebook heeft namelijk wel voldoende werkgeheugen en wordt iig ondersteund t/m 2027 volgens het overzicht.
Of zou ik iets meer moeten betalen (of zie iets over het hoofd) waarmee ik een betere keuze maak?
Wat ga je met je laptop doen?
Een chrombook is verplicht, optioneel via The Rental Company maar mag ook zelf aangeschaft worden.
Wat is je budget?
Max. 400euro, maar dichter tegen de 300 is meegenomen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur voor een merk. Bij voorkeur wel via een bekende (web)winkel.
De Chromebooks die via TRC besteld kunnen worden zijn:
Dell - Chromebook 3110 2-in-1 - 11,6" HD touch - Intel® Celeron N4500 - 4GB/32GBeMMC – US-INTL QWERTY
Lenovo - Chromebook 500e 2-in-1 (3e Gen) - 11,6" HD touch - Intel® Celeron N5100 - 8GB/64GBeMMC - US-INTL QWERTY
Nu heb ik zelf al even rond gekeken en filters ingesteld via de pricewatch. Hierbij heb ik gekozen voor 8GB werkgeheugen en een touchscreen (dat werkt prijs verhogend maar dat hebben die van TRC ook en is ook handig, zekers als je ook android apps wit gebruiken heb ik begrepen).
Nu zat ik zelf te denken aan een Acer met:
Intel Celeron N4120, 14" touch scherm, Intel Celeron N4120, 8GB/64GBeMMC (voor nu 319euro)
De vraag is of die CPU die iets langzamer is geen probleem is. De chromebook heeft namelijk wel voldoende werkgeheugen en wordt iig ondersteund t/m 2027 volgens het overzicht.
Of zou ik iets meer moeten betalen (of zie iets over het hoofd) waarmee ik een betere keuze maak?
[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 25-07-2022 11:09 ]